Obchvat Trstenej, ktorý stavia Širokého Váhostav, sa predraží o šestinu

Pôvodne mal obchvat Trstenej stáť 39 miliónov eur, náklady stúpnu o viac ako šesť miliónov eur, jedným z dôvodov navýšenia je aj protihluková stena.

Obchvat Trstenej sa začal stavať počas Ficovej vlády, stavia ho Združenie na čele so Širokého firmou Váhostav - SK.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Aktuálne náklady na výstavbu polovičného, dvojpruhového profilu obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 sa vyšplhali na 45,3 milióna eur.

Oproti pôvodnej zmluvnej cene vo výške 39,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty je to viac o 16 percent. Limit pre následné zvyšovanie zmluvnej ceny výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je pritom 10 %.

Stavebné práce na vyše 7-kilometrovom obchvate oravského mesta, ktorý motoristi predčasne využívajú od konca októbra minulého roka, majú byť podľa zmluvy so zhotoviteľom ukončené v septembri tohto roka.

"Do ukončenia výstavby bude potrebné ešte naviac dobudovať zmenu dopravného značenia pre trvalé užívanie úseku rýchlostnej cesty a dopracovanie ortofotomapy," informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Nora Gubková.

Protihluková stena predražila obchvat

Cenu obchvatu Trstenej naposledy zvýšil o 700-tisíc eur vrátane DPH dodatok č. 10 k zmluve uzatvorenej v marci 2008. Diaľničiari zdôvodnili podpísanie ďalšieho dodatku zmenou prác najmä pri úprave nevhodného podložia, ako aj pri dobudovaní križovatkových vetiev na začiatku úseku pre zmenu organizácie dopravy a ochranu proti erozívnej činnosti povrchových vôd.

"Na raste zmluvnej ceny sa prejavilo doplnenie objektovej skladby o nový stavebný objekt protihlukovej steny, ktorú sme boli povinní vybudovať v súlade s opatreniami aktualizácie hlukovej štúdie," uviedla ďalej Gubková s tým, že v tomto prípade tvorilo navýšenie ceny 6 percent. Doplnenie zvodidiel kvôli zmene noriem od júla 2008 zvýšilo cenu o 1 percento.

Stavať sa začalo za Fica

Výstavba obchvatu v Trstenej začala v apríli 2008 a jej zhotoviteľom je Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina, v ktorej predstavenstve sedí Juraj Široký.

Úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke okolo 6,5 kilometrov je v predčasnom užívaní od novembra 2007. Ostatných päť plánovaných úsekov R3 na Orave v dĺžke vyše 43 kilometrov sú v štádiu prípravy. Z nich by mala začať najskôr výstavba 5,2-kilometrového úseku Tvrdošín - Nižná. Predpoklad začiatku prác je koniec tohto roka a ich ukončenia na jeseň 2014.

Výstavba ďalších úsekov Nižná - Dlhá nad Oravou (8,6 km), Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová (4,2 km), Oravský Podzámok - Dolný Kubín (2,3 km) a z Dolného Kubína k diaľnici D1 (23 km) by mala podľa predpokladov začať postupne v rokoch 2014 až 2016, predbežné ukončenie ich výstavby má byť v rokoch 2017 až 2019.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 643
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 126
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 988
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 528
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 645
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 279
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 120
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 932
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 754

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Neziskovkám dá štát štvrťmilióna eur, chce od nich pomoc

Dosiahnuté výsledky, pozitíva a negatíva pilotného projektu vyhodnotí úrad podpredsedu vlády po jednom roku.

Vláda podporí štyri firmy jedenástimi miliónmi eur

Vzniknúť by malo 500 nových pracovných miest.

Rast inflácie v eurozóne sa zrýchlil

Miera inflácie v 19 krajinách, ktoré zaviedli euro, sa v januári zvýšila o 1,8 percenta.

Kurz eura padol na 6-týždňové minimum

Euro neskôr zmazalo časť strát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop