Udelenie koncesie pre bratislavské letisko bude mať tri fázy

Proces udelenia koncesie na dlhodobú prevádzku bratislavského letiska bude rozdelený na tri fázy.

BRATISLAVA. Súkromný partner, ktorý má získať koncesiu do konca júna 2012 na obdobie 30 rokov, zabezpečí financovanie a realizáciu investícií do rozvoja letiska.

Zároveň ponesie podnikateľské riziká plynúce z jeho prevádzkovania. Vyplýva to z návrhu rámcových podmienok udelenia koncesie pre Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, ktorý vláda na stredajšom zasadnutí vzala na vedomie. Materiál opätovne predložil minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH), pred týždňom bol z programu vypustený.

Ministerstvo dopravy má zabezpečiť transparentný a efektívne riadený a realizovaný medzinárodný tender na výber súkromného partnera pre bratislavské letisko. Pomôžu mu pri tom medzinárodní poradcovia. Navrhnutý proces udelenia koncesie má byť podľa rezortu dopravy dostatočne atraktívny pre záujemcov a zabezpečiť ich širokú účasť, čo vytvorí konkurenčné prostredie súťaže.

V prvej fáze procesu udelenia koncesie majú byť vypracované právne, technické, finančné a ekonomické analýzy a modely. Na ich základe bude možné nastaviť taký variant koncesie, ktorý v maximálnej možnej miere splní ciele zadávateľa.

"Predpokladáme, že procesu analýz na nastavenie konkrétnej formy a podmienok pre proces udelenia koncesie bude nutné venovať dva až tri mesiace," uviedol rezort dopravy. V druhej fáze má byť vypracovaná konkrétna tendrová dokumentácia, najmä návrh koncesnej zmluvy, platobného mechanizmu, inštrukcií pre uchádzačov na vypracovanie ponúk.

Súčasťou tejto fázy bude aj vypracovanie kritérií pre vyhodnotenie ponúk a výber užšieho počtu záujemcov v rámci kvalifikácie a následne v druhom kole výberu preferovaného súkromného partnera. Aj pre túto fázu by mali byť potrebné dva až tri mesiace.

Tretia fáza bude predstavovať vlastný proces výberu najvhodnejšieho súkromného partnera. Vybraní záujemcovia získajú kompletnú tendrovú dokumentáciu, prístup k podrobným informáciám o letisku, možnosť navrhovať úpravy návrhu koncesnej zmluvy a predložiť finálnu ponuku. Posledná fáza môže začať po skončení úvodnej fázy a doriešení otázok, ktoré by mohli brániť realizácii procesu udelenia koncesie a v okamihu dokončenia prípravy kvalifikačnej dokumentácie v druhej fáze.

Trvanie tretej fázy ministerstvo dopravy odhaduje na šesť mesiacov. V prípade, že súkromný partner bude musieť zaistiť rozvojové finančné zdroje pre letisko pri udelení koncesie, môžu byť na to potrebné ďalšie tri mesiace.

Vláda schválila 16. marca zámer ďalšieho rozvoja bratislavského letiska formou udelenia koncesie strategickému partnerovi na obdobie 30 rokov na základe medzinárodného tendra. Kabinet zároveň uložil ministrovi dopravy vypracovať a predložiť na rokovanie vlády rámcové podmienky udelenia koncesie do 30. apríla.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 50,30 % akcií a ministerstvo dopravy 49,70 % akcií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 526
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 479
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 457
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 278
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 832
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 681
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 880
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 802
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 909
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 804

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

KOMENTÁRE

S Tureckom sa dá iba bartrovať, nie kádrovať

Únia by nemala teraz zmeniť zvyk a povedať Ankare, že ju nikdy neľúbila.

KULTÚRA

Orhan Pamuk: Nie sme radi otrokmi autoritatívnych režimov

Exkluzívny rozhovor s nositeľom Nobelovej ceny.

Neprehliadnite tiež

Banky menia od augusta poplatky, pobočkám sa radšej vyhnite

Za pravidelným zvyšovaním poplatkov môžu byť nízke úroky na úveroch, ako aj silná konkurencia.

Cestujete do Egypta? Štát upozorňuje na rizikové miesta

V krajine platí výnimočný stav, ktorý spustili po aprílových teroristických útokoch.

Nestlé stavia nový závod, vyrobí v ňom aj wasabi či čajový Kit Kat

Spoločnosť Nestlé chce na ostrove Honšú vybudovať továreň na výrobu cukroviniek.

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.