LONDÝN. Britský výrobca luxusných modelov Aston Martin, ktoré nemôžu chýbať vo filmoch o agentovi 007 Jamesovi Bondovi, otvoril tento víkend svoj prvý oficiálny showroom v Indii. Dôvodom je rastúci počet milionárov v druhej najľudnatejšej krajine sveta, ktorí túžia po luxusných značkových výrobkoch, autá nevynímajúc.
Výstavné priestory sa nachádzajú v Kemp Corner, obytnej štvrti na juhu Bombaja, kde majú svoje zastúpenie aj automobilky Porsche a Mercedes-Benz. A v máji otvorí Aston Martin ďalšiu predajnú sieň v Dillí.
"Vstupujeme na indický trh práve teraz, lebo sa domnievame, že je na to správny čas," vyhlásil Bill Donnelly, riaditeľ predaja Aston Martin. "Indický trh s luxusnými športovými vozidlami je síce malý, ale rýchlo rastie," dodal Donnely.
Aston Martin ponúkne Indom v prvom kole svoj najlacnejší model V8 Vantage za úvodnú cenu 13,5 milióna rupií (210.736,64 eura) a sedan Rapid za 21,5 milióna rupií. Firma očakáva, že sa jej podarí predať v tejto ázijskej krajine aj päť modelov One-77, ktoré bude stáť 200 miliónov rupií.
Britská automobilka odhaduje, že odbyt jej vozidiel v Ázii a na Blízkom východe v nasledujúcich piatich rokoch stúpne o 10 %.
Minulý týždeň v Indii otvoril svoj prvý showroom aj taliansky Fiat pre značku Maserati, ku ktorej onedlho pribudne Ferrari.
Podľa analytikov Aston Martin aj Ferrari nájdu v Indii veľmi lukratívny trh. Majetok najbohatších ľudí tam totiž prudko rastie. V krajine žije 55 miliardárov, ale zároveň tu má zhruba 800 miliónov ľudí iba dva doláre (1,38 eur) na deň.
Pozornosť svetových automobiliek sa čoraz viac upiera na rozvíjajúce sa ázijské štáty. Najľudnatejšia krajina sveta Čína už vlani vytlačila USA z pozície najväčšieho trhu s autami.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.