Ľudia si vyskúšali súkromný vlak od RegioJetu

Jazda súkromným vlakom ľuďom vyhovuje, boja sa cenovej politiky.

Nový vedľa starého. Na snímke vpravo je súprava Talent českej firmy RegioJet a červený vlak typu 812, ktorý dnes na regionálnej linke využíva štátny dopravca.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

DUNAJSKÁ STREDA. Počet ľudí vo vlaku českého dopravcu RegioJet z Dunajskej Stredy do Bratislavy síce narazil na svoje kapacity, no cestujúci sa netlačili a vo vlaku bolo vďaka klimatizácii príjemne.

Také boli naše pocity z včerajšej jazdy kanadským vlakom Bombardier Talent, ktorý dopravca na túto linku nasadí od marca 2012. Išlo o poslednú prezentačnú jazdu, no o necelých 11 mesiacov však RegioJet na tejto linke úplne nahradí štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Ukázali požičaný vlak

RegioJet bude túto linku prevádzkovať so štátnou dotáciou, pôjde o dopravu vo verejnom záujme. Za prevádzku linky zaplatíme ročne asi 7,1 milióna eur, čo je v priemere o 1,3 milióna eur menej, ako inkasuje štátny dopravca.

Aj keď je pre RegioJet, dcéru Student Agency, typickou farbou žltá, vlakom však zatiaľ chýbala. Namiesto slovenčiny čakali na cestujúcich vo vozňoch nemecké nápisy Zatiaľ si totiž RegioJet vlak požičal. Bežne ním firma Keolis brázdi koľaje Berlína.

„Naostro budú jazdiť typovo rovnaké vlaky so slovenskými vysvetlivkami,“ povedal hovorca dopravcu Aleš Ondrůj.

Uvažujú aj o maďarských. Firma vo vlakoch síce sľubuje občerstvenie, noviny aj internet, no počas prezentačnej jazdy ostal len wi­fi internet. Pri riadnej prevádzke sa s tlačou a jedlom počíta.

Neporovnateľné so ZSSK

Vlak bol zachovalý, hoci javil znaky niekoľkoročného používania. Nainštalovaný kamerový systém zrejme zariadil, že opotrebovanie nie je väčšie.

„Toto sa absolútne nedá porovnávať s vlakmi, ktoré používajú naše železnice,“ povedal vo vlaku cestujúci Marek. Štátny dopravca používa na linke menšie červené motorové vláčiky, bez klimatizácie. Väčšina má viac ako 10 rokov. Inokedy zas nasadí viac ako 35­ročné vozne.

ZSSK sa konkurenciou inšpirovať asi nenechá. Aj keď od marca 2012 túto linku už prevádzkovať nebude, internet do iných regionálnych vlakov nechystá. Pripravuje ho len do IC vlakov.

Ľudia sa boja cestovného

Počas troch dní a dvanástich jázd prepravil RegioJet zhruba 2-tisíc ľudí. Stewardka odhadla, že len 30 percent z nich cestuje na tejto trase pravidelne. Zvyšok sa prišiel pozrieť najmä na vlak.

Naša anketa ukázala, že má pravdu. Nájsť pravidelného cestujúceho, ktorý dochádza do Bratislavy, bol problém. Všetci sa zhodli, že nový dopravca je zmena k lepšiemu.

„Asi ani riadne cestovné na tomto pocite nič nezmení,“ povedala Marianna, ktorá cestuje do Bratislavy pravidelne. Počas prezentačných jázd stál lístok 50 centov.

RegioJet sľubuje, že riadne cestovné by nemalo byť vyššie, ako lístok od ZSSK. Cesta z Bratislavy do Dunajskej Stredy stojí 2,18 eura. Obavy zo stanovenia cestovného mali aj ďalší oslovení cestujúci.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 581
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 525
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 490
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 992
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Vláda dala zelenú. Živnostníci priznajú dane už len online

Zákon ešte musí schváliť parlament. Pre firmy budú online dane povinné od 1. januára, pre živnostníkov od leta.

Polícia rieši, či tristotisíc v plecniaku bol úplatok. Železničiar stále robí pre štát

Štefan Hlinka je radovým zamestnancom železníc. Čo presne robí, nie je známe. Momentálne má dovolenku.

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na najbližšie štyri roky

Prečo novinka z dielne ministerstva práce bude trvať len istý čas, nie je jasné.

Biopalivá zvýhodnia, ale daň pri benzíne a nafte bude vyššia

Kažimírovo ministerstvo neočakáva žiadny negatívny vplyv na domácnosti.