Vlani sme patrili v únii k štátom s najvyšším deficitom

Deficit verejných financií v eurozóne aj celej Európskej únii v roku 2010 klesol, ale štátny dlh sa zvýšil.

BRATISLAVA.

Deficit verejných financií v rámci eurozóny klesol vlani na 6 % hrubého domáceho produktu (HDP) z úrovne 6,3 % HDP v roku 2009. V rámci celej EÚ klesol na 6,4 % z úrovne 6,8 % HDP.

Štátny dlh za celú eurozónu však vzrástol v závere roka 2010 na 85,1 % HDP z úrovne 79,3 % HDP v závere predchádzajúceho roka. V rámci celej EÚ sa zvýšil na 80 % HDP z úrovne 74,4 % v závere predošlého roka. Informoval o tom v utorok štatistický úrad EÚ Eurostat.

Slovensko patrilo ku krajinám EÚ, ktoré vlani mali najvyšší deficit verejných financií. Najhoršie na tom bolo Írsko (32,4 %), po ktorom nasledovali Grécko (10,5 %), Veľká Británia (10,4 %), Španielsko (9,2 %), Portugalsko (9,1 %), Poľsko (7,9 %), Slovensko (7,9 %), Lotyšsko (7,7 %), Litva (7,1 %) a Francúzsko (7 %).

Najmenšie deficity verejných financií vlani mali Luxembursko (1,7 %), Fínsko (2,5 %) a Dánsko (2,7 %). Estónsko vykázalo mierny prebytok, a to na úrovni 0,1 % HDP a Švédsko malo vlani vyrovnanú bilanciu.

Najnižší štátny dlh na konci minulého roka malo v rámci EÚ Estónsko (6,6 %), Bulharsko (16,2 %), Luxembursko (18,4 %), Rumunsko (30,8 %), Slovinsko (38 %), Litva (38,2 %), Česká republika (38,5 %) a Švédsko (39,8 %).

Štátny dlh Slovenska bol koncom minulého roka na úrovni 41 % HDP, čiže vzrástol z úrovne 35,4 %, na ktorej bol koncom roka 2009, ale zostával pod hranicou 60 %, ktorá je podľa pravidiel EÚ maximálne prípustná. Štrnásť členských krajín malo štátny dlh nad touto hranicou.

Najzadlženejšie bolo Grécko (142,8 %), po ktorom nasledovali Taliansko (119 %), Belgicko (96,9 %), Írsko (96,2 %), Portugalsko (93 %), Nemecko (83,2 %), Francúzsko (81,7 %), Maďarsko (80,2 %), Veľká Británia (80 %), Rakúsko (72,3 %), Malta (68 %), Holandsko (62,7 %), Cyprus (60,8 %) a Španielsko (60,1 %).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Eurostat

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.