Od nedele dôjde k redukcii 339 vlakov

Železničná spoločnosť Slovensko začína 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa zmeneného cestovného poriadku. Zredukuje 339 vlakov, pričom väčšinu z nich zruší a časť obmedzí časovo alebo úsekovo.

Okrem rušenia niektorých spojov,Železničná spoločnosť podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko začína od nedele 1. mája prevádzkovať osobnú prepravu podľa mimoriadne zmeneného cestovného poriadku.

Dôvodom zmeny je realizácia revitalizačného programu a s ňou súvisiace znižovanie dopravných výkonov vo verejnom záujme. Osobný železničný dopravca dostal zo štátneho rozpočtu menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani a tomu musel prispôsobiť rozsah dopravy.

Redukciu vlakov prerokoval aj so samosprávnymi krajmi, mestami a obcami, väčšinou s negatívnym ohlasom.

Z finančných dôvodov musela spoločnosť zredukovať spolu 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 mil. kilometrov. Väčšinu redukovaných spojov ZSSK zrušila a časť obmedzila časovo alebo úsekovo pre ich slabé využívanie a nízku ekonomickú efektívnosť ich prevádzkovania.

Osobná železničná doprava sa úplne zastavuje na piatich tratiach, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach.

Počas troch rokov príde o prácu 621 pracovníkov

Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá má okolo 5 tisíc zamestnancov, podľa revitalizačného programu predpokladá uvoľniť počas troch rokov 621 pracovníkov. Celkovo má spoločnosť týmito opatreniami v tomto roku ušetriť 15,6 mil. eur.

Zmena obchodnej politiky a selektívne zvýšenie cestovného môže každoročne zvýšiť tržby o 1,3 mil. eur. Taktiež sa uvažuje o zvýšení cestovného na železnici od augusta tohto roka priemerne o 5 %, ako aj v ďalších dvoch rokoch. Spoločnosť rozsah úpravy cien však zatiaľ nepotvrdila.

Štát sa zaviazal poskytnúť v tomto roku Železničnej spoločnosti Slovensko na prevádzku osobnej dopravy dotáciu vo výške 205 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z prevádzky osobnej dopravy na železnici doteraz predstavovala 228 mil. eur, pričom štátny rozpočet vykrýval 149 mil. eur.

Rozdiel vo výške 79 mil. eur financovala ZSSK z bankových úverov. Desaťročná zmluva medzi rezortom dopravy a ZSSK o prevádzke osobnej dopravy na roky 2011 až 2020 má spoločnosti umožniť vyrovnané hospodárenie v budúcich rokoch a použitie dosiahnutého zisku na investície.

Rezort dopravy navrhuje uhradiť Železničnej spoločnosti do 30. septembra 2012 spolu 71,93 mil. eur z výkonov vo verejnom záujme za roky 2004 až 2008. Po vyhodnotení výkonov za minulý rok by mal štát uznať a zaúčtovať záväzok 68 mil. eur do konca mája tohto roka.

Záväzky z výkonov vo verejnom záujme za roky 2009 a 2010 v predbežnej výške 84,045 mil. eur by mali byť spoločnosti uhradené do konca mája 2013. Štát by mal tiež prevziať investičné záväzky spoločnosti vo vzťahu k dohovoru EUROFIMA vo výške 140 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 219
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 299
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 877
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 791
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 456
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 253
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 846

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.