SME
Piatok, 21. január, 2022 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Najlepšie a najhoršie hokejové reklamy

Traja oslovení odborníci zhodnotili hokejové reklamy. Do rebríčka zaradili tri najlepšie.

Organizátori zamrazili Slovensko.Organizátori zamrazili Slovensko.

1. Škoda

Najlepšie využila majstrovstvá Škoda. Zdá sa, že jej unikali mladší zákazníci, preto začala propagovať športové a mladícke vlastnosti svojich áut. Ide jej to výborne, reklamné posolstvo je presné, dynamické a mieri rovno na cieľ.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Aj keď niektorí odborníci šot odsudzujú, lebo nemá jasné posolstvo, mňa oslovil. Šampionát aj tento šot pomohli Slovákom, aby nevnímali svoju krajinu negatívne, ale pozreli sa na ňu z krajšej strany.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Produkčne veľmi pekne spracovaný šot, ktorý dobre rozpálil vášne pred majstrovstvami.

1. Orange

Pesnička Voláme do boja zľudovela, ľudia dokonca zachytili, keď refrén po neúspechu našich stiahli a dohrávali bez spievaného textu. Retro zábery boli asi to najlepšie, čo sme v podaní slovenských hokejistov počas majstrovstiev v televízii videli.

2. Niké

Dobrý nápad, dobré stvárnenie. Dokázal som si zapamätať aj „message“, teda že ak jeden zápas neuhádnem, dajú mi dvojnásobok vkladu. Nekaždodenné pri televíznej reklame založenej na vtipe.

3. Corgoň

Použili slogan „My sme tu doma“, ktorý zľudovel.

1. Škoda

Najvydarenejšou reklamou Škody je šot, v ktorom sa vyrába agresívne športový model Škoda Fabia RS. Reklama je zdravo sebavedomá, ba až drsná, no pritom vtipná a – čo považujem za najdôležitejšie – vyjadruje podstatu tohto športového modelu značky.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Je profesionálne veľmi dobre natočený, no jeho mediálne nasadenie bolo pomerne slabé.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Na šote oceňujem, že bol profesionálne urobený, aj keď mi prekážalo, že slovenský hokejista reve na Rimana „My sme tu doma!“

Hokejové brejky

oficiálne šoty:

  • Hokejová republika – mrznúca krajina
  • a súboj slovenských hokejistov s Rimanmi;

šoty

  • Škoda – výroba hadieho športového auta a pretekárska Škoda;

  • Niké – pri prehre o jeden tip vás môže aj rozdrapiť, šľahnúť o zem, či môžete aj zošalieť;
  • Slovnaft – hadice z čerpacej stanice hrajú hokej;
  • Orange – historické hokejové zábery s hymnou Voláme do boja a mladé hokejové talenty;

  • Uniqa – slalomárka Veronika Zuzulová v hokejových chráničoch;
  • Ceresit – vrecia cementu hrajú hokej;
  • Corgoň – fanúšikovia v krčme kričia My sme tu doma.
Prepadákmi sú hokej na pumpe a Zuzulová

Neúspech hokejistov zmenil reklamu Orangeu. Najhoršie sa vraj propagovala poisťovňa Uniqa a Slovnaft.

BRATISLAVA. Slabý výsledok slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta umlčal spevákov Mariána Greksu a Petra Cmorika.

Po vypadnutí nášho tímu v reklame na Orange už nespievali: „A tento národ to vie, už v každom srdci to vrie, my sme tou krajinou víťazov.“ V šote ostala iba hudba pesničky Voláme do boja.

Peter Tóth zo spoločnosti Orange vraví, že ich neúspech hokejistov nezaskočil. „Našu kampaň výsledky nijako neovplyvnili, pokračovali sme s nasadením druhej časti kampane, ktorú sme mali pripravenú pre prípad, že sa slová piesne stanú neaktuálnymi.“

Lyžiarku nepochopili

Nielen hokejisti, ale aj viaceré hokejové reklamy vyvolali sklamanie. „Tvorcovia sa hrali s animáciami a náročnejšími produkčnými technikami, ale výsledok nebol oslnivý,“ myslí si marketingový konzultant Ján Šifra.

