Európania kupujú menej nebezpečných výrobkov, tvrdí Brusel

Na trhy Európskej únie (EÚ) sa dostáva čoraz menej nebezpečných výrobkov, oznámil dnes John Dalli, komisár zodpovedný za zdravie a spotrebiteľskú politiku.

BRUSEL.

Eurokomisár pri príležitosti dnešného uverejnenia výročnej správy o systéme rýchleho varovania o nebezpečných nepotravinových výrobkoch (systém RAPEX) za rok 2010 uviedol, že na európsky trh sa dostáva čoraz menej výrobkov ohrozujúcich zdravie a bezpečnosť spotrebiteľov. Hlavným cieľom je však podľa neho odstraňovanie bezpečnostných rizík priamo pri zdroji, počas navrhovania výrobkov, čím sa predíde ich následnej chybnej výrobe.

"Odstraňovanie bezpečnostných rizík už pri zdroji je kľúčom k bezpečnosti výrobkov, najmä vzhľadom na nové skutočnosti, ktoré prináša globalizácia. Spoločnosti musia už od začiatku vylúčiť bezpečnostné riziká, výrobcovia musia riadiť kvalitu výrobného procesu a kontrolovať konečné výrobky, ktoré schádzajú z výrobného pásu," spresnil svoje stanovisko eurokomisár Dalli.

Vďaka čoraz väčšej účinnosti systému RAPEX, ktorého garantom je EÚ, sa v roku 2010 zakázalo uvedenie na trh alebo stiahlo z trhu či od spotrebiteľov rekordných 2244 nebezpečných výrobkov (nárast o 13 % v porovnaní s rokom 2009).

Do systému RAPEX sa v roku 2010 zapojili všetky členské štáty únie prostredníctvom zisťovania a oznamovania nových nebezpečných výrobkov a zabezpečovania príslušných následných opatrení na základe získaných informácií.

Oznámenia o nevhodných výrobkoch sa najčastejšie týkali oblečenia a textilu (625 oznámení), kde je prítomné nebezpečenstvo udusenia a podráždenia pokožky. Nasledovali hračky (488), kde hrozí riziko udusenia a motorové vozidlá (175) kvôli zvýšenej možnosti poranenia. Tieto tri kategórie spolu predstavovali 66 % všetkých oznámení týkajúcich sa výrobkov predstavujúcich vážne nebezpečenstvo.

Pokiaľ ide o krajiny pôvodu, počet oznámení posielaných prostredníctvom systému RAPEX sa týkal najmä Číny. Pozitívnou správu je, že počet oznámení na adresu čínskych výrobkov sa v roku 2010 mierne znížil (o 2 %; zo 60 % v roku 2009 na 58 % v roku 2010).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 215
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 2 994
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 955
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 784
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 520
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 420
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 251
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 248
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 165
  10. Leto nekončí! 831

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko inú možnosť ako jadro Únie nemá, Fico to vie

Krajiny bez eura budú strácať vplyv, Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

DOMOV

Plavčan urobil nezvyčajnú vec. Oznámil Kiskovi, kedy končí

Fico naťahovanie času nekomentoval.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.