SME
Nedeľa, 27. september, 2020 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Najlepšie a najhoršie hokejové reklamy

Traja oslovení odborníci zhodnotili hokejové reklamy. Do rebríčka zaradili tri najlepšie.

Organizátori zamrazili Slovensko.Organizátori zamrazili Slovensko.

1. Škoda

Najlepšie využila majstrovstvá Škoda. Zdá sa, že jej unikali mladší zákazníci, preto začala propagovať športové a mladícke vlastnosti svojich áut. Ide jej to výborne, reklamné posolstvo je presné, dynamické a mieri rovno na cieľ.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Aj keď niektorí odborníci šot odsudzujú, lebo nemá jasné posolstvo, mňa oslovil. Šampionát aj tento šot pomohli Slovákom, aby nevnímali svoju krajinu negatívne, ale pozreli sa na ňu z krajšej strany.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Produkčne veľmi pekne spracovaný šot, ktorý dobre rozpálil vášne pred majstrovstvami.

1. Orange

Pesnička Voláme do boja zľudovela, ľudia dokonca zachytili, keď refrén po neúspechu našich stiahli a dohrávali bez spievaného textu. Retro zábery boli asi to najlepšie, čo sme v podaní slovenských hokejistov počas majstrovstiev v televízii videli.

2. Niké

Dobrý nápad, dobré stvárnenie. Dokázal som si zapamätať aj „message“, teda že ak jeden zápas neuhádnem, dajú mi dvojnásobok vkladu. Nekaždodenné pri televíznej reklame založenej na vtipe.

3. Corgoň

Použili slogan „My sme tu doma“, ktorý zľudovel.

1. Škoda

Najvydarenejšou reklamou Škody je šot, v ktorom sa vyrába agresívne športový model Škoda Fabia RS. Reklama je zdravo sebavedomá, ba až drsná, no pritom vtipná a – čo považujem za najdôležitejšie – vyjadruje podstatu tohto športového modelu značky.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Je profesionálne veľmi dobre natočený, no jeho mediálne nasadenie bolo pomerne slabé.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Na šote oceňujem, že bol profesionálne urobený, aj keď mi prekážalo, že slovenský hokejista reve na Rimana „My sme tu doma!“

Hokejové brejky

oficiálne šoty:

  • Hokejová republika – mrznúca krajina
  • a súboj slovenských hokejistov s Rimanmi;

šoty

  • Škoda – výroba hadieho športového auta a pretekárska Škoda;

  • Niké – pri prehre o jeden tip vás môže aj rozdrapiť, šľahnúť o zem, či môžete aj zošalieť;
  • Slovnaft – hadice z čerpacej stanice hrajú hokej;
  • Orange – historické hokejové zábery s hymnou Voláme do boja a mladé hokejové talenty;

  • Uniqa – slalomárka Veronika Zuzulová v hokejových chráničoch;
  • Ceresit – vrecia cementu hrajú hokej;
  • Corgoň – fanúšikovia v krčme kričia My sme tu doma.
Prepadákmi sú hokej na pumpe a Zuzulová

Neúspech hokejistov zmenil reklamu Orangeu. Najhoršie sa vraj propagovala poisťovňa Uniqa a Slovnaft.

BRATISLAVA. Slabý výsledok slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta umlčal spevákov Mariána Greksu a Petra Cmorika.

Po vypadnutí nášho tímu v reklame na Orange už nespievali: „A tento národ to vie, už v každom srdci to vrie, my sme tou krajinou víťazov.“ V šote ostala iba hudba pesničky Voláme do boja.

Peter Tóth zo spoločnosti Orange vraví, že ich neúspech hokejistov nezaskočil. „Našu kampaň výsledky nijako neovplyvnili, pokračovali sme s nasadením druhej časti kampane, ktorú sme mali pripravenú pre prípad, že sa slová piesne stanú neaktuálnymi.“

Lyžiarku nepochopili

Nielen hokejisti, ale aj viaceré hokejové reklamy vyvolali sklamanie. „Tvorcovia sa hrali s animáciami a náročnejšími produkčnými technikami, ale výsledok nebol oslnivý,“ myslí si marketingový konzultant Ján Šifra.

Medzi najhoršie reklamy oslovení odborníci zaradili šoty poisťovne Uniqa, ktorú propaguje slalomárka Veronika Zuzulová.

Expert na marketingovú komunikáciu Marián Timoracký kritizuje nezrozumiteľné posolstvo. „Poisťovňa lyžiarku dlhodobo sponzoruje, ale prečo jej dali krájať mrkvu k hokejovému výstroju?“

Slovnaft zbytočne míňal

Timoracký nechápe ani rozhodnutie rafinérie Slovnaft zaplatiť si hokejovú reklamu. Slovnaft stavil na oživenú pumpu a slogan Hokej nás tankuje. „Reklama nič nepredáva. Obchodný prínos je prakticky nulový.“

„Okrem toho, že hokej hrajú z mne neznámeho dôvodu hadice na čerpanie benzínu, si nepamätám nič,“ pridáva kritiku glosátor z medialne.sk Bohumil Stejskal.

Za nezvládnutú považuje aj reklamu na stavebné materiály Ceresit, ktoré na klzisku hrali hokej. „Netuším, o čo v reklame ide, aj keď som ju videl desiatykrát.“

Sledovanosť aj tržby STV sú neznáme

STV neodpovedá na to, koľko zinkasovala za hokejové reklamy.

BRATISLAVA. Hokejový šampionát bol pre STV príležitosťou prilákať zadávateľov reklamy. Obvykle málo atraktívny program verejnoprávnej televízie plný repríz odrazu dokázal súťažiť s komerčnými televíziami.

Sledovanosť
  • „ostatné stanice“, kam v prieskumoch patrí aj STV, zatlačili večery Markízy aj Joj do podpriemeru,
  • výrazne porazili SuperStar, Tisíc a jednu noc aj Panelák.

V porovnaní s konkurenciou však STV neurčovala cenu za reklamu počas prenosov na základe presných čísel o sledovanosti. Pre šetrenie nemá od februára výsledky z peoplemetrového merania. Kanály STV sú zaradené medzi „ostatné stanice“.

„Situácia bez dát je komplikovaná a sťažuje vyjednávania,“ povedal Ľubor Košút z Media RTVS, ktorá reklamný čas STV predáva. Ceny vraj stanovili podľa ponuky a dopytu a historických dát o sledovanosti.

„Určite bola cena vyššia, keďže dopyt po nákupe bol vyšší,“ tvrdí Košút. Konkrétne ceny zverejniť odmietol. Nepovedal ani to, koľko STV na hokejových reklamách dokopy zarobila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  6. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 039
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 080
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 074
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 12 425
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 349
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 829
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 826
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 433
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 262
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Infektologička Alena Koščálová
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.

Neprehliadnite tiež

EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Štát míňa najviac na sociálny systém. Kam idú vaše dane a odvody?

Výdavky verejnej správy sú na úrovni 39 miliárd eur.

Minister financií Eduard Heger (OĽANO).
Prvá Žabka otvorila v Perle Ružinova.
Ilustračné foto.

Maďarsko podporí hospodárstvo investíciami a znížením daní

Premiér Orbán čelí najťažšej úlohe za roky svojej vlády.

Predseda maďarskej vlády Viktor Orbán.