Vo výrobe úžitkových vozidiel dôjde k výrazným zmenám

Kríza je minulosťou, vyhliadky sú vynikajúce. Ale obdobie, do ktorého vstupuje globálna výroba úžitkových vozidiel, nebude vôbec pokojné.

WOLFSBURG/MNÍCHOV.

Naopak. Nielen mníchovský MAN a Volkswagen musia zvládnuť veľké zmeny. Aj ostatní výrobcovia úžitkových vozidiel potrebujú dobyť zahraničné trhy, vyvíjať nové technológie a vytvárať prínosné spojenectvá.

Vo výrobe úžitkových vozidiel začína obdobie silných zmien, ekonómovia im hovoria konsolidácia. Nový trend predznamenáva ríša Volkswagenu svojou ponukou koncernu MAN, respektíve jeho akcionárom, na kúpu ich akcií.

Wolfsburský koncern nie je jediným, ktorý predvída a očakáva, že bude konfrontovaný so zmenami na tomto segmente trhu. Na jednej strane musia podniky ako Daimler, svetová jednotka vo výrobe úžitkových vozidiel, znižovať výrobné náklady a prispôsobiť sa rastúcim cenám pohonných látok.

Na druhej strane sa musia presadiť na rastúcich trhoch, na ktorých posilňujú svoju pozíciu ambiciózne rozvojové krajiny Čína a India ponukou svojich lacných vozidiel.

Situácia v sektore sa po kríze skutočne rapídne zlepšila. Vlani sa na svete predalo 14,2 milióna úžitkových vozidiel, kým rok predtým sa ich vyrobilo len 10,7 milióna.

Podiel Číny na ich produkcii zostáva takmer 50-%. Záujem o úžitkové vozidlá však silno rastie aj v Rusku, Indii a v Brazílii. V nasledujúcich štyroch rokoch by mal dopyt po ťažkých nákladných autách stúpnuť o viac ako 50 %, na tri milióny. A práve s touto prognózou súvisí mobilizácia všetkých ich veľkých výrobcov.

Vývoj úspornej hybridnej techniky stojí miliardy a predstavuje obrovskú záťaž. Rovnako ako vo výrobe osobných vozidiel hľadajú výrobcovia nových partnerov, aby sa s nimi podelili o náklady, ale aj o zisk. Okrem toho zosilňujú signály o veľkých akvizíciách.

Niektorý z konkurentov by mal v dohľadnom čase prevziať taliansky koncern Iveco. Podľa znalcov sektora je jeho pozícia najslabšia a v konkurencii neobstojí.

Vznik nového gigantu v sektore úžitkových vozidiel sa uskutoční pod vedením Volkswagenu. Jeho podiel v koncerne MAN prekročil 30 % a je povinný dať jeho akcionárom ponuku na kúpu ich podielov. Po rokoch rokovania s Mníchovčanmi sa konečne otvorila cesta k vzniku novej aliancii výrobcov nákladných áut v Európe.

Wolfsburský koncern sa úsilie zrealizovať svoj zámer vytvoriť dynamický a ambicióznejší podnik svojej švédskej dcéry, Scanie a mníchovského MAN-u, lebo s ním spája synergický organizačný a výrobný efekt, ktorého prínos v znižovaní nákladov dosiahne stovky miliónov eur.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 843
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 626
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 895
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 199
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 879
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 511
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 459
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 034
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 618
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 922

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi. Takmer polovica dnes žijúcich ľudí zažije podnebie aké nepoznáme

ŠPORT

Slovenka dvakrát zdolala olympijskú víťazku. Len pár hodín po maturite

Andrea Podmaníková vraj veľkú favoritku rozplakala.

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

Neprehliadnite tiež

Francúzsko rokuje s bankami o sťahovaní po brexite

V Paríži prebieha množstvo diskrétnych stretnutí.

Daňová kobra vyšetruje Remetovu Dúhu, ktorá stavia Višňové

Stavebná firma Dúha buduje tunel Višňové za 410 miliónov eur spolu s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Za elektrinu a plyn zaplatili Slováci menej, ako je priemer Únie

Stredne veľká domácnosť zaplatila vlani za sto kilowatthodín necelých 15 eur.