Tretina ľudí nerozozná slovenské potraviny od zahraničných

Približne tretina ľudí nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

Väčšina nakupujúcich by pritom v obchodoch privítala viac slovenských výrobkov.

BRATISLAVA. Prevažná väčšina nakupujúcich pritom často sleduje krajinu pôvodu potravín a v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov. Najviac ľuďom chýba ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky zo Slovenska.

Dokonca väčšina ľudí tvrdí, že by si priplatili za slovenský výrobok, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky. Prieskum sa uskutočnil telefonicky v apríli na vzorke 650 respondentov.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že slovenskí spotrebitelia sa zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. O niečo viac pritom pôvod potravín zaujíma ženy a ľudí po päťdesiatke. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia, ďalších 44 percent si všíma krajinu pôvodu v obchodoch len pri vybraných výrobkoch. Prevažná väčšina spotrebiteľov by chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach. Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobok.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Prieskum ukázal, že pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol. Zaujímavým zistením je aj to, že až 72 percent Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší, ako podobný produkt zo zahraničia.

V rámci projektu Kvalita z našich regiónov sa Zväz obchodu a cestovného ruchu sa rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov vzdelávaním spotrebiteľa, prečo je pre neho dôležité nakupovať domáce výrobky, informovala ďalej Čekovská. Cieľom niekoľkomesačného projektu je hlavne vzdelávanie občanov v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 16 876
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 581
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 561
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 002
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 164
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 093
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 040
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 854
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 329
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 144

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V nemocnici ho nesledovali, ako mali. Mal len tri roky a zomrel na cukrovku

Úrad pred dohľad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

KOMENTÁRE

Čo čakať od Beblavého a štefunkovcov? Viac Európy

Môžeme očakávať, že budeme počuť viac kritiky Fica.

Neprehliadnite tiež

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.