Strojvodcovia sú proti privatizácii Carga

Federácia strojvodcov SR nesúhlasí s plánovaným odpredajom najmenej 66 % akcií Železničnej spoločnosti Cargo strategickému investičnému partnerovi po zlepšení jej ekonomickej kondície.

BRATISLAVA.

Štátna akciovka by mala podľa odborovej organizácie zostať po ozdravení národným a strategickým železničným prepravcom.

Strojvodcovia zároveň žiadajú ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH) o prehodnotenie poskytnutej pôžičky nákladnému prepravcovi v objeme 166 mil. eur s tým, aby v prípade zistenia pochybenia vyvodil voči zodpovedným právne dôsledky.

Ide o tri z deviatich požiadaviek Federácie strojvodcov, ktorá ich odovzdala šéfovi rezortu dopravy v súvislosti s vládou schváleným programom revitalizácie železničných spoločností.

Ako agentúru SITA v utorok ďalej informoval prezident Federácie strojvodcov Milan Hošták, o svojich požiadavkách chcú rokovať na ministerstve dopravy a odpovede žiadajú do 15. mája.

Odborári zastupujúci rušňovodičov popri tom žiadajú prehodnotiť v súčinnosti so železničnými spoločnosťami ich predošlé hospodárenie s majetkom. "A v prípadoch, v ktorých je podozrenie, že sa nakladalo s majetkom spoločností nehospodárne, podniknúť právne kroky k postihu osôb zodpovedných za daný stav," uviedla Federácia strojvodcov svoju ďalšiu požiadavku.

Za potrebné považuje aj vypracovanie legislatívneho zámeru návrhu zákona, ktorý umožní opätovné prerozdelenie majetku, potrebného pre činnosť Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) a Carga.

Odborári žiadajú tiež prípravu legislatívneho zámeru návrhu zákona, umožňujúceho prevod pomerného podielu akcií doplnkovej dôchodkovej spoločnosti Stabilita, ktorých vlastníkom sú ŽSR, na ďalšie dve železničné spoločnosti.

"Požadujeme finančnú analýzu nákladov na zlepšovanie podmienok na prevádzkovanie železničnej dopravy na trati Bratislava - Komárno," uviedla ďalej Federácia strojvodcov v liste Figeľovi.

Osobnú dopravu na uvedenej trati začne od budúceho roka prevádzkovať súkromný prepravca RegioJet a.s. so sídlom v Bratislave, dcérska firma českej dopravnej spoločnosti Student Agency, s.r.o. Brno.

Strojvodcovia navyše žiadajú ministra dopravy, aby v čo najkratšom možnom termíne zabezpečil legislatívne určenie podmienok pre činnosť všetkých podnikateľských subjektov pôsobiacich v železničnej doprave a spôsob kontroly ich činnosti.

"Ide hlavne o kontrolu plnenia technickej spôsobilosti dráhových vozidiel a organizáciu pracovného času ich zamestnancov," informovali odborári. Figeľa takisto vyzvali, aby namiesto deklarácií reálne spracoval dopravnú politiku štátu v pozemnej doprave, ktorá by mala obsahovať záväzné pravidlá činnosti pre orgány štátnej správy na jej naplnenie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 894
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 371
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 261
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 084
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 272
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 973
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 922
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 359
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku