Spyker zaznamenal v 1. štvrťroku stratu 76 miliónov eur

Holandská automobilka Spyker, vlastník švédskeho Saabu, zaznamenala za 1. štvrťrok 2011 stratu 76,3 milióna eur, čo je dôsledok najnovších problémov s obnovením produkcie vo švédskom závode.

ŠTOKHOLM.

Ešte koncom marca Spyker uviedol, že tento rok plánuje predať 80.000 saabov po 30.000 predaných v roku 2010, no začiatkom apríla musela firma pozastaviť výrobu. Dôvodom je neplatenie niektorých faktúr, v dôsledku čoho dodávateľské firmy zastavili Saabu dodávky.

Tržby sa medziročne zvýšili na 257 miliónov eur zo 44 miliónov eur v 1. kvartáli minulého roka, keď malá holandská automobilka kúpila švédsky Saab od amerického General Motors, no vzrástli aj náklady na odbyt, a to zo 65 miliónov na 243 miliónov eur.

"V tejto situácii nie je jasné, ako sa zastavenie výroby odrazí na výsledkoch za tento rok, no možno predpokladať, že firme sa najskôr nepodarí vyrobiť plánovaných 80.000 áut," povedal výkonný riaditeľ Saabu Victor Muller.

Šance na obnovenie výroby vzrástli vo štvrtok, keď Švédsky dlhový úrad a automobilka General Motors, bývalý vlastník Saabu, ktorá dodnes vlastní v automobilke preferenčné akcie, súhlasili (GM predbežne) s predajom takmer 30 % Spykeru ruskému bankárovi Vladimirovi Antonovovi.

Bankár sľúbil za tento podiel poskytnúť automobilke 30 miliónov eur. Ešte potrebuje súhlas Európskej investičnej banky a švédskej vlády. Muller zároveň dodal, že o ďalších financiách rokuje s čínskymi automobilkami.

Za 1. štvrťrok 2011 predal Saab 9400 áut oproti iba 4900 v rovnakom období roku 2010. Predaj by mohli v 2. polroku zvýšiť nové modely, ktoré by mali prísť na trh, ako napríklad crossover 9-4X.

Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.