Francúzi z nášho mýta takmer zmizli

Renomovaná firma, ktorá má skúsenosti s mýtom, vlastní v našom mýte minoritný podiel. Prínos podnikateľa Fiľa je vraj otvorenou otázkou.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Odborný garant elektronického mýta na Slovensku nemôže do projektu veľa rozprávať. Minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ) totiž tvrdí, že francúzsky akcionár mýtneho projektu – spoločnosť SanToll – vlastní v mýte minoritný podiel.

„Francúzska firma, ktorá bola desaťpercentným akcionárom v projekte diaľničného mýta, je firma, ktorá nemá nič spoločné s pochybným tendrom, kde sú zapojené známe postavy zo Slovenska,“ opísal včera akcionára s názvom SanToll minister Mikloš.

Stopy vedú k Fiľovi

Zvyšok akcií v SkyTolle vlastní druhý akcionár, spoločnosť Ibertax. Ten je v rukách českej firmy Rehlingen. Kto fyzicky stojí za ďalšími podielmi, včera ministerstvo financií nekonkretizovalo. Okrem francúzskeho podielu je tak isté len to, že ďalších 10 percent akcií vlastní J&T. V neznámych rukách je tak 80 percent slovenského mýta.

Kto ho vlastní
  • Francúzsky akcionár SanToll vlastní 10 % v mýte.
  • 90 % má firma Rehlingen, registrovaná v Česku. Jej predstavenstvo riadi človek blízky Milanovi Fiľovi. Ten o mýte rokuje so štátom.
  • Majitelia Rehlingenu: 10 % J&T, zvyšok neznámy.
Zdroj: MF SR, SkyToll, J&T, SME

O mýte však chodí so štátom rokovať známy podnikateľ v papierenskom priemysle Milan Fiľo. Potvrdilo to ministerstvo dopravy.

Ministerstvo financií by zasa malo v týchto dňoch rokovať o zľave z mýta. S kým rokuje, sme sa včera nedozvedeli. Ministerstvo naznačovalo, že rokovania vôbec nie sú v ich kompetencii, ale organizuje ich ministerstvo dopravy.

Pred pár dňami však od ministerstva zaznelo, že „rokuje so všetkými zainteresovanými stranami a doterajší priebeh rokovaní dáva nádej, že sa podarí zmenu vyrokovať“.

J&T včera len potvrdila, že francúzsky SanToll vlastní desaťpercentný podiel v spoločnosti SkyToll, rovnako tak samotná J&T.

„Na informovanie o ostatných podieloch ako minoritný akcionár nemáme splnomocnenie,“ povedala Nikol Kubaská, hovorkyňa skupiny.

Ministerstvo dopravy ani včera neodpovedalo, ako si preveruje, kto má a kto nemá mandát rokovať so štátom o mýte. S otázkami o akcionárskej štruktúre nás opäť odkázalo na SkyToll.

Ten na otázku ani včera jasne neodpovedal. Keď sme sa pýtali aký je prínos pána Fiľa v projekte, hovorca firmy Anton Bódis odpovedal: „To sa ešte uvidí“.

Kedysi to bolo 50 na 50

Francúzsky akcionár na písomné otázky neodpovedal. V predstavenstve SkyTollu v minulosti však sedel Bruno Corthier. Keď sme mu včera zatelefonovali, tvrdil, že s mýtom už nemá nič spoločné. Už dávno vraj nepracuje pre francúzskeho akcionára, ale pre maďarský Mol.

„Nepracujem už na tomto projekte. Bolo to pred dvoma rokmi.“ Popritom však stále pôsobí vo firme SanToll, registrovanej na Slovensku.

Corthier tiež povedal, že za jeho pôsobenia boli sily medzi Ibertaxom a SanTollom rozdelené 50 na 50. Kto stál za Ibertaxom vtedy, nemohol povedať, keďže podpísal dokumenty, ktoré mu to zakazujú.

V SkyTolle bol aj Mikulčík. Za SanToll

V kritizovanom prevádzkovateľovi mýta pôsobil aj Miroslav Mikulčík z Daňového riaditeľstva. Na manažovanie služieb zákazníkom ho dosadil francúzsky akcionár.

BRATISLAVA. Šéf Daňového riaditeľstva Miroslav Mikulčík kedysi pracoval pre prevádzkovateľa mýta – firmu SkyToll. Napriek tomu, že súčasný minister financií Ivan Mikloš mýto v minulosti viackrát kritizoval, Mikulčíkovo pôsobenie v SkyTolle mu neprekáža.

„Bol najatý agentúrou, ktorá hľadá vrcholových manažérov a táto agentúra bola oslovená firmou SanToll. To je francúzska firma,“ povedal včera Mikloš. To znamená, že Mikulčíka nepresadili do firmy iní akcionári, ktorých Mikloš nazval „známymi osobami zo Slovenska“, ale renomovaný francúzsky odborník na mýto s minoritným podielom v SkyTolle.

Nomináciu od Francúzov na manažérsky post potvrdil aj Mikulčík. „K akcionárom SkyToll patrí spoločnosť SanToll, sesterská firma francúzskeho Sanefu, ktorá mala právo nominovať na túto pozíciu,“ povedal.

Mikulčíkova pozícia bola taká kľúčová, že sa o nej píše aj v stanovách SkyTollu: Na obsadenie pozície manažéra pre služby zákazníkom musí existovať jednohlasná zhoda v predstavenstve. Tam figuruje iba jedno francúzske meno.

„Zodpovedal som za budovanie systému pre klientské služby – poskytovanie služieb dopravcom. Mal som na starosti vybudovanie a prevádzku predajných a distribučných miest,“ opísal Mikulčík svoju pracovnú náplň.

Aktuálne je podľa Mikloša Mikulčík nápomocný pri rokovaní o 120­-miliónovej zľave z ceny za elektronické mýto.

„Mám relevantné informácie o projekte, keďže som sa osobne podieľal na jeho budovaní,“ zareagoval Mikulčík. V SkyTolle pracoval už vtedy, keď sa pri štarte mýta na hraniciach tvorili kolóny kamiónov čakajúcich na palubné jednotky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 541
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 221
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 415
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 873
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 683
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 576
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 536
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 370
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 287
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 972

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

Neprehliadnite tiež

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.

Najpočúvanejším rádiom v prvom polroku bolo Rádio Expres

Rádio Expres dominuje v slovenskom éteri s 19,2-percentnou počúvanosťou.