Volkswagen očakáva ďalší rekordný rok

Najväčší európsky výrobca áut Volkswagen počíta v roku 2011 aj vďaka vynikajúcemu prvému kvartálu s rekordnými číslami.

HAMBURG/WOLFSBURG.

"Predpokladáme, že náš koncern predá viac áut, dosiahne vyššie tržby a vyšší prevádzkový zisk než v rekordnom roku 2010," povedal šéf Volkswagenu Martin Winterkorn na dnešnom valnom zhromaždení.

Koncern predal v 1. štvrťroku približne 2 milióny áut, čo je podľa Winterkorna dôvodom pre optimizmus. Kľúčom k úspechu zostáva stratégia viacerých značiek. "Práve v časoch boomu sa vypláca takéto široké portfólio."

Šéf Volkswagenu očakáva, že integrácia Porsche ako desiatej značky koncernu bude aj napriek problémom pokračovať. "Stále máme pred sebou nezanedbateľné daňové a právne prekážky," upozornil Winterkorn. Dodal, že cieľ koncernu stať sa najneskôr do roku 2018 najväčším a najziskovejším výrobcom áut zostáva na dosah.

Winterkorn sa tiež ohradil proti námietkam skeptikov, ktorí tvrdia, že prílišná veľkosť môže koncernu uškodiť. "Nechceme sa stať len najväčšou automobilkou. Naším cieľom je tiež spojiť najvyššiu spokojnosť zákazníkov so spokojnosťou zamestnancov, najvyššiu kvalitu výrobkov a vysoké výnosy s rastom objemu."

Volkswagen vlani zaznamenal rekordný zisk aj predaj. Prevádzkový zisk sa vyšplhal na 7,1 miliardy eur a počet predaných áut na 7,2 milióna.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.