Obchvat Trstenej, ktorý stavia Širokého Váhostav, sa predraží o šestinu

Pôvodne mal obchvat Trstenej stáť 39 miliónov eur, náklady stúpnu o viac ako šesť miliónov eur, jedným z dôvodov navýšenia je aj protihluková stena.

Obchvat Trstenej sa začal stavať počas Ficovej vlády, stavia ho Združenie na čele so Širokého firmou Váhostav - SK.(Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Aktuálne náklady na výstavbu polovičného, dvojpruhového profilu obchvatu Trstenej na rýchlostnej ceste R3 sa vyšplhali na 45,3 milióna eur.

Oproti pôvodnej zmluvnej cene vo výške 39,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty je to viac o 16 percent. Limit pre následné zvyšovanie zmluvnej ceny výstavby diaľnic a rýchlostných ciest je pritom 10 %.

Stavebné práce na vyše 7-kilometrovom obchvate oravského mesta, ktorý motoristi predčasne využívajú od konca októbra minulého roka, majú byť podľa zmluvy so zhotoviteľom ukončené v septembri tohto roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Do ukončenia výstavby bude potrebné ešte naviac dobudovať zmenu dopravného značenia pre trvalé užívanie úseku rýchlostnej cesty a dopracovanie ortofotomapy," informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Nora Gubková.

Protihluková stena predražila obchvat

Cenu obchvatu Trstenej naposledy zvýšil o 700-tisíc eur vrátane DPH dodatok č. 10 k zmluve uzatvorenej v marci 2008. Diaľničiari zdôvodnili podpísanie ďalšieho dodatku zmenou prác najmä pri úprave nevhodného podložia, ako aj pri dobudovaní križovatkových vetiev na začiatku úseku pre zmenu organizácie dopravy a ochranu proti erozívnej činnosti povrchových vôd.

"Na raste zmluvnej ceny sa prejavilo doplnenie objektovej skladby o nový stavebný objekt protihlukovej steny, ktorú sme boli povinní vybudovať v súlade s opatreniami aktualizácie hlukovej štúdie," uviedla ďalej Gubková s tým, že v tomto prípade tvorilo navýšenie ceny 6 percent. Doplnenie zvodidiel kvôli zmene noriem od júla 2008 zvýšilo cenu o 1 percento.

Stavať sa začalo za Fica

Výstavba obchvatu v Trstenej začala v apríli 2008 a jej zhotoviteľom je Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina, v ktorej predstavenstve sedí Juraj Široký.

Úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke okolo 6,5 kilometrov je v predčasnom užívaní od novembra 2007. Ostatných päť plánovaných úsekov R3 na Orave v dĺžke vyše 43 kilometrov sú v štádiu prípravy. Z nich by mala začať najskôr výstavba 5,2-kilometrového úseku Tvrdošín - Nižná. Predpoklad začiatku prác je koniec tohto roka a ich ukončenia na jeseň 2014.

Výstavba ďalších úsekov Nižná - Dlhá nad Oravou (8,6 km), Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová (4,2 km), Oravský Podzámok - Dolný Kubín (2,3 km) a z Dolného Kubína k diaľnici D1 (23 km) by mala podľa predpokladov začať postupne v rokoch 2014 až 2016, predbežné ukončenie ich výstavby má byť v rokoch 2017 až 2019.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 962
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 897
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 718
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 018
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 516
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 382
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 464
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 100
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 634

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.