Figeľ: Kamióny budú platiť na všetkých cestách prvej triedy

Ministerstvo chce presunúť viac nákladnej dopravy na železnice, doterajšia koordinácia ciest a železníc bola podľa rezortu ponechaná na samovývoj.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ PRE SME – JUDITA ČERMÁKOVÁ)

ZVOLEN. Tranzitná kamiónová doprava na cestách II. a III. triedy má byť v krátkom čase zakázaná a cesty prvej triedy budú spoplatnené všetky.

Uviedol to na piatkovom pracovnom stretnutí zamestnancov, vedenia železničných spoločností a predstaviteľov ministerstva dopravy na tému revitalizácie železničných spoločností minister dopravy Ján Figeľ ako jedno z pripravovaných opatrení na presun nákladnej dopravy z preťažených ciest na železnicu.

Slovenské železničné spoločnosti sú podľa neho v liberálnom prostredí pod tvrdou konkurenciou, ale môžu aj expandovať. "Máme na viac, na väčšie kontrakty, na väčšie množstvo prepravovaného tovaru. Mnohé trasy nás obchádzajú, a to dokonca aj trasy z Maďarska do Poľska," povedal Figeľ.

Podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka je železničný sektor na Slovensku v katastrofálnom stave z troch dôvodov.

Samovývoj

Podľa neho štát ponechával koordináciu železničnej a cestnej dopravy na samovývoj, pretože štát neplatil v plnom rozsahu za objednané výkony a pretože železničné spoločnosti neefektívne hospodárili.

Na nápravu tohto stavu treba podľa Kubáčka urýchlene zastaviť ďalšie zadlžovanie železníc, pripraviť Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia na vstup strategického investora a v Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Slovensko dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.

Ako nevyhnutné rýchle operatívne opatrenia na zastavenie rastu zadlženosti uviedol odstránenie rezerv v obstarávaní materiálov, revíziu outsourcingov aj opatrenia na zvýšenie tržieb.

Štát začína železničným spoločnostiam postupne uhrádzať v minulosti neuhradené platby a objednávať si už bude len také výkony, ktoré je schopný zaplatiť.

Koordinácia železníc a ciest

S tým však podľa Kubáčka súvisí redukcia osobnej dopravy a po zvážení aj možná redukcia siete koľajníc. Medzi strategické opatrenia považuje najmä racionalizáciu deľby práce medzi cestnou a železničnou dopravou.

V tejto súvislosti ministerstvo pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave ako legislatívny nástroj na koordináciu, integráciu a harmonizáciu dopravy na cestnej a železničnej sieti.

O piatkové stretnutie bol medzi zamestnancami železníc mimoriadne veľký záujem. Ich otázky ministrovi a vedeniu firiem sa týkali najmä plánovaného prepúštania. Minister Figeľ k tomu uviedol, že železničné spoločnosti nemôžu byť sociálnymi podnikmi a musia obstáť v tvrdej konkurencii na spoločnom trhu Európskej únie, ktorá neustále rastie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 901
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 504
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 115
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 380
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 362
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 183
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 318
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 087

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.