Vo výrobe úžitkových vozidiel dôjde k výrazným zmenám

Kríza je minulosťou, vyhliadky sú vynikajúce. Ale obdobie, do ktorého vstupuje globálna výroba úžitkových vozidiel, nebude vôbec pokojné.

WOLFSBURG/MNÍCHOV.

Naopak. Nielen mníchovský MAN a Volkswagen musia zvládnuť veľké zmeny. Aj ostatní výrobcovia úžitkových vozidiel potrebujú dobyť zahraničné trhy, vyvíjať nové technológie a vytvárať prínosné spojenectvá.

Vo výrobe úžitkových vozidiel začína obdobie silných zmien, ekonómovia im hovoria konsolidácia. Nový trend predznamenáva ríša Volkswagenu svojou ponukou koncernu MAN, respektíve jeho akcionárom, na kúpu ich akcií.

Wolfsburský koncern nie je jediným, ktorý predvída a očakáva, že bude konfrontovaný so zmenami na tomto segmente trhu. Na jednej strane musia podniky ako Daimler, svetová jednotka vo výrobe úžitkových vozidiel, znižovať výrobné náklady a prispôsobiť sa rastúcim cenám pohonných látok.

Na druhej strane sa musia presadiť na rastúcich trhoch, na ktorých posilňujú svoju pozíciu ambiciózne rozvojové krajiny Čína a India ponukou svojich lacných vozidiel.

Situácia v sektore sa po kríze skutočne rapídne zlepšila. Vlani sa na svete predalo 14,2 milióna úžitkových vozidiel, kým rok predtým sa ich vyrobilo len 10,7 milióna.

Podiel Číny na ich produkcii zostáva takmer 50-%. Záujem o úžitkové vozidlá však silno rastie aj v Rusku, Indii a v Brazílii. V nasledujúcich štyroch rokoch by mal dopyt po ťažkých nákladných autách stúpnuť o viac ako 50 %, na tri milióny. A práve s touto prognózou súvisí mobilizácia všetkých ich veľkých výrobcov.

Vývoj úspornej hybridnej techniky stojí miliardy a predstavuje obrovskú záťaž. Rovnako ako vo výrobe osobných vozidiel hľadajú výrobcovia nových partnerov, aby sa s nimi podelili o náklady, ale aj o zisk. Okrem toho zosilňujú signály o veľkých akvizíciách.

Niektorý z konkurentov by mal v dohľadnom čase prevziať taliansky koncern Iveco. Podľa znalcov sektora je jeho pozícia najslabšia a v konkurencii neobstojí.

Vznik nového gigantu v sektore úžitkových vozidiel sa uskutoční pod vedením Volkswagenu. Jeho podiel v koncerne MAN prekročil 30 % a je povinný dať jeho akcionárom ponuku na kúpu ich podielov. Po rokoch rokovania s Mníchovčanmi sa konečne otvorila cesta k vzniku novej aliancii výrobcov nákladných áut v Európe.

Wolfsburský koncern sa úsilie zrealizovať svoj zámer vytvoriť dynamický a ambicióznejší podnik svojej švédskej dcéry, Scanie a mníchovského MAN-u, lebo s ním spája synergický organizačný a výrobný efekt, ktorého prínos v znižovaní nákladov dosiahne stovky miliónov eur.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 321
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 677
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 004
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 625
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 802
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 574
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 538
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 228
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 226
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 133

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Štrajk vo Volkswagene, Práca, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.

Nimnicu s Púchovom spojí 4-kilometrová cyklotrasa

Cyklotrasa môže byť v budúcnosti spojnicou medzi tromi kúpeľnými miestami - Nimnicou, Trenčianskymi Teplicami a Piešťanmi.