Medzi najhoršie reklamy oslovení odborníci zaradili šoty poisťovne Uniqa, ktorú propaguje slalomárka Veronika Zuzulová.

Expert na marketingovú komunikáciu Marián Timoracký kritizuje nezrozumiteľné posolstvo. „Poisťovňa lyžiarku dlhodobo sponzoruje, ale prečo jej dali krájať mrkvu k hokejovému výstroju?“

Slovnaft zbytočne míňal

Timoracký nechápe ani rozhodnutie rafinérie Slovnaft zaplatiť si hokejovú reklamu. Slovnaft stavil na oživenú pumpu a slogan Hokej nás tankuje. „Reklama nič nepredáva. Obchodný prínos je prakticky nulový.“

„Okrem toho, že hokej hrajú z mne neznámeho dôvodu hadice na čerpanie benzínu, si nepamätám nič,“ pridáva kritiku glosátor z medialne.sk Bohumil Stejskal.

Za nezvládnutú považuje aj reklamu na stavebné materiály Ceresit, ktoré na klzisku hrali hokej. „Netuším, o čo v reklame ide, aj keď som ju videl desiatykrát.“

Sledovanosť aj tržby STV sú neznáme

STV neodpovedá na to, koľko zinkasovala za hokejové reklamy.

BRATISLAVA. Hokejový šampionát bol pre STV príležitosťou prilákať zadávateľov reklamy. Obvykle málo atraktívny program verejnoprávnej televízie plný repríz odrazu dokázal súťažiť s komerčnými televíziami.

Sledovanosť
  • „ostatné stanice“, kam v prieskumoch patrí aj STV, zatlačili večery Markízy aj Joj do podpriemeru,
  • výrazne porazili SuperStar, Tisíc a jednu noc aj Panelák.

V porovnaní s konkurenciou však STV neurčovala cenu za reklamu počas prenosov na základe presných čísel o sledovanosti. Pre šetrenie nemá od februára výsledky z peoplemetrového merania. Kanály STV sú zaradené medzi „ostatné stanice“.

„Situácia bez dát je komplikovaná a sťažuje vyjednávania,“ povedal Ľubor Košút z Media RTVS, ktorá reklamný čas STV predáva. Ceny vraj stanovili podľa ponuky a dopytu a historických dát o sledovanosti.

„Určite bola cena vyššia, keďže dopyt po nákupe bol vyšší,“ tvrdí Košút. Konkrétne ceny zverejniť odmietol. Nepovedal ani to, koľko STV na hokejových reklamách dokopy zarobila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mecom ide na zelenú
  2. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  3. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  3. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  4. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  5. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  6. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  7. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  8. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  10. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 818
  2. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 5 977
  3. Marrákeš je červená perla Maroka 5 427
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 811
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 555
  6. Cukrovkári a covid-19 2 649
  7. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 468
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 414
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 339
  10. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 1 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Konvoj amerických vojakov prechádzajúci Slovenskom.

Rusko úspešne ovplyvňuje mienku ľudí na Slovensku.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Manévre sa začali už v apríli.


a 2 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Pôvodná vizualizácia projektu Lomnické korzo.

Príbeh skupiny Esin poznačili spory s farmárom Františkom Oravcom.


7 h
Ruská centrálna banka.

Centrálna banka vidí možné ohrozenie finančnej stability, blahobytu ľudí a menovej suverenity.


TASR 12 h
Ilustračné foto.

V mnohých prípadoch neexistuje možnosť overiť si, či recenzie napísali spotrebitelia.


SITA 12 h
Ilustračné foto.

Otvorené drevo má za cieľ transparentné nakladanie s drevom v lesoch.


SITA 12 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 912
  2. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 680
  3. Pavel Macko: Vodka a cigary? 5 493
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 338
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 276
  6. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 3 968
  7. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 3 371
  8. Tomáš Harustiak: Biblický Exodus Izraelitov z Egypta sa nikdy neodohral 2 439
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu