Podnik Google bol na prvej priečke štyri roky.
LONDÝN. Štúdia firmy Millward Brown tvrdí, že hodnota značky výrobcu iPhonov a iPadov je 153 miliárd dolárov, čo je takmer polovica jej trhovej kapitalizácie.
Portfólio výrobkov, ktoré spotrebitelia vyhľadávajú, pomohlo firme Apple vlani obsadiť miesto najcennejšej technologickej spoločnosti na svete a pripraviť o prvenstvo v tomto segmente firmu Microsoft.
V prvej desiatke najhodnotnejších podnikových značiek sa podľa najnovšej štúdie firmy Millward Brown umiestnilo šesť technologických a telekomunikačných firiem.
Na druhom mieste je Google, na treťom IBM, na piatom Microsoft, na siedmom AT&T a na deviatom China Mobile.
Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's poskočil zo šiesteho na štvrté miesto, Coca-Cola klesla o jednu priečku na šiestu pozíciu, značka Marlboro klesla o priečku na ôsme miesto a prvú desiatku uzatvoril podnik General Electric.
Medzi sto najhodnotnejších značiek sa dostal Facebook, a to hneď na 35 miesto. Čínsky internetový vyhľadávač Baidu poskočil na 29. zo 46. miesta.
Toyota si udržala postavenie najhodnotnejšej značky medzi výrobcami áut. Celková hodnota stovky najcennejších značiek vzrástla o 17 % na 2,4 bilióna dolárov, keďže globálna ekonomika začala rásť.