AKTUALIZOVANÉ 16:59

SkyToll: Upraviť mýtne úseky k 1. júnu je nereálne

Rezort doprav chcel pôvodne k 1.júnu znížiť počet mýtnych úsekov. Tento termín zmenil na 1. júla. Podľa spoločnosti SkyToll nebolo možné dodržať starý termín, pretože na prípravu zmien potrebuje niekoľko mesiacov.

Ministerstvo dopravy plánuje okrem iného znížiť počet mýtnych úsekov zo súčasných 1 602 zhruba o polovicu.(Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. Zníženie počtu mýtnych úsekov k 1. júnu, ako to plánovalo ministerstvo dopravy, nie je podľa spoločnosti SkyToll reálne.

Prevádzkovateľ mýtneho systému to zdôvodňuje tým, že presnú špecifikáciu požadovaných zmien dostal od Národnej diaľničnej spoločnost 3. mája, pričom na prípravu zmien potrebuje niekoľko mesiacov a nie týždňov.

"Za nedomyslené považujeme časové hľadisko, ktoré ráta s predefinovaním vymedzených úsekov od 1. júna," informoval agentúru SITA manažér pre komunikačnú stratégiu a PR SkyTollu Anton Bódis.

Podľa SkyTollu ide o byrokratické rozhodnutie bez poznania technickej stránky mýtneho systému. Spoločnosť vyslovuje poľutovanie, že návrh zmien v mýte nebol konzultovaný vopred aj s ňou.

"Také rozsiahle zmeny, aké požaduje NDS, sú zvládnuteľné v priebehu mesiacov iba vďaka tomu, že SR využíva satelitnú technológiu," uviedol ďalej Bódis. V prípade mikrovlny, ktorá bola alternatívou satelitu, by nové vymedzenie úsekov trvalo niekoľkonásobne dlhšie.

Ministerstvo dopravy zmenilo termín na zníženie počtu mýtnych úsekov. Pôvodne chcelo pospájať kratšie úseky k 1. júnu, najnovšie zmenilo tento termín na 1. júla. Vyplýva to z novely rezortnej vyhlášky o vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy s elektronickým výberom mýta.

Ministerstvo chce znížiť počet mýtnych úsekov o polovicu

Ministerstvo dopravy plánuje znížiť počet mýtnych úsekov zo súčasných 1 602 zhruba o polovicu. Bez zmeny by malo zostať len 319 úsekov. Po zavedení výberu mýta začiatkom minulého roka bolo spolu 818 vymedzených úsekov. Nespokojní dopravcovia žiadali, aby platili len za skutočne prejdené kilometre.

Vynútili si tak skrátenie úsekov, a tým zvýšenie ich počtu na dvojnásobok od júla minulého roka. "Aktuálne plánované zníženie počtu vymedzených úsekov je stav, ku ktorému sa dostaneme po vykonaní množstva zmien. Skrýva sa za tým spájanie existujúcich, vytváranie nových alebo modifikácia, napríklad skracovanie existujúcich vymedzených úsekov," dodal Bódis.

Na väčšine úsekov sa podľa neho bude niečo upravovať a vznikne celkom nový geomodel.

Rezort zároveň plánuje aj zmeniť sadzby mýta

Ministerstvo dopravy zároveň plánuje od začiatku budúceho roka zmeniť sadzby mýta a rozšíriť spoplatnené úseky na ďalšie cesty prvej triedy. Zmena sadzieb mýta je podľa SkyTollu vecou úpravy zákona o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií z roku 2007.

"Vymedzenie nových úsekov doteraz nespoplatnených ciest 1. triedy je ďalšou komplexnou a časovo náročnou zmenou. Ak ministerstvo dopravy chce začať s výberom mýta na týchto cestách od 1. januára 2012, ako sa objavuje v médiách, je najvyšší čas, aby o tom štát, prostredníctvom NDS, začal rokovať aj so spoločnosťou SkyToll," upozornil Bódis. Zatiaľ sa tak podľa neho nestalo.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 747
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 635
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 118
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 982
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 525
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 280
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 125
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 937
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 752

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Neziskovkám dá štát štvrťmilióna eur, chce od nich pomoc

Dosiahnuté výsledky, pozitíva a negatíva pilotného projektu vyhodnotí úrad podpredsedu vlády po jednom roku.

Vláda podporí štyri firmy jedenástimi miliónmi eur

Vzniknúť by malo 500 nových pracovných miest.

Rast inflácie v eurozóne sa zrýchlil

Miera inflácie v 19 krajinách, ktoré zaviedli euro, sa v januári zvýšila o 1,8 percenta.

Kurz eura padol na 6-týždňové minimum

Euro neskôr zmazalo časť strát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop