Ľudia si vyskúšali súkromný vlak od RegioJetu

Jazda súkromným vlakom ľuďom vyhovuje, boja sa cenovej politiky.

Nový vedľa starého. Na snímke vpravo je súprava Talent českej firmy RegioJet a červený vlak typu 812, ktorý dnes na regionálnej linke využíva štátny dopravca.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

DUNAJSKÁ STREDA. Počet ľudí vo vlaku českého dopravcu RegioJet z Dunajskej Stredy do Bratislavy síce narazil na svoje kapacity, no cestujúci sa netlačili a vo vlaku bolo vďaka klimatizácii príjemne.

Také boli naše pocity z včerajšej jazdy kanadským vlakom Bombardier Talent, ktorý dopravca na túto linku nasadí od marca 2012. Išlo o poslednú prezentačnú jazdu, no o necelých 11 mesiacov však RegioJet na tejto linke úplne nahradí štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Ukázali požičaný vlak

RegioJet bude túto linku prevádzkovať so štátnou dotáciou, pôjde o dopravu vo verejnom záujme. Za prevádzku linky zaplatíme ročne asi 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako inkasuje štátny dopravca.

Aj keď je pre RegioJet, dcéru Student Agency, typickou farbou žltá, vlakom však zatiaľ chýbala. Namiesto slovenčiny čakali na cestujúcich vo vozňoch nemecké nápisy Zatiaľ si totiž RegioJet vlak požičal. Bežne ním firma Keolis brázdi koľaje Berlína.

„Naostro budú jazdiť typovo rovnaké vlaky so slovenskými vysvetlivkami,“ povedal hovorca dopravcu Aleš Ondrůj.

Uvažujú aj o maďarských. Firma vo vlakoch síce sľubuje občerstvenie, noviny aj internet, no počas prezentačnej jazdy ostal len wi­fi internet. Pri riadnej prevádzke sa s tlačou a jedlom počíta.

Neporovnateľné so ZSSK

Vlak bol zachovalý, hoci javil znaky niekoľkoročného používania. Nainštalovaný kamerový systém zrejme zariadil, že opotrebovanie nie je väčšie.

„Toto sa absolútne nedá porovnávať s vlakmi, ktoré používajú naše železnice,“ povedal vo vlaku cestujúci Marek. Štátny dopravca používa na linke menšie červené motorové vláčiky, bez klimatizácie. Väčšina má viac ako 10 rokov. Inokedy zas nasadí viac ako 35­ročné vozne.

ZSSK sa konkurenciou inšpirovať asi nenechá. Aj keď od marca 2012 túto linku už prevádzkovať nebude, internet do iných regionálnych vlakov nechystá. Pripravuje ho len do IC vlakov.

Ľudia sa boja cestovného

Počas troch dní a dvanástich jázd prepravil RegioJet zhruba 2-tisíc ľudí. Stewardka odhadla, že len 30 percent z nich cestuje na tejto trase pravidelne. Zvyšok sa prišiel pozrieť najmä na vlak.

Naša anketa ukázala, že má pravdu. Nájsť pravidelného cestujúceho, ktorý dochádza do Bratislavy, bol problém. Všetci sa zhodli, že nový dopravca je zmena k lepšiemu.

„Asi ani riadne cestovné na tomto pocite nič nezmení,“ povedala Marianna, ktorá cestuje do Bratislavy pravidelne. Počas prezentačných jázd stál lístok 50 centov.

RegioJet sľubuje, že riadne cestovné by nemalo byť vyššie, ako lístok od ZSSK. Cesta z Bratislavy do Dunajskej Stredy stojí 2,18 eura. Obavy zo stanovenia cestovného mali aj ďalší oslovení cestujúci.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Čínsky spolumajiteľ Poštovej banky sa objavil v korupčnej afére

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.

Francúzsky Amazon vymyslel udavačskú hru, aby prevychoval šéfov

Zamestnanec, ktorému sa podarí nazbierať najviac bodov, vyhrá dron.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Firmy, ktoré dodali vodičov do 112 zadržaných kamiónov: Nie sme schránkové spoločnosti

Najmenej 112 slovenských nákladných vozidiel bolo začiatkom týždňa zadržaných v Belgicku počas koordinovanej akcie federálnych úradov.