Janiš má obavy, že budeme len odvolávať riaditeľov

Poslanec za SDKÚ si myslí, že odvolaný riaditeľ NDS sa vyznal v problematike výstavby diaľníc.

BRATISLAVA. Predseda parlamentného výboru pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu Stanislav Janiš (SDKÚ) má v súvislosti s odvolaním šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti obavu, aby sme štyri roky len neodvolávali, nerobili konkurzy, nemenili riaditeľov, nesúťažili, ale niečo aj postavili.

"Toto od nás očakávajú ľudia na východe, ktorí potrebujú seriózne spojenie so západom republiky, ľudia na Turci, kde je situácia už neúnosná,“ povedal Janiš. Podľa neho odvolaný šéf NDS Alan Sitár vedel, kde je sever, kde najviac tlačí topánka a ako ide NDS veci riešiť.

"NDS prevzal po zrušení PPP projektov, bez pripravených projektov na pokračovanie výstavby a to poznačilo počiatočnú činnosť NDS. Nepripravenosť projektov sa podpísala aj pod zrušenie súťaže na II. úsek Jablonov – Jánovce,“ konštatoval Janiš.

Ak sa podľa Janiša masívne v dohľadnom čase nezačne výstavba diaľnic, nezačnú sa reálne využívať eurofondy, ktoré majú smerovať do stavebníctva, tak stavebníctvo na Slovensku môže skončiť ako zbrojný priemysel v minulosti.

"Stav v tomto segmente slovenského hospodárstva je hrozivý. Dnes je výstavba diaľnic kľúčová pri udržaní stavebníctva nad vodou. Stredné a malé stavebné firmy vrátane živnostníkov, ak sa výstavba nespustí, sú doslovne ohrozené na živote,“ vyhlásil Janiš.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Známa americká banka si vybrala Varšavu za sídlo nového centra

Ďalšími kandidátmi boli maďarská metropola Budapešť a poľské mesto Vroclav.

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.