Väčšina spotrebiteľov je ochotná priplatiť si za slovenské výrobky

Približne tretina ľudí na Slovensku nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

BRATISLAVA.

Prevažná väčšina (84 %) pritom často sleduje krajinu pôvodu pri nákupe potravín, v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov a je ochotná priplatiť si za výrobok slovenského pôvodu, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia.

Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý v apríli tohto roka na vzorke 650 respondentov uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR.

Slovenskí spotrebitelia sa podľa týchto výsledkov výrazne zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. Najčastejšie ide pritom o ženy a ľudí po 50. roku života. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch a ďalších 44 % ľudí si všíma krajinu pôvodu pri vybraných výrobkoch.

Prevažná väčšina spotrebiteľov (93 %) by podľa prieskumu GfK chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach.

Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol.

Až 72 % Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. ZOCR sa preto rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov v SR vzdelávaním spotrebiteľov o nakupovaní domácich výrobkov v kampani Kvalita z našich regiónov.

Cieľom tohto projektu je hlavne vzdelávanie občanov, aby získali ekonomické znalosti, ktoré im pomôžu rozhodovať sa pri nákupe z pohľadu makroekonomiky a podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na regionálnom trhu, ovplyvniť nákupné správanie a stabilizovať spotrebiteľské návyky v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

TASR o tom informovala manažérka marketingovej komunikácie GfK Slovakia Daniela Čekovská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 994
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 511
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 291
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 097
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 347
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 026
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 949
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 942
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 362
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 165

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku

Svetová obchodná organizácia zlepšila prognózu rastu globálneho obchodu

Rast globálneho obchodu s tovarmi by sa mal v tomto roku podľa predpovede Svetovej obchodnej organizácie zrýchliť na úroveň 3,6 percenta.

Kyberútok na Komisiu pre cenné papiere mohli využiť na nelegálne obchodovanie

Softvér bol opravený rýchlo po tom, ako sa v roku 2016 odhalilo, že do neho prenikli hackeri. Avšak možnosť, že niekto mohol preniknutie využiť na dosiahnutie nelegálnych ziskov, sa zistila až minulý mesiac.