LONDÝN. Časť pokladníc v 7000 reštauráciách McDonald's po celom regióne majú nahradiť terminály s dotykovou obrazovkou, u ktorých si zákazníci objednajú a zaplatia kartou. Povedal to v rozhovore pre denník Financial Times prezident McDonald's Europe Steve Easterbrook.
"Objednávanie jedla sa nezmenilo 30 alebo 40 rokov," povedal Easterbrook.
Rozhodnutie o zavedení terminálov je súčasťou plánu, ktorý má urobiť prostredia v reštauráciách pohodlnejšie a príjemnejšie a prilákať zákazníkov.
Firma už v rámci tohto programu začala modernizovať prevádzky, predĺžila otváraciu dobu a ponúkla nové menu, upozornil denník.
Veľa maloobchodných a spotrebiteľských firiem v Európe má teraz problémy so stagnáciou alebo poklesom tržieb. McDonald's však vykázal v prvom štvrťroku v Európe medziročný rast tržieb v prevádzkach otvorených minimálne rok o 5,7 percenta. To bol najvyšší rast z troch hlavných regiónov firmy.
Podľa Easterbrooka zmeny zjednodušia zákazníkom život a zlepší výkonnosť. Priemerná doba transakcie na jedného zákazníka by sa mala skrátiť o tri až štyri sekundy. McDonald's obslúži denne v Európe dva milióny zákazníkov.
McDonald's však tiež vďaka novej technológii získa viac informácií o zvykoch spotrebiteľov. Supermarkety a ďalšie maloobchodné firmy majú bežne informácie o nákupných zvykoch zákazníkov, ktoré získavajú z programov vernostných kariet, dodal denník.
Na slovenskom trhu McDonald's pôsobí od roku 1992. V súčasnosti tu prevádzkuje 23 reštaurácií.