Tretina ľudí nerozozná slovenské potraviny od zahraničných

Približne tretina ľudí nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

Väčšina nakupujúcich by pritom v obchodoch privítala viac slovenských výrobkov.

BRATISLAVA. Prevažná väčšina nakupujúcich pritom často sleduje krajinu pôvodu potravín a v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov. Najviac ľuďom chýba ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky zo Slovenska.

Dokonca väčšina ľudí tvrdí, že by si priplatili za slovenský výrobok, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. Prieskum sa uskutočnil telefonicky v apríli na vzorke 650 respondentov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že slovenskí spotrebitelia sa zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. O niečo viac pritom pôvod potravín zaujíma ženy a ľudí po päťdesiatke. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia, ďalších 44 percent si všíma krajinu pôvodu v obchodoch len pri vybraných výrobkoch. Prevažná väčšina spotrebiteľov by chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach. Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobok.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Prieskum ukázal, že pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol. Zaujímavým zistením je aj to, že až 72 percent Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší, ako podobný produkt zo zahraničia.

V rámci projektu Kvalita z našich regiónov sa Zväz obchodu a cestovného ruchu sa rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov vzdelávaním spotrebiteľa, prečo je pre neho dôležité nakupovať domáce výrobky, informovala ďalej Čekovská. Cieľom niekoľkomesačného projektu je hlavne vzdelávanie občanov v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 201
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 327
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 656
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 859
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 610
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 313
  7. Kam do tepla v januári? 2 296
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 216
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 206

Téma: Potraviny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.