Ľudia si vyskúšali súkromný vlak od RegioJetu

Jazda súkromným vlakom ľuďom vyhovuje, boja sa cenovej politiky.

Nový vedľa starého. Na snímke vpravo je súprava Talent českej firmy RegioJet a červený vlak typu 812, ktorý dnes na regionálnej linke využíva štátny dopravca.Nový vedľa starého. Na snímke vpravo je súprava Talent českej firmy RegioJet a červený vlak typu 812, ktorý dnes na regionálnej linke využíva štátny dopravca.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

DUNAJSKÁ STREDA. Počet ľudí vo vlaku českého dopravcu RegioJet z Dunajskej Stredy do Bratislavy síce narazil na svoje kapacity, no cestujúci sa netlačili a vo vlaku bolo vďaka klimatizácii príjemne.

Také boli naše pocity z včerajšej jazdy kanadským vlakom Bombardier Talent, ktorý dopravca na túto linku nasadí od marca 2012. Išlo o poslednú prezentačnú jazdu, no o necelých 11 mesiacov však RegioJet na tejto linke úplne nahradí štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Ukázali požičaný vlak

RegioJet bude túto linku prevádzkovať so štátnou dotáciou, pôjde o dopravu vo verejnom záujme. Za prevádzku linky zaplatíme ročne asi 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako inkasuje štátny dopravca.

Aj keď je pre RegioJet, dcéru Student Agency, typickou farbou žltá, vlakom však zatiaľ chýbala. Namiesto slovenčiny čakali na cestujúcich vo vozňoch nemecké nápisy Zatiaľ si totiž RegioJet vlak požičal. Bežne ním firma Keolis brázdi koľaje Berlína.

„Naostro budú jazdiť typovo rovnaké vlaky so slovenskými vysvetlivkami,“ povedal hovorca dopravcu Aleš Ondrůj.

Uvažujú aj o maďarských. Firma vo vlakoch síce sľubuje občerstvenie, noviny aj internet, no počas prezentačnej jazdy ostal len wi­fi internet. Pri riadnej prevádzke sa s tlačou a jedlom počíta.

Neporovnateľné so ZSSK

Vlak bol zachovalý, hoci javil znaky niekoľkoročného používania. Nainštalovaný kamerový systém zrejme zariadil, že opotrebovanie nie je väčšie.

„Toto sa absolútne nedá porovnávať s vlakmi, ktoré používajú naše železnice,“ povedal vo vlaku cestujúci Marek. Štátny dopravca používa na linke menšie červené motorové vláčiky, bez klimatizácie. Väčšina má viac ako 10 rokov. Inokedy zas nasadí viac ako 35­ročné vozne.

ZSSK sa konkurenciou inšpirovať asi nenechá. Aj keď od marca 2012 túto linku už prevádzkovať nebude, internet do iných regionálnych vlakov nechystá. Pripravuje ho len do IC vlakov.

Ľudia sa boja cestovného

Počas troch dní a dvanástich jázd prepravil RegioJet zhruba 2-tisíc ľudí. Stewardka odhadla, že len 30 percent z nich cestuje na tejto trase pravidelne. Zvyšok sa prišiel pozrieť najmä na vlak.

Naša anketa ukázala, že má pravdu. Nájsť pravidelného cestujúceho, ktorý dochádza do Bratislavy, bol problém. Všetci sa zhodli, že nový dopravca je zmena k lepšiemu.

„Asi ani riadne cestovné na tomto pocite nič nezmení,“ povedala Marianna, ktorá cestuje do Bratislavy pravidelne. Počas prezentačných jázd stál lístok 50 centov.

RegioJet sľubuje, že riadne cestovné by nemalo byť vyššie, ako lístok od ZSSK. Cesta z Bratislavy do Dunajskej Stredy stojí 2,18 eura. Obavy zo stanovenia cestovného mali aj ďalší oslovení cestujúci.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 467
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 17 380
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 351
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 899
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 303
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 264
  7. Štefánka by Pulitzer 5 109
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 4 597
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 567
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 961

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska: Fico ma chcel vydierať, aby som ho vymenoval za predsedu ústavného súdu

Prezident Andrej Kiska vysvetľoval daňovú kauzu firmy KTAG.

Stĺpček šéfredaktorky

Robert Fico je v rozklade

Ako do Ficovej mafiánskej scény zapadajú policajné orgány?

Neprehliadnite tiež

Farmári protestovali od utorka Bratislave.

Je ľahká, farebná a škodí životnému prostrediu. PVC etiketa sa ťažko recykluje

Chystajú nové pravidlá – menej šetrné fľaše by mali stáť výrobcov viac peňazí.

Skládka nebola zistená – konštatovanie z úradného záznamu  OU-BJ-OSZP-2015/004978-002.      Na obrázku zdokumentovaný stav k 06.05.2016.

V Botswane povolia čiastočný odstrel slonov, z mäsa bude krmivo

Vláda sa snaží zmierniť konflikty medzi ľuďmi a divou zverou.

Slony majú viac buniek ako ľudia, napriek tomu ich rakovina postihuje menej často.

Tanzániu zavalili tony kešu orieškov. Nevedia, čo s nimi

Na jedno miesto orechy zviezli vojenské autá.

Kešu.

Dobrá spoločenská hra? Musí zabaviť deti aj dospelých

Rozhovor s Petrom Černákom, zakladateľom firmy iHRYsko.

Peter Černák, iHRYsko.