Od nedele dôjde k redukcii 339 vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko začína 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa zmeneného cestovného poriadku. Zredukuje 339 vlakov, pričom väčšinu z nich zruší a časť obmedzí časovo alebo úsekovo.

Okrem rušenia niektorých spojov,Železničná spoločnosť podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko začína od nedele 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa mimoriadne zmeneného cestovného poriadku.

Dôvodom zmeny je realizácia revitalizačného programu a s ňou súvisiace znižovanie dopravných výkonov vo verejnom záujme. Osobný železničný dopravca dostal zo štátneho rozpočtu menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani a tomu musel prispôsobiť rozsah dopravy.

Redukciu vlakov prerokoval aj so samosprávnymi krajmi, mestami a obcami, väčšinou s negatívnym ohlasom.

Z finančných dôvodov musela spoločnosť zredukovať spolu 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 mil. kilometrov. Väčšinu redukovaných spojov ZSSK zrušila a časť obmedzila časovo alebo úsekovo pre ich slabé využívanie a nízku ekonomickú efektívnosť ich prevádzkovania.

Osobná železničná doprava sa úplne zastavuje na piatich tratiach, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach.

Počas troch rokov príde o prácu 621 pracovníkov

Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá má okolo 5 tisíc zamestnancov, podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov. Celkovo má spoločnosť týmito opatreniami v tomto roku ušetriť 15,6 mil. eur.

Zmena obchodnej politiky a selektívne zvýšenie cestovného môže každoročne zvýšiť tržby o 1,3 mil. eur. Taktiež sa uvažuje o zvýšení cestovného na železnici od augusta tohto roka priemerne o 5 %, ako aj v ďalších dvoch rokoch. Spoločnosť rozsah úpravy cien však zatiaľ nepotvrdila.

Štát sa zaviazal poskytnúť v tomto roku Železničnej spoločnosti Slovensko na prevádzku osobnej dopravy dotáciu vo výške 205 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z prevádzky osobnej dopravy na železnici doteraz predstavovala 228 mil. eur, pričom štátny rozpočet vykrýval 149 mil. eur.

Rozdiel vo výške 79 mil. eur financovala ZSSK z bankových úverov. Desaťročná zmluva medzi rezortom dopravy a ZSSK o prevádzke osobnej dopravy na roky 2011 až 2020 má spoločnosti umožniť vyrovnané hospodárenie v budúcich rokoch a použitie dosiahnutého zisku na investície.

Rezort dopravy navrhuje uhradiť Železničnej spoločnosti do 30. septembra 2012 spolu 71,93 mil. eur z výkonov vo verejnom záujme za roky 2004 až 2008. Po vyhodnotení výkonov za minulý rok by mal štát uznať a zaúčtovať záväzok 68 mil. eur do konca mája tohto roka.

Záväzky z výkonov vo verejnom záujme za roky 2009 a 2010 v predbežnej výške 84,045 mil. eur by mali byť spoločnosti uhradené do konca mája 2013. Štát by mal tiež prevziať investičné záväzky spoločnosti vo vzťahu k dohovoru EUROFIMA vo výške 140 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 766
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 750
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 020
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 480
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 382
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 351
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 431
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 735
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 328
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop