Toyota obnoví v júni výrobu v Európe v celom rozsahu

Toyota už v júni obnoví výrobu vo všetkých svojich európskych závodoch v celom rozsahu.

TOKIO. Informovala o tom Toyota Deutschland dnes v Kolíne nad Rýnom. Jej zákazníci môžu očakávať, že objednané vozidlá budú dostávať v bežnej dodacej lehote.

K zníženiu výroby Toyoty došlo po zemetrasení a vlnách cunami, ku ktorým došlo v Japonsku 11. marca. Prírodná katastrofa spôsobila, že niektoré dôležité komponenty na vozidlá sa po rozvrate výroby a nedostatku elektrickej energie prestali dopravovať aj do európskych závodov koncernu. Hovorkyňa nemeckej dcéry Toyoty uviedla, že pokles predaja koncernu sa v posledných týždňoch znížil.

V apríli a máji 2011 koncern obmedzil výrobu v piatich svojich európskych závodoch. V apríli prišlo do predajní na kontinente 70.000 toyot, kým v prvých troch mesiacoch ich dodávala v priemere po 75.000. Napriek poklesu výroby ich celkový počet v apríli bol vyšší než v rovnakom mesiaci vlani.

Hovorkyňa uviedla, že Toyota sa môže dostať na predchádzajúcu výrobu v Európe rýchlejšie, než sa pôvodne odhadovalo. Subdodávatelia sa pousilovali a škody spôsobené prírodnou katastrofou rýchlo odstránili.

Kým výroba vo francúzskom závode Toyoty ide na plný výkon od pondelka (16. 5.), kapacity v Poľsku, Turecku, Walese a Anglicku dosiahnu štandardný výkon postupne v júni.

Výkon amerických závodov japonského koncernu vzrastie v júni zo súčasných 30 na 70 %. Rovnaké vyťaženie svojej kapacity by mali dosiahnuť aj závody Toyoty v Japonsku.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.