PRAHA. Konkurenčná nevraživosť, o ktorej pred rokom v tomto čase písali nemecké médiá, síce do istej miery pretrvala, ale riešenie je už na obzore.
"Škoda sa otvára smerom na lacné trhy a v budúcnosti nebude smieť ponúkať cenovo výhodnejšie modely, ktoré sú doménou základného závodu Volkswagenu," uviedla nedávno internetová verzia nemeckého spravodajského týždenníka Focus. Zmenu v orientácii potvrdzuje rovnaký zdroj na dizajne nových modelov.
"Chcem predávať prešpekulované autá," vyhlásil šéf mladoboleslavskej automobilky Winfried Vahland, ktorý sa ujal jej kormidla vlani v septembri. Vahland patrí medzi kľúčové postavy vnútrokoncernového "zmierenia".
Lepšou cenou (23.950 eur) berie Škoda Superb zákazníkov modelu VW Passat. Ten sa predáva od 24.425 eur vyššie. Focus uviedol, že toto je jadro sporu. "Okrem ceny bodujú škodovky aj kvalitou, ktorá sa blíži úrovňou VW," uviedol týždenník. A to bola príčina, prečo začali šoféri v západnej Európe dávať prednosť výrobkom z Česka.
V budúcnosti by podľa šéfa koncernu Martina Winterkorna hlavným konkurentom Škody Auto mala byť Dacia. Autosalón v Ženeve, ktorý sa konal pred mesiacom, jasne naznačil, že budúcnosť škodoviek sa bude naozaj uberať týmto smerom. A že na nej popracovali obe strany: nemecká i česká.
Informoval o tom český denník E15.