Grécko hľadá spôsob, ako získať 27 miliárd eur

Grécko diskutuje s partnermi z eurozóny, akým spôsobom v budúcom roku získa 27 mld. eur potrebných na svoje financovanie.

ATÉNY.

Plánovaný návrat Atén na finančné trhy v budúcom roku sa ešte viac oddialil po tom, ako ratingová agentúra Standard & Poor's znížila v pondelok rating krajne o dva stupne.

"Pôvodný plán bol, že sa Grécko vráti v budúcom roku na finančné trhy a požičia si 27 mld. eur. Zdá sa však, že to bude náročné," povedala pre agentúru Reuters grécka ministerka práce Louka Katseli.

Grécko chce od medzinárodných veriteľov zmiernenie podmienok úverového programu v sume 110 mld. eur a žiada nové prostriedky, vďaka ktorým by sa vyhlo bankrotu.

Grécki vládni predstavitelia, ktorí už viackrát vylúčili reštrukturalizáciu dlhu krajiny, dúfajú, že EÚ a Medzinárodný menový fond (MMF) budú súhlasiť s predĺžením splatnosti úverov poskytnutých z mimoriadneho balíka pomoci a aj so znížením úrokov.

Tiež požadujú, aby Európsky finančný stabilizačný mechanizmus (EFSF) nakupoval grécke dlhopisy. Misia MMF a EÚ sa pripravuje na návštevu Grécka, na ktorej prehodnotí plnenie podmienok na získanie ďalšej tranže z mimoriadneho balíka v sume 12 mld. eur, ktorú by mali krajine uvoľniť v júni.

Ratingová agentúra Standard and Poor's poslala v pondelok rating Grécka hlbšie do špekulatívneho pásma, keď ho znížila o dva stupne na B zo stupňa BB-. Dôvodom sú obavy, že krajina bude pravdepodobne reštrukturalizovať svoj dlh.

Podľa Standard and Poor's je pravdepodobné, že krajiny eurozóny budú požadovať od súkromných veriteľov, aby predĺžili lehotu splatnosti gréckych vládnych dlhopisov.

Vo svojej prognóze agentúra uvádza, že na to, aby sa grécky dlh vrátil na udržateľnú úroveň, bude potrebný zásadný odpis dlhu krajiny, takzvaný haircut, o 50 % alebo viac.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.