SME
Štvrtok, 28. máj, 2020 | Meniny má ViliamKrížovkyKrížovky

Najlepšie a najhoršie hokejové reklamy

Traja oslovení odborníci zhodnotili hokejové reklamy. Do rebríčka zaradili tri najlepšie.

Organizátori zamrazili Slovensko.Organizátori zamrazili Slovensko.

1. Škoda

Najlepšie využila majstrovstvá Škoda. Zdá sa, že jej unikali mladší zákazníci, preto začala propagovať športové a mladícke vlastnosti svojich áut. Ide jej to výborne, reklamné posolstvo je presné, dynamické a mieri rovno na cieľ.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Aj keď niektorí odborníci šot odsudzujú, lebo nemá jasné posolstvo, mňa oslovil. Šampionát aj tento šot pomohli Slovákom, aby nevnímali svoju krajinu negatívne, ale pozreli sa na ňu z krajšej strany.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Produkčne veľmi pekne spracovaný šot, ktorý dobre rozpálil vášne pred majstrovstvami.

1. Orange

Pesnička Voláme do boja zľudovela, ľudia dokonca zachytili, keď refrén po neúspechu našich stiahli a dohrávali bez spievaného textu. Retro zábery boli asi to najlepšie, čo sme v podaní slovenských hokejistov počas majstrovstiev v televízii videli.

2. Niké

Dobrý nápad, dobré stvárnenie. Dokázal som si zapamätať aj „message“, teda že ak jeden zápas neuhádnem, dajú mi dvojnásobok vkladu. Nekaždodenné pri televíznej reklame založenej na vtipe.

3. Corgoň

Použili slogan „My sme tu doma“, ktorý zľudovel.

1. Škoda

Najvydarenejšou reklamou Škody je šot, v ktorom sa vyrába agresívne športový model Škoda Fabia RS. Reklama je zdravo sebavedomá, ba až drsná, no pritom vtipná a – čo považujem za najdôležitejšie – vyjadruje podstatu tohto športového modelu značky.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Je profesionálne veľmi dobre natočený, no jeho mediálne nasadenie bolo pomerne slabé.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Na šote oceňujem, že bol profesionálne urobený, aj keď mi prekážalo, že slovenský hokejista reve na Rimana „My sme tu doma!“

Hokejové brejky

oficiálne šoty:

  • Hokejová republika – mrznúca krajina
  • a súboj slovenských hokejistov s Rimanmi;

šoty

  • Škoda – výroba hadieho športového auta a pretekárska Škoda;

  • Niké – pri prehre o jeden tip vás môže aj rozdrapiť, šľahnúť o zem, či môžete aj zošalieť;
  • Slovnaft – hadice z čerpacej stanice hrajú hokej;
  • Orange – historické hokejové zábery s hymnou Voláme do boja a mladé hokejové talenty;

  • Uniqa – slalomárka Veronika Zuzulová v hokejových chráničoch;
  • Ceresit – vrecia cementu hrajú hokej;
  • Corgoň – fanúšikovia v krčme kričia My sme tu doma.
Prepadákmi sú hokej na pumpe a Zuzulová

Neúspech hokejistov zmenil reklamu Orangeu. Najhoršie sa vraj propagovala poisťovňa Uniqa a Slovnaft.

BRATISLAVA. Slabý výsledok slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta umlčal spevákov Mariána Greksu a Petra Cmorika.

Po vypadnutí nášho tímu v reklame na Orange už nespievali: „A tento národ to vie, už v každom srdci to vrie, my sme tou krajinou víťazov.“ V šote ostala iba hudba pesničky Voláme do boja.

Peter Tóth zo spoločnosti Orange vraví, že ich neúspech hokejistov nezaskočil. „Našu kampaň výsledky nijako neovplyvnili, pokračovali sme s nasadením druhej časti kampane, ktorú sme mali pripravenú pre prípad, že sa slová piesne stanú neaktuálnymi.“

Lyžiarku nepochopili

Nielen hokejisti, ale aj viaceré hokejové reklamy vyvolali sklamanie. „Tvorcovia sa hrali s animáciami a náročnejšími produkčnými technikami, ale výsledok nebol oslnivý,“ myslí si marketingový konzultant Ján Šifra.

Medzi najhoršie reklamy oslovení odborníci zaradili šoty poisťovne Uniqa, ktorú propaguje slalomárka Veronika Zuzulová.

