Vláda chce zmeniť sadzby mýtneho aj rozsah spoplatnenej siete

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy.

BRATISLAVA. Tieto zmeny chce pripraviť do konca júna tohto roka. Plán rezortu dnes vzali na vedomie vládni ministri.

Jednou z iniciatívnych úloh ministerstva je zavedenie nových mýtnych sadzieb od januára 2012, avšak v materiáli sa neuvádza, akým spôsobom. "Sadzby mýta vychádzajú z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie a výber mýta. V záujme ekonomickej únosnosti mýta pre dopravcov sú však sadzby nastavené tak, že výnosy z mýta kryjú len pomerne malú časť nákladov na údržbu, opravy a výstavbu spoplatnených ciest," upozorňuje.

Dôležitým zámerom je tiež okresať počet spoplatnených úsekov ciest od začiatku júla tohto roka. Ako uvádza ministerstvo, dôvodom je znížiť náklady na systém, ktoré sa v roku 2010 zvýšili takmer o 2 milióny eur pre rozdelenie siete z 1000 na viac ako 1600 úsekov. "Cieľom je v prvej fáze znížiť počet vymedzených úsekov, aby sa minimalizovali výpadky mýta, ale zároveň sa výrazne eliminovali náklady na dodatočné transakcie," uvádza sa v materiáli.

Spájať by sa tak podľa plánov rezortu mali predovšetkým kratšie mýtne úseky s vysokým podielom tranzitných prejazdov spoplatnených vozidiel. "Uvedená úprava nebude mať dopad na dopravcov, lebo naďalej bude platiť zásada, že vodič zaplatí za úsek len vtedy, ak ho prejde celý," vysvetľuje MDVRR.

Ministerstvo zároveň plánuje natrvalo ponechať ticketing. Ten funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na tranzitnom hraničnom priechode. Túto formu platby možno využiť pri prejazde 12 vymedzených tranzitných úsekov. Mýto sa v takýchto prípadoch vyberá vopred a možno ho uhradiť v hotovosti alebo platobnou kartou.

Elektronický systém výberu mýta funguje na Slovensku od januára 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony a jeho prevádzkovateľom je spoločnosť SkyToll. Spoplatnených je v súčasnosti 391 km diaľnic, 181 km rýchlostných ciest a 1385 km ciest I. triedy, čo spolu tvorí 1957 km. Celkovo je stanovených 1631 vymedzených úsekov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 940
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 758
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 189
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 706
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 304
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 265
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 122
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 362
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 315
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 199

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina či Moldavsko mohli dostať do Schengenu.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.