Francúzi z nášho mýta takmer zmizli

Renomovaná firma, ktorá má skúsenosti s mýtom, vlastní v našom mýte minoritný podiel. Prínos podnikateľa Fiľa je vraj otvorenou otázkou.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA. Odborný garant elektronického mýta na Slovensku nemôže do projektu veľa rozprávať. Minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ) totiž tvrdí, že francúzsky akcionár mýtneho projektu – spoločnosť SanToll – vlastní v mýte minoritný podiel.

„Francúzska firma, ktorá bola desaťpercentným akcionárom v projekte diaľničného mýta, je firma, ktorá nemá nič spoločné s pochybným tendrom, kde sú zapojené známe postavy zo Slovenska,“ opísal včera akcionára s názvom SanToll minister Mikloš.

Stopy vedú k Fiľovi

Zvyšok akcií v SkyTolle vlastní druhý akcionár, spoločnosť Ibertax. Ten je v rukách českej firmy Rehlingen. Kto fyzicky stojí za ďalšími podielmi, včera ministerstvo financií nekonkretizovalo. Okrem francúzskeho podielu je tak isté len to, že ďalších 10 percent akcií vlastní J&T. V neznámych rukách je tak 80 percent slovenského mýta.

Kto ho vlastní
  • Francúzsky akcionár SanToll vlastní 10 % v mýte.
  • 90 % má firma Rehlingen, registrovaná v Česku. Jej predstavenstvo riadi človek blízky Milanovi Fiľovi. Ten o mýte rokuje so štátom.
  • Majitelia Rehlingenu: 10 % J&T, zvyšok neznámy.
Zdroj: MF SR, SkyToll, J&T, SME

O mýte však chodí so štátom rokovať známy podnikateľ v papierenskom priemysle Milan Fiľo. Potvrdilo to ministerstvo dopravy.

Ministerstvo financií by zasa malo v týchto dňoch rokovať o zľave z mýta. S kým rokuje, sme sa včera nedozvedeli. Ministerstvo naznačovalo, že rokovania vôbec nie sú v ich kompetencii, ale organizuje ich ministerstvo dopravy.

Pred pár dňami však od ministerstva zaznelo, že „rokuje so všetkými zainteresovanými stranami a doterajší priebeh rokovaní dáva nádej, že sa podarí zmenu vyrokovať“.

J&T včera len potvrdila, že francúzsky SanToll vlastní desaťpercentný podiel v spoločnosti SkyToll, rovnako tak samotná J&T.

„Na informovanie o ostatných podieloch ako minoritný akcionár nemáme splnomocnenie,“ povedala Nikol Kubaská, hovorkyňa skupiny.

Ministerstvo dopravy ani včera neodpovedalo, ako si preveruje, kto má a kto nemá mandát rokovať so štátom o mýte. S otázkami o akcionárskej štruktúre nás opäť odkázalo na SkyToll.

Ten na otázku ani včera jasne neodpovedal. Keď sme sa pýtali aký je prínos pána Fiľa v projekte, hovorca firmy Anton Bódis odpovedal: „To sa ešte uvidí“.

Kedysi to bolo 50 na 50

Francúzsky akcionár na písomné otázky neodpovedal. V predstavenstve SkyTollu v minulosti však sedel Bruno Corthier. Keď sme mu včera zatelefonovali, tvrdil, že s mýtom už nemá nič spoločné. Už dávno vraj nepracuje pre francúzskeho akcionára, ale pre maďarský Mol.

„Nepracujem už na tomto projekte. Bolo to pred dvoma rokmi.“ Popritom však stále pôsobí vo firme SanToll, registrovanej na Slovensku.

Corthier tiež povedal, že za jeho pôsobenia boli sily medzi Ibertaxom a SanTollom rozdelené 50 na 50. Kto stál za Ibertaxom vtedy, nemohol povedať, keďže podpísal dokumenty, ktoré mu to zakazujú.

V SkyTolle bol aj Mikulčík. Za SanToll

V kritizovanom prevádzkovateľovi mýta pôsobil aj Miroslav Mikulčík z Daňového riaditeľstva. Na manažovanie služieb zákazníkom ho dosadil francúzsky akcionár.

BRATISLAVA. Šéf Daňového riaditeľstva Miroslav Mikulčík kedysi pracoval pre prevádzkovateľa mýta – firmu SkyToll. Napriek tomu, že súčasný minister financií Ivan Mikloš mýto v minulosti viackrát kritizoval, Mikulčíkovo pôsobenie v SkyTolle mu neprekáža.

„Bol najatý agentúrou, ktorá hľadá vrcholových manažérov a táto agentúra bola oslovená firmou SanToll. To je francúzska firma,“ povedal včera Mikloš. To znamená, že Mikulčíka nepresadili do firmy iní akcionári, ktorých Mikloš nazval „známymi osobami zo Slovenska“, ale renomovaný francúzsky odborník na mýto s minoritným podielom v SkyTolle.

Nomináciu od Francúzov na manažérsky post potvrdil aj Mikulčík. „K akcionárom SkyToll patrí spoločnosť SanToll, sesterská firma francúzskeho Sanefu, ktorá mala právo nominovať na túto pozíciu,“ povedal.

Mikulčíkova pozícia bola taká kľúčová, že sa o nej píše aj v stanovách SkyTollu: Na obsadenie pozície manažéra pre služby zákazníkom musí existovať jednohlasná zhoda v predstavenstve. Tam figuruje iba jedno francúzske meno.

„Zodpovedal som za budovanie systému pre klientské služby – poskytovanie služieb dopravcom. Mal som na starosti vybudovanie a prevádzku predajných a distribučných miest,“ opísal Mikulčík svoju pracovnú náplň.

Aktuálne je podľa Mikloša Mikulčík nápomocný pri rokovaní o 120­-miliónovej zľave z ceny za elektronické mýto.

„Mám relevantné informácie o projekte, keďže som sa osobne podieľal na jeho budovaní,“ zareagoval Mikulčík. V SkyTolle pracoval už vtedy, keď sa pri štarte mýta na hraniciach tvorili kolóny kamiónov čakajúcich na palubné jednotky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 552
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 931
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 105
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 302
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 394
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 888
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 847
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 826
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 735
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 438

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.

Fico žiada Kisku, aby zaplatil milión za používanie vládneho lietadla

Fico sa na konci tlačovej konferencie pustil do prezidenta Andreja Kisku.