Obchvat Trstenej, ktorý stavia Širokého Váhostav, sa predraží o šestinu

Pôvodne mal obchvat Trstenej stáť 39 miliónov eur, náklady stúpnu o viac ako šesť miliónov eur, jedným z dôvodov navýšenia je aj protihluková stena.

Obchvat Trstenej sa začal stavať počas Ficovej vlády, stavia ho Združenie na čele so Širokého firmou Váhostav - SK.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Aktuálne náklady na výstavbu polovičného, dvojpruhového profilu obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 sa vyšplhali na 45,3 milióna eur.

Oproti pôvodnej zmluvnej cene vo výške 39,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty je to viac o 16 percent. Limit pre následné zvyšovanie zmluvnej ceny výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je pritom 10 %.

Stavebné práce na vyše 7-kilometrovom obchvate oravského mesta, ktorý motoristi predčasne využívajú od konca októbra minulého roka, majú byť podľa zmluvy so zhotoviteľom ukončené v septembri tohto roka.

"Do ukončenia výstavby bude potrebné ešte naviac dobudovať zmenu dopravného značenia pre trvalé užívanie úseku rýchlostnej cesty a dopracovanie ortofotomapy," informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Nora Gubková.

Protihluková stena predražila obchvat

Cenu obchvatu Trstenej naposledy zvýšil o 700-tisíc eur vrátane DPH dodatok č. 10 k zmluve uzatvorenej v marci 2008. Diaľničiari zdôvodnili podpísanie ďalšieho dodatku zmenou prác najmä pri úprave nevhodného podložia, ako aj pri dobudovaní križovatkových vetiev na začiatku úseku pre zmenu organizácie dopravy a ochranu proti erozívnej činnosti povrchových vôd.

"Na raste zmluvnej ceny sa prejavilo doplnenie objektovej skladby o nový stavebný objekt protihlukovej steny, ktorú sme boli povinní vybudovať v súlade s opatreniami aktualizácie hlukovej štúdie," uviedla ďalej Gubková s tým, že v tomto prípade tvorilo navýšenie ceny 6 percent. Doplnenie zvodidiel kvôli zmene noriem od júla 2008 zvýšilo cenu o 1 percento.

Stavať sa začalo za Fica

Výstavba obchvatu v Trstenej začala v apríli 2008 a jej zhotoviteľom je Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina, v ktorej predstavenstve sedí Juraj Široký.

Úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke okolo 6,5 kilometrov je v predčasnom užívaní od novembra 2007. Ostatných päť plánovaných úsekov R3 na Orave v dĺžke vyše 43 kilometrov sú v štádiu prípravy. Z nich by mala začať najskôr výstavba 5,2-kilometrového úseku Tvrdošín - Nižná. Predpoklad začiatku prác je koniec tohto roka a ich ukončenia na jeseň 2014.

Výstavba ďalších úsekov Nižná - Dlhá nad Oravou (8,6 km), Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová (4,2 km), Oravský Podzámok - Dolný Kubín (2,3 km) a z Dolného Kubína k diaľnici D1 (23 km) by mala podľa predpokladov začať postupne v rokoch 2014 až 2016, predbežné ukončenie ich výstavby má byť v rokoch 2017 až 2019.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 7 910
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 726
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 674
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 331
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 976
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 620
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 320
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 292
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 175
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 890

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

KOMENTÁRE

Pravda a láska stoja na našej strane

Môj manžel a ja, na túto frázu si aj po vyše dvoch rokoch manželstva stále zvykám.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický

Češka bola roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour z motorky.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.