Obchvat Trstenej, ktorý stavia Širokého Váhostav, sa predraží o šestinu

Pôvodne mal obchvat Trstenej stáť 39 miliónov eur, náklady stúpnu o viac ako šesť miliónov eur, jedným z dôvodov navýšenia je aj protihluková stena.

Obchvat Trstenej sa začal stavať počas Ficovej vlády, stavia ho Združenie na čele so Širokého firmou Váhostav - SK.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Aktuálne náklady na výstavbu polovičného, dvojpruhového profilu obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 sa vyšplhali na 45,3 milióna eur.

Oproti pôvodnej zmluvnej cene vo výške 39,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty je to viac o 16 percent. Limit pre následné zvyšovanie zmluvnej ceny výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je pritom 10 %.

Stavebné práce na vyše 7-kilometrovom obchvate oravského mesta, ktorý motoristi predčasne využívajú od konca októbra minulého roka, majú byť podľa zmluvy so zhotoviteľom ukončené v septembri tohto roka.

"Do ukončenia výstavby bude potrebné ešte naviac dobudovať zmenu dopravného značenia pre trvalé užívanie úseku rýchlostnej cesty a dopracovanie ortofotomapy," informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Nora Gubková.

Protihluková stena predražila obchvat

Cenu obchvatu Trstenej naposledy zvýšil o 700-tisíc eur vrátane DPH dodatok č. 10 k zmluve uzatvorenej v marci 2008. Diaľničiari zdôvodnili podpísanie ďalšieho dodatku zmenou prác najmä pri úprave nevhodného podložia, ako aj pri dobudovaní križovatkových vetiev na začiatku úseku pre zmenu organizácie dopravy a ochranu proti erozívnej činnosti povrchových vôd.

"Na raste zmluvnej ceny sa prejavilo doplnenie objektovej skladby o nový stavebný objekt protihlukovej steny, ktorú sme boli povinní vybudovať v súlade s opatreniami aktualizácie hlukovej štúdie," uviedla ďalej Gubková s tým, že v tomto prípade tvorilo navýšenie ceny 6 percent. Doplnenie zvodidiel kvôli zmene noriem od júla 2008 zvýšilo cenu o 1 percento.

Stavať sa začalo za Fica

Výstavba obchvatu v Trstenej začala v apríli 2008 a jej zhotoviteľom je Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina, v ktorej predstavenstve sedí Juraj Široký.

Úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke okolo 6,5 kilometrov je v predčasnom užívaní od novembra 2007. Ostatných päť plánovaných úsekov R3 na Orave v dĺžke vyše 43 kilometrov sú v štádiu prípravy. Z nich by mala začať najskôr výstavba 5,2-kilometrového úseku Tvrdošín - Nižná. Predpoklad začiatku prác je koniec tohto roka a ich ukončenia na jeseň 2014.

Výstavba ďalších úsekov Nižná - Dlhá nad Oravou (8,6 km), Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová (4,2 km), Oravský Podzámok - Dolný Kubín (2,3 km) a z Dolného Kubína k diaľnici D1 (23 km) by mala podľa predpokladov začať postupne v rokoch 2014 až 2016, predbežné ukončenie ich výstavby má byť v rokoch 2017 až 2019.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.