BRATISLAVA.
"Podľa zákona sú správcovia povinní predložiť svojim klientom ročné vyúčtovanie do 31. mája," uviedla dnes Alica Blažejová, riaditeľka správcovskej spoločnosti IFM.
Pri vyúčtovaní ide najmä o dodávky tepla, vodného a stočného, ale aj ostatných plnení spojených s užívaním bytu za predchádzajúci rok. Majitelia bytov sa tiež dozvedia, či musia zaplatiť nedoplatok, alebo im správca vráti preplatok.
Správca je navyše povinný do konca mája predložiť vlastníkom bytov aj ročné vyúčtovanie príjmov a výdavkov fondu prevádzky, údržby a opráv.
Ročné vyúčtovanie obsahuje viacero položiek a pre viacerých majiteľov bytov je nezrozumiteľné. Ak sa domácnostiam niektoré sumy alebo položky nepozdávajú, mali by kontaktovať svojho správcu.
Štandardná doba pre reklamáciu vyúčtovania je 30 dní od jeho doručenia. "Správca musí majiteľom bytov preplatky vrátiť do 60 dní od doručenia vyúčtovania. Rovnaký čas majú aj vlastníci na zaplatenie svojich nedoplatkov," dodala Blažejová.