Tretina ľudí nerozozná slovenské potraviny od zahraničných

Približne tretina ľudí nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

Väčšina nakupujúcich by pritom v obchodoch privítala viac slovenských výrobkov.

BRATISLAVA. Prevažná väčšina nakupujúcich pritom často sleduje krajinu pôvodu potravín a v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov. Najviac ľuďom chýba ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky zo Slovenska.

Dokonca väčšina ľudí tvrdí, že by si priplatili za slovenský výrobok, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. Prieskum sa uskutočnil telefonicky v apríli na vzorke 650 respondentov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že slovenskí spotrebitelia sa zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. O niečo viac pritom pôvod potravín zaujíma ženy a ľudí po päťdesiatke. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia, ďalších 44 percent si všíma krajinu pôvodu v obchodoch len pri vybraných výrobkoch. Prevažná väčšina spotrebiteľov by chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach. Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobok.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Prieskum ukázal, že pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol. Zaujímavým zistením je aj to, že až 72 percent Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší, ako podobný produkt zo zahraničia.

V rámci projektu Kvalita z našich regiónov sa Zväz obchodu a cestovného ruchu sa rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov vzdelávaním spotrebiteľa, prečo je pre neho dôležité nakupovať domáce výrobky, informovala ďalej Čekovská. Cieľom niekoľkomesačného projektu je hlavne vzdelávanie občanov v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  1. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  2. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  3. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  8. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 716
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 686
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 206
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 524
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 862
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 504
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 346
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 189
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 773
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 732

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Naši inšpektori možno preveria firmu, ktorej zadržali kamióny

V skladoch prístavu Zeebrugge zadržali v pondelok 112 kamiónov so slovenskými značkami.

Spolumajiteľa Poštovej banky, ktorý chce kúpiť Markízu, vyšetrujú pre korupciu

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.

Francúzsky Amazon vymyslel udavačskú hru, aby prevychoval šéfov

Zamestnanec, ktorému sa podarí nazbierať najviac bodov, vyhrá dron.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.