Tretina ľudí nerozozná slovenské potraviny od zahraničných

Približne tretina ľudí nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

Väčšina nakupujúcich by pritom v obchodoch privítala viac slovenských výrobkov.

BRATISLAVA. Prevažná väčšina nakupujúcich pritom často sleduje krajinu pôvodu potravín a v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov. Najviac ľuďom chýba ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky zo Slovenska.

Dokonca väčšina ľudí tvrdí, že by si priplatili za slovenský výrobok, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. Prieskum sa uskutočnil telefonicky v apríli na vzorke 650 respondentov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že slovenskí spotrebitelia sa zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. O niečo viac pritom pôvod potravín zaujíma ženy a ľudí po päťdesiatke. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia, ďalších 44 percent si všíma krajinu pôvodu v obchodoch len pri vybraných výrobkoch. Prevažná väčšina spotrebiteľov by chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach. Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobok.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Prieskum ukázal, že pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol. Zaujímavým zistením je aj to, že až 72 percent Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší, ako podobný produkt zo zahraničia.

V rámci projektu Kvalita z našich regiónov sa Zväz obchodu a cestovného ruchu sa rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov vzdelávaním spotrebiteľa, prečo je pre neho dôležité nakupovať domáce výrobky, informovala ďalej Čekovská. Cieľom niekoľkomesačného projektu je hlavne vzdelávanie občanov v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 394
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 016
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 178
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 725
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 287
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 069
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 027
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 012
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 880
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 634

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.