Súd v Taliansku znížil 10-ročný trest pre Tanziho na 8 rokov

Taliansky Kasačný súd znížil pôvodný 10-ročný trest väzenia pre zakladateľa talianskej potravinárskej spoločnosti Parmalat Calista Tanziho na osem rokov a jeden mesiac.

RÍM. Ukončil tak prvý súdny proces v kauze bankrotu najväčšej talianskej potravinárskej firmy, ktorá sa stala známou aj ako európsky Enron.

Parmalat skrachoval v roku 2003 po tom, ako sa zistilo, že jeho dlhy dosahujú okolo 14 miliárd eur. Jeho pád zlikvidoval úspory vyše 100.000 malých akcionárov.

Calista Tanziho, ktorý bol v čase krachu firmy jej výkonným riaditeľom, súd v Parme uznal v decembri minulého roka vinným zo sprisahania a podvodného bankrotu a odsúdil ho na 18 rokov väzenia. Za podvody a manipuláciu na trhu s cennými papiermi Tanziho už dva roky predtým odsúdil v samostatnom prípade na 10 rokov súd v Miláne. A práve tento rozsudok Kasačný súd, ktorý je najvyššou súdnou inštanciou v Taliansku, zmiernil.

Na základe talianskych zákonov sú obvinení na slobode, dokiaľ sa celý prípad neuzatvorí. To znamená, že Tanzi by až teraz mohol ísť do väzenia, prípadne by mohol dostať domáce väzenie, keďže po odvolaní sa ešte čaká na rozhodnutie vyššieho súdu v prípade procesu z Parmy, kde ho tamojší súd odsúdil na 18 rokov väzenia za podvodný bankrot a sprisahanie.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.