V prvom štvrťroku rástla mzda najviac v stavebníctve

V prvom štvrťroku tohto roku sa priemerná nominálna mesačná mzda medziročne zvýšila najviac v stavebníctve o 6,1 %.

BRATISLAVA. Rástla aj vo vybraných trhových službách o 5,7 %, v priemysle o 3,7 %, či v informačných a komunikačných činnostiach o 3,4 %. Jedine v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev a v doprave a skladovaní ostala na minuloročnej úrovni.

V priemere pritom priemerná nominálna mesačná mzda dosiahla za prvý kvartál 2011 najvyššiu úroveň v informačných a komunikačných činnostiach 1 629 eur. Vo vybraných trhových službách bola vo výške 789 eur, v priemysle 781 eur, vo veľkoobchode 729 eur, v predaji a oprave motorových vozidiel 716 eur, v doprave a skladovaní 683 eur, v stavebníctve 555 eur, v ubytovaní 547 eur, v maloobchode 539 eur a v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev 358 eur.

V samotnom marci aktuálneho roka sa priemerná nominálna mesačná mzda medziročne zvýšila najvýraznejšie v informačných a komunikačných činnostiach o 7,1 %. Ďalej nasledovalo stavebníctvo o 6,3 % a priemysel a vybrané trhové služby, kde stúpla zhodne o 4,6 %. V činnostiach reštaurácií a pohostinstiev sa nezmenila, naopak v doprave a skladovaní klesla o 0,8 %.

Reálna mesačná mzda v priemere za tri mesiace tohto roku vzrástla medziročne v stavebníctve o 2,7 %, vo vybraných trhových službách o 2,3 %, v priemysle o 0,4 % a v informačných a komunikačných činnostiach o 0,1 %. Klesla v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev, v doprave a skladovaní, v ubytovaní, vo veľkoobchode, v maloobchode a v predaji a oprave motorových vozidiel.

V marci 2011 priemerná reálna mesačná mzda vzrástla v informačných a komunikačných činnostiach o 3,4 %, v stavebníctve o 2,6 % a v priemysle a vo vybraných trhových službách zhodne o 1 %. Znížila sa však v doprave a skladovaní, v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev, vo veľkoobchode, v ubytovaní, v maloobchode a v predaji a oprave motorových vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.