Väčšina spotrebiteľov je ochotná priplatiť si za slovenské výrobky

Približne tretina ľudí na Slovensku nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

BRATISLAVA.

Prevažná väčšina (84 %) pritom často sleduje krajinu pôvodu pri nákupe potravín, v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov a je ochotná priplatiť si za výrobok slovenského pôvodu, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia.

Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý v apríli tohto roka na vzorke 650 respondentov uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR.

Slovenskí spotrebitelia sa podľa týchto výsledkov výrazne zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. Najčastejšie ide pritom o ženy a ľudí po 50. roku života. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch a ďalších 44 % ľudí si všíma krajinu pôvodu pri vybraných výrobkoch.

Prevažná väčšina spotrebiteľov (93 %) by podľa prieskumu GfK chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach.

Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol.

Až 72 % Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. ZOCR sa preto rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov v SR vzdelávaním spotrebiteľov o nakupovaní domácich výrobkov v kampani Kvalita z našich regiónov.

Cieľom tohto projektu je hlavne vzdelávanie občanov, aby získali ekonomické znalosti, ktoré im pomôžu rozhodovať sa pri nákupe z pohľadu makroekonomiky a podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na regionálnom trhu, ovplyvniť nákupné správanie a stabilizovať spotrebiteľské návyky v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

TASR o tom informovala manažérka marketingovej komunikácie GfK Slovakia Daniela Čekovská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 072
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 958
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 666
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 309
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 236
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 124
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 671
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 604
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 527
  10. Rastie nám pokrivená generácia? 1 331

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania trvá roky, súdy ju nechcú riešiť

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

Neprehliadnite tiež

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu