El SEGUNDO.
Zvýšenie výdavkov na reklamu a ďalších nákladov však prevážilo aj príjmy z predaja a čistý zisk koncernu v sledovanom období klesol medziročne o 33 %.
Z hospodárskych výsledkov spoločnosti vyplýva, že jej čistý zisk sa za tri mesiace do konca marca 2011 znížil medziročne na 16,6 milióna USD (11,53 milióna eur) alebo 5 centov na akciu z 24,8 milióna USD alebo 7 centov na akciu v 1. kvartáli 2010. Analytici pritom očakávali zisk 4 centy na akciu.
Tržby Mattelu za prvé tri mesiace 2011 vzrástli na 951,9 milióna USD z 880,1 milióna USD v rovnakom období vlani, zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 905,1 milióna USD.
Dopyt po výrobkoch z produkcie Mattel na domácom americkom trhu vzrástol v 1. kvartáli 2011 medziročne o 7 % a v zahraniční sa zvýšil o 10 %. Najviac išli na odbyt bábiky Barbie, ich predaj v 1. štvrťroku stúpol o 14 %.
Informovala o tom agentúra AP.