Väčšina spotrebiteľov je ochotná priplatiť si za slovenské výrobky

Približne tretina ľudí na Slovensku nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od tých, ktoré sú dovezené zo zahraničia.

BRATISLAVA.

Prevažná väčšina (84 %) pritom často sleduje krajinu pôvodu pri nákupe potravín, v obchodoch by privítala viac slovenských výrobkov a je ochotná priplatiť si za výrobok slovenského pôvodu, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia.

Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý v apríli tohto roka na vzorke 650 respondentov uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia ako partner projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého gestorom je Zväz obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR.

Slovenskí spotrebitelia sa podľa týchto výsledkov výrazne zaujímajú o krajinu pôvodu potravín. Najčastejšie ide pritom o ženy a ľudí po 50. roku života. Asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku sledujú krajinu pôvodu pri nákupe potravín takmer pri všetkých produktoch a ďalších 44 % ľudí si všíma krajinu pôvodu pri vybraných výrobkoch.

Prevažná väčšina spotrebiteľov (93 %) by podľa prieskumu GfK chcela byť lepšie informovaná o tom, ktoré potraviny v obchodoch sú pôvodom zo Slovenska a privítali by aj väčší sortiment slovenských výrobkov ponúkaných v našich obchodných sieťach.

Slováci sa v prieskume spontánne vyjadrili, že im na pultoch predajní najviac chýba slovenské ovocie a zelenina, mäsové výrobky a mliečne výrobky.

Slováci vo všeobecnosti dôverujú slovenským výrobkom. Pri nákupoch potravín preferujú tovar vyrobený na Slovensku, aj keď index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol.

Až 72 % Slovákov deklaruje, že by boli ochotní priplatiť si za výrobok slovenskej výroby, aj keby bol drahší ako podobný produkt zo zahraničia. ZOCR sa preto rozhodol podporiť regionálnych výrobcov a predajcov v SR vzdelávaním spotrebiteľov o nakupovaní domácich výrobkov v kampani Kvalita z našich regiónov.

Cieľom tohto projektu je hlavne vzdelávanie občanov, aby získali ekonomické znalosti, ktoré im pomôžu rozhodovať sa pri nákupe z pohľadu makroekonomiky a podporiť predaj a kúpu výrobkov vyrobených na regionálnom trhu, ovplyvniť nákupné správanie a stabilizovať spotrebiteľské návyky v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu.

TASR o tom informovala manažérka marketingovej komunikácie GfK Slovakia Daniela Čekovská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 898
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 499
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 842
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 361
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 089
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 559
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 504
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 230
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 808
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 501

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa po piatich rokoch ukázal v diskusii so súperom. Vôbec sa nezmenil.

KOŠICE KORZÁR

Raši podal trestné oznámenie pre marenie volieb župana

Upozorňuje na enormný počet neplatných hlasov.

SVET

Pán Drahoš sa do mňa zamiloval, povedal v diskusii Zeman

Voľby českého prezidenta vyvrcholia v piatok a v sobotu.

Neprehliadnite tiež

Kľúčový nemecký index Dax sa dostal na nové maximum

Index dosiahol nové maximum 13.596,89 bodu.

Fico, Kaliňák či Danko to nie sú. Kto sú najmajetnejší politici na Slovensku

Aktivisti skontrolovali majetok verejných funkcionárov na základe verejných dát katastra nehnuteľností.

Banka JPMorgan Chase v najbližších rokoch investuje 20 miliárd dolárov

Banka chce využiť úspory, ktoré jej prinesie daňová reforma v USA.

Tri mesiace sa bude dať vybrať stavebné sporenie bez dokladovania

Sporiteľne odmietajú zmeny v stavebnom sporení, upozorňujú, že ministerstvo si návrhom protirečí.

SaS: Tisíce exekúcií sú dôsledkom hrubého zlyhania štátu a vlád Roberta Fica

Podľa opozičnej strany je súčasná situácia neakceptovateľná.