AKTUALIZOVANÉ 16:59

SkyToll: Upraviť mýtne úseky k 1. júnu je nereálne

Rezort doprav chcel pôvodne k 1.júnu znížiť počet mýtnych úsekov. Tento termín zmenil na 1. júla. Podľa spoločnosti SkyToll nebolo možné dodržať starý termín, pretože na prípravu zmien potrebuje niekoľko mesiacov.

Ministerstvo dopravy plánuje okrem iného znížiť počet mýtnych úsekov zo súčasných 1 602 zhruba o polovicu.(Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. Zníženie počtu mýtnych úsekov k 1. júnu, ako to plánovalo ministerstvo dopravy, nie je podľa spoločnosti SkyToll reálne.

Prevádzkovateľ mýtneho systému to zdôvodňuje tým, že presnú špecifikáciu požadovaných zmien dostal od Národnej diaľničnej spoločnost 3. mája, pričom na prípravu zmien potrebuje niekoľko mesiacov a nie týždňov.

"Za nedomyslené považujeme časové hľadisko, ktoré ráta s predefinovaním vymedzených úsekov od 1. júna," informoval agentúru SITA manažér pre komunikačnú stratégiu a PR SkyTollu Anton Bódis.

Podľa SkyTollu ide o byrokratické rozhodnutie bez poznania technickej stránky mýtneho systému. Spoločnosť vyslovuje poľutovanie, že návrh zmien v mýte nebol konzultovaný vopred aj s ňou.

"Také rozsiahle zmeny, aké požaduje NDS, sú zvládnuteľné v priebehu mesiacov iba vďaka tomu, že SR využíva satelitnú technológiu," uviedol ďalej Bódis. V prípade mikrovlny, ktorá bola alternatívou satelitu, by nové vymedzenie úsekov trvalo niekoľkonásobne dlhšie.

Ministerstvo dopravy zmenilo termín na zníženie počtu mýtnych úsekov. Pôvodne chcelo pospájať kratšie úseky k 1. júnu, najnovšie zmenilo tento termín na 1. júla. Vyplýva to z novely rezortnej vyhlášky o vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy s elektronickým výberom mýta.

Ministerstvo chce znížiť počet mýtnych úsekov o polovicu

Ministerstvo dopravy plánuje znížiť počet mýtnych úsekov zo súčasných 1 602 zhruba o polovicu. Bez zmeny by malo zostať len 319 úsekov. Po zavedení výberu mýta začiatkom minulého roka bolo spolu 818 vymedzených úsekov. Nespokojní dopravcovia žiadali, aby platili len za skutočne prejdené kilometre.

Vynútili si tak skrátenie úsekov, a tým zvýšenie ich počtu na dvojnásobok od júla minulého roka. "Aktuálne plánované zníženie počtu vymedzených úsekov je stav, ku ktorému sa dostaneme po vykonaní množstva zmien. Skrýva sa za tým spájanie existujúcich, vytváranie nových alebo modifikácia, napríklad skracovanie existujúcich vymedzených úsekov," dodal Bódis.

Na väčšine úsekov sa podľa neho bude niečo upravovať a vznikne celkom nový geomodel.

Rezort zároveň plánuje aj zmeniť sadzby mýta

Ministerstvo dopravy zároveň plánuje od začiatku budúceho roka zmeniť sadzby mýta a rozšíriť spoplatnené úseky na ďalšie cesty prvej triedy. Zmena sadzieb mýta je podľa SkyTollu vecou úpravy zákona o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií z roku 2007.

"Vymedzenie nových úsekov doteraz nespoplatnených ciest 1. triedy je ďalšou komplexnou a časovo náročnou zmenou. Ak ministerstvo dopravy chce začať s výberom mýta na týchto cestách od 1. januára 2012, ako sa objavuje v médiách, je najvyšší čas, aby o tom štát, prostredníctvom NDS, začal rokovať aj so spoločnosťou SkyToll," upozornil Bódis. Zatiaľ sa tak podľa neho nestalo.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 548
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 071
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 478
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 939
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 727
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 371
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 127
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 684
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 604

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.