Vo výrobe úžitkových vozidiel dôjde k výrazným zmenám

Kríza je minulosťou, vyhliadky sú vynikajúce. Ale obdobie, do ktorého vstupuje globálna výroba úžitkových vozidiel, nebude vôbec pokojné.

WOLFSBURG/MNÍCHOV.

Naopak. Nielen mníchovský MAN a Volkswagen musia zvládnuť veľké zmeny. Aj ostatní výrobcovia úžitkových vozidiel potrebujú dobyť zahraničné trhy, vyvíjať nové technológie a vytvárať prínosné spojenectvá.

Vo výrobe úžitkových vozidiel začína obdobie silných zmien, ekonómovia im hovoria konsolidácia. Nový trend predznamenáva ríša Volkswagenu svojou ponukou koncernu MAN, respektíve jeho akcionárom, na kúpu ich akcií.

Wolfsburský koncern nie je jediným, ktorý predvída a očakáva, že bude konfrontovaný so zmenami na tomto segmente trhu. Na jednej strane musia podniky ako Daimler, svetová jednotka vo výrobe úžitkových vozidiel, znižovať výrobné náklady a prispôsobiť sa rastúcim cenám pohonných látok.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane sa musia presadiť na rastúcich trhoch, na ktorých posilňujú svoju pozíciu ambiciózne rozvojové krajiny Čína a India ponukou svojich lacných vozidiel.

Situácia v sektore sa po kríze skutočne rapídne zlepšila. Vlani sa na svete predalo 14,2 milióna úžitkových vozidiel, kým rok predtým sa ich vyrobilo len 10,7 milióna.

Podiel Číny na ich produkcii zostáva takmer 50-%. Záujem o úžitkové vozidlá však silno rastie aj v Rusku, Indii a v Brazílii. V nasledujúcich štyroch rokoch by mal dopyt po ťažkých nákladných autách stúpnuť o viac ako 50 %, na tri milióny. A práve s touto prognózou súvisí mobilizácia všetkých ich veľkých výrobcov.

Vývoj úspornej hybridnej techniky stojí miliardy a predstavuje obrovskú záťaž. Rovnako ako vo výrobe osobných vozidiel hľadajú výrobcovia nových partnerov, aby sa s nimi podelili o náklady, ale aj o zisk. Okrem toho zosilňujú signály o veľkých akvizíciách.

Niektorý z konkurentov by mal v dohľadnom čase prevziať taliansky koncern Iveco. Podľa znalcov sektora je jeho pozícia najslabšia a v konkurencii neobstojí.

Vznik nového gigantu v sektore úžitkových vozidiel sa uskutoční pod vedením Volkswagenu. Jeho podiel v koncerne MAN prekročil 30 % a je povinný dať jeho akcionárom ponuku na kúpu ich podielov. Po rokoch rokovania s Mníchovčanmi sa konečne otvorila cesta k vzniku novej aliancii výrobcov nákladných áut v Európe.

Wolfsburský koncern sa úsilie zrealizovať svoj zámer vytvoriť dynamický a ambicióznejší podnik svojej švédskej dcéry, Scanie a mníchovského MAN-u, lebo s ním spája synergický organizačný a výrobný efekt, ktorého prínos v znižovaní nákladov dosiahne stovky miliónov eur.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 631
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 687
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 396
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 768
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 726
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 658
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 791
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 246

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.

Na Slovensku pracuje vyše 10.000 Ukrajincov

Ukrajincov na Slovensku bude pribúdať.

Maďarský parlament prijal štátny rozpočet pre rok 2019

Štát vyčlenil viac peňazí aj pre motivovanie rodín mať viac detí.