Francúzsko a Španielsko už zarobili na pomoci bankám

Francúzske banky vrátili do štátneho rozpočtu o 2,5 miliardy eur a španielske o 1,5 miliardy viac, než dostali od svojich vlád.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

VIEDEŇ. Rakúska spolková vláda poskytla v uplynulých troch rokoch bankám v krajine o 1,4 miliardy eur viac, než jej úverové ústavy vrátili. Informovali o tom rakúsky denník Der Standard a nemecký Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Periodiká sa odvolávajú na dokument európskeho štatistického úradu Eurostat, ktorý zhromaždil údaje o štátnej pomoci bankám a ich splácaní v eurozóne v rokoch 2007 až 2010.

Najvyššiu "čistú" pomoc poskytla bankám v krajine írska vláda, 37,5 miliardy eur. Výška sumy súvisí s historicky chybným rozhodnutím dublinského kabinetu, ktorý v októbri 2008 poskytol neobmedzené štátne záruky na vklady vo veľkých bankách v Írsku.

Hlavnou príčinou doterajšieho negatívneho salda rakúskej pomoci bankám je fakt, že Volksbanky a korutánska Hypo Alpe Adria doteraz ešte neplatili z pôžičiek ani úroky. Situáciu komplikuje aj to, že štát musel znárodniť Hypo Alpe Adriu aj konsolidačnú banku, v ktorej sa z úverových ústavov sústredili nedobytné komunálne úvery. Sumy, ktoré bolo treba na riešenie ich problémov vyčleniť, boli podstatne vyššie, než sa pôvodne predpokladalo.

Nemecko má zatiaľ podľa Eurostatu v bankovej sfére 16,5 miliardy eur. Na bankovej kríze zatiaľ zarobili Francúzsko a Španielsko. Francúzske banky vrátili do štátneho rozpočtu o 2,5 miliardy eur a španielske o 1,5 miliardy viac, než dostali od svojich vlád.

Štáty však bankám nedarujú ani euro. V Rakúsku je napríklad štátna pomoc úverovým ústavom úročená v rozsahu 8 až 9,3 %. V presne stanovených prípadoch, ak banky skončia ročné podnikanie so stratou, však nemusia platiť úroky.

Informovala o tom agentúra APA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rakúsko, Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.