Začal tender na stavebný dozor pri stavbe D1 Fričovce-Svinia

Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejnú súťaž na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia.

BRATISLAVA.

Predpokladaná cena za výkon činnosti stavebného dozoru počas 1 759 dní, čo je takmer päť rokov, dosahuje 4,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zákazka má byť spolufinancovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava.

Záujemcovia o účasť v tendri majú požiadať o súťažné podklady do 3. mája, lehota na predkladanie ponúk je 1. júna a v ten istý deň majú byť ponuky otvorené. Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 1. decembra.

Jednou z podmienok účasti v súťaži je predloženie zoznamu poskytnutých služieb obdobného charakteru a rozsahu za predchádzajúce tri roky s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Záujemcovia majú preukázať, že poskytovali služby stavebného dozoru najmenej na jednej stavbe s celkovou zmluvnou cenou minimálne 500 tis. eur bez DPH.

Vedúci tímu stavebných dozorov a jeho zástupca majú mať za posledných desať rokov skúsenosti s výkonom tejto činnosti na stavbách diaľnic alebo rýchlostných ciest, ktorých súčasťou boli mostné objekty.

Verejnú súťaž na výstavbu úseku D1 Fričovce - Svinia za predpokladanú cenu 213,19 mil. eur bez DPH vyhlásila NDS koncom marca. Stavba diaľnice Fričovce - Svinia má trvať 1 200 dní, od septembra 2011 do konca roka 2014, a financovaná má byť zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.

Podiel európskych peňazí bude predstavovať 85 % a zvyšných 15 % prostriedkov zabezpečia domáce zdroje.

Tender na výstavbu diaľnice Fričovce - Svinia sa podľa generálneho riaditeľa NDS Alana Sitára uskutoční prvý raz na základe Žltej knihy Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov (FIDIC). Znamená to, že budúci zhotoviteľ diaľnicu nielen postaví, ale aj naprojektuje.

Sitár zdôvodnil použitie Žltej knihy pre časovo limitované možnosti čerpania eurofondov, skoršie začatie výstavby diaľnice a tiež preto, že k dispozícii nie je realizačná dokumentácia stavby. Na diaľničnom úseku Fričovce - Svinia bude postavených 16 mostov, z toho 15 priamo na diaľnici a jeden nad ňou.

Úsek D1 Fričovce - Svinia bol pôvodne jedným z piatich plánovaných úsekov diaľnice medzi Martinom a Prešovom, ktoré mali byť postavené a prevádzkované formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) v rámci zastaveného prvého balíka.

Na plánovanú diaľnicu zo západu nadväzuje 14-kilometrový úsek Beharovce - Fričovce, vrátane 5 kilometrov dlhého tunela Branisko, a z východu zas 8-kilometrový úsek Svinia - Prešov, západ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.