Prístav Rotterdam žiada vládu, aby investovala do infraštruktúry

Rotterdam môže už čoskoro prísť o pozíciu najrušnejšieho európskeho prístavu, ak sa holandská vláda nerozhýbe a v nasledujúcich rokoch neinvestuje miliardy eur do výstavby novej infraštruktúry a prístupových ciest.

ROTTERDAM.

Holandská vláda, ktorá vlani zrušila tzv. pay-as-you-go poplatok na cestách, by podľa šéfa prístavu Hansa Smitsa mala zvážiť zavedenie poplatkov na diaľniciach a v tuneloch, ktoré vedú do prístavu a urýchliť proces výstavby novej infraštruktúry. Vďaka rozmachu obchodnej výmeny s Áziou sa totiž neustále zvyšuje množstvo prepravených kontajnerov, a to má za následok, že prístupové cesty do prístavu sú preplnené.

"Neprístupnosť Rotterdamu je jeho Achilovou pätou," varuje Smits a vyzýva vládu, aby konala. Problémom Holandska, ako aj ostatných štátov eurozóny však je, že počas krízy sa rozpočtový deficit krajiny prehĺbil a vláda musela zoškrtať výdavky, aby ho zredukovala. To sa samozrejme dotklo aj projektov rozvoja infraštruktúry.

Prístav v Rotterdame v delte Rýna zatiaľ rokuje s najbližšími prístavmi na rieke o založení vnútrozemského terminálu, kam by sa kontajnery prepravovali na nákladných člnoch a vlakmi. Nezaťažovali by tak preplnené holandské diaľnice.

Rotterdam je najväčším a najdôležitejším európskym prístavom pre kontajnerovú dopravu, prepravu ropy, železnej rudy, uhlia, chemických výrobkov a potravín. Všetky veľké plavebné lodné spoločnosti majú v Rotterdame svoje zastúpenie.

Len za minulý rok sa objem kontajnerovej dopravy v prístave zvýšil o 12 % na 112,3 milióna ton. Na ilustráciu, Hamburg zaznamenal vlani 10-% nárast prepravy kontajnerov na 78,4 milióna ton. A belgické Antverpy, ktoré sú druhým najväčším kontajnerovým prístavom v Európe s vlaňajším objemom 102,5 milióna ton oznámili, že plánujú investovať do rozšírenia infraštruktúry 1,6 miliardy eur.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.