Tržby Volkswagenu stúpli o tretinu

Volkswagen vynikajúco odštartoval do nového roka. Vďačí za to predovšetkým prudkému rastu predaja na rozvíjajúcich sa trhoch, ako je napríklad Rusko a Argentína.

WOLFSBURG.

Tržby najväčšieho európskeho výrobcu áut v 1. kvartáli medziročne vyskočili o 30 % na 37,5 miliardy eur. Koncern po prvý raz predal v trojmesačnom období od januára do konca marca 2 milióny vozidiel, čo je o 14 % viac než v rovnakom období vlani. Čistý zisk sa viac než strojnásobil na 1,7 miliardy eur zo 473 miliónov eur.

"Priebeh 1. štvrťroka ukazuje silu a robustnosť koncernu Volkswagen," uviedol šéf spoločnosti Martin Winterkorn pri zverejnení hospodárskych výsledkov vo Wolfsburgu. Upozornil tiež na to, že Volkswagen dokázal udržať vlaňajšie rastové tempo.

Koncern očakáva, že tento rok tržby aj prevádzkový zisk opäť prekonajú vlaňajšie rekordné hodnoty. Medzi rizikami ohrozujúcimi výhľad sú podľa automobilky vysoké ceny materiálov a kolísanie úrokov a výmenných kurzov.

K vynikajúcim výsledkom v 1. kvartáli prispeli predovšetkým kľúčová značka VW a prémiová dcéra Audi. Obe značky viac než zdvojnásobili svoje prevádzkové zisky a k celkovému prevádzkovému zisku koncernu vo výške 2,9 miliardy eur každá prispela sumou 1,1 miliardy eur.

Volkswagen tiež dokázal zväčšiť svoj finančný vankúš, ktorý by mal automobilke pomôcť zvládnuť prichádzajúce výzvy. Volkswagen sa chce najneskôr do roku 2018 stať najväčším a najziskovejším výrobcom áut na svete. Koncern mal na konci marca k dispozícii hotovosť vo výške 19,6 miliardy eur oproti 18,6 miliardy eur na konci vlaňajška.

Motorom rastu odbytu sú rozvíjajúce sa trhy. "Naďalej vidíme najdynamickejšie rastové vyhliadky na rozvíjajúcich sa trhoch Ázie a Latinskej Ameriky, pričom priemyselné krajiny budú naďalej zažívať len mierny rast," uvádza sa vo vyhlásení Volkswagenu.

Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.