Expert na marketingovú komunikáciu Marián Timoracký kritizuje nezrozumiteľné posolstvo. „Poisťovňa lyžiarku dlhodobo sponzoruje, ale prečo jej dali krájať mrkvu k hokejovému výstroju?“

Slovnaft zbytočne míňal

Timoracký nechápe ani rozhodnutie rafinérie Slovnaft zaplatiť si hokejovú reklamu. Slovnaft stavil na oživenú pumpu a slogan Hokej nás tankuje. „Reklama nič nepredáva. Obchodný prínos je prakticky nulový.“

„Okrem toho, že hokej hrajú z mne neznámeho dôvodu hadice na čerpanie benzínu, si nepamätám nič,“ pridáva kritiku glosátor z medialne.sk Bohumil Stejskal.

Za nezvládnutú považuje aj reklamu na stavebné materiály Ceresit, ktoré na klzisku hrali hokej. „Netuším, o čo v reklame ide, aj keď som ju videl desiatykrát.“

Sledovanosť aj tržby STV sú neznáme

STV neodpovedá na to, koľko zinkasovala za hokejové reklamy.

BRATISLAVA. Hokejový šampionát bol pre STV príležitosťou prilákať zadávateľov reklamy. Obvykle málo atraktívny program verejnoprávnej televízie plný repríz odrazu dokázal súťažiť s komerčnými televíziami.

Sledovanosť
  • „ostatné stanice“, kam v prieskumoch patrí aj STV, zatlačili večery Markízy aj Joj do podpriemeru,
  • výrazne porazili SuperStar, Tisíc a jednu noc aj Panelák.

V porovnaní s konkurenciou však STV neurčovala cenu za reklamu počas prenosov na základe presných čísel o sledovanosti. Pre šetrenie nemá od februára výsledky z peoplemetrového merania. Kanály STV sú zaradené medzi „ostatné stanice“.

„Situácia bez dát je komplikovaná a sťažuje vyjednávania,“ povedal Ľubor Košút z Media RTVS, ktorá reklamný čas STV predáva. Ceny vraj stanovili podľa ponuky a dopytu a historických dát o sledovanosti.

„Určite bola cena vyššia, keďže dopyt po nákupe bol vyšší,“ tvrdí Košút. Konkrétne ceny zverejniť odmietol. Nepovedal ani to, koľko STV na hokejových reklamách dokopy zarobila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  2. Benzín alebo akumulátor? Mýty a fakty
  3. Vyberte si tú správnu dezinfekciu šetrnú k pokožke
  4. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  5. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  6. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  7. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  8. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  9. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  10. Podvodníci na internete útočia počas koronakrízy agresívnejšie
  1. Ako vyberať AKU techniku?
  2. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  3. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  4. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  5. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  6. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  7. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  8. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  9. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  10. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  1. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 18 138
  2. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 13 794
  3. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 13 648
  4. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 11 255
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 10 367
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 10 272
  7. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 737
  8. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 658
  9. 3 pravidlá pre ochranu trávnika v čase letných horúčav 9 602
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 589
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Šabatu

Podmienečná chvála Igora Matoviča

Ako zvládol prvé týždne vo funkcii premiér a jeho koaličný tím, je vlastne zázrak.

Prezidentka Zuzana Čaputová poverila zostavením vlády Igora Matoviča začiatkom marca 2020.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Iuventa má v obľube kadernícku firmu z Bardejova, vlastní ju riaditeľova svokra

Ako sa kaderníctvo dostalo k dodávke kancelárskych potrieb.

Róbert Hronský, generálny riaditeľ organizácie IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Richard Müller po rokoch pracuje na novom albume, ktorý by mal vyjsť na jeseň.

Neprehliadnite tiež

Wall Street v New Yorku

Vo Francúzsku dosiahol počet ľudí bez práce rekordnú úroveň

Úrady evidujú zhruba 4,58 milióna nezamestnaných.

Ľudia v parku neďaleko múzea Invalides v Paríži - ilustračná fotografia.

Vlaky zadarmo pre žiakov a študentov obnovia v pondelok

Bezplatné cestovanie bude obnovené v celom rozsahu.

Ilustračné foto

Pellegrini: Slovensku hrozí vážna pandémia nezamestnanosti

Štát bude podľa neho potrebovať na záchranu balík niekoľkých miliárd eur.

Podpredseda NR SR Peter Pellegrini (SMER-SD) počas 6. schôdze NR SR.