Od nedele dôjde k redukcii 339 vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko začína 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa zmeneného cestovného poriadku. Zredukuje 339 vlakov, pričom väčšinu z nich zruší a časť obmedzí časovo alebo úsekovo.

Okrem rušenia niektorých spojov,Železničná spoločnosť podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko začína od nedele 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa mimoriadne zmeneného cestovného poriadku.

Dôvodom zmeny je realizácia revitalizačného programu a s ňou súvisiace znižovanie dopravných výkonov vo verejnom záujme. Osobný železničný dopravca dostal zo štátneho rozpočtu menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani a tomu musel prispôsobiť rozsah dopravy.

Redukciu vlakov prerokoval aj so samosprávnymi krajmi, mestami a obcami, väčšinou s negatívnym ohlasom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z finančných dôvodov musela spoločnosť zredukovať spolu 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 mil. kilometrov. Väčšinu redukovaných spojov ZSSK zrušila a časť obmedzila časovo alebo úsekovo pre ich slabé využívanie a nízku ekonomickú efektívnosť ich prevádzkovania.

Osobná železničná doprava sa úplne zastavuje na piatich tratiach, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach.

Počas troch rokov príde o prácu 621 pracovníkov

Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá má okolo 5 tisíc zamestnancov, podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov. Celkovo má spoločnosť týmito opatreniami v tomto roku ušetriť 15,6 mil. eur.

Zmena obchodnej politiky a selektívne zvýšenie cestovného môže každoročne zvýšiť tržby o 1,3 mil. eur. Taktiež sa uvažuje o zvýšení cestovného na železnici od augusta tohto roka priemerne o 5 %, ako aj v ďalších dvoch rokoch. Spoločnosť rozsah úpravy cien však zatiaľ nepotvrdila.

Štát sa zaviazal poskytnúť v tomto roku Železničnej spoločnosti Slovensko na prevádzku osobnej dopravy dotáciu vo výške 205 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z prevádzky osobnej dopravy na železnici doteraz predstavovala 228 mil. eur, pričom štátny rozpočet vykrýval 149 mil. eur.

Rozdiel vo výške 79 mil. eur financovala ZSSK z bankových úverov. Desaťročná zmluva medzi rezortom dopravy a ZSSK o prevádzke osobnej dopravy na roky 2011 až 2020 má spoločnosti umožniť vyrovnané hospodárenie v budúcich rokoch a použitie dosiahnutého zisku na investície.

Rezort dopravy navrhuje uhradiť Železničnej spoločnosti do 30. septembra 2012 spolu 71,93 mil. eur z výkonov vo verejnom záujme za roky 2004 až 2008. Po vyhodnotení výkonov za minulý rok by mal štát uznať a zaúčtovať záväzok 68 mil. eur do konca mája tohto roka.

Záväzky z výkonov vo verejnom záujme za roky 2009 a 2010 v predbežnej výške 84,045 mil. eur by mali byť spoločnosti uhradené do konca mája 2013. Štát by mal tiež prevziať investičné záväzky spoločnosti vo vzťahu k dohovoru EUROFIMA vo výške 140 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.