Figeľ: Kamióny budú platiť na všetkých cestách prvej triedy

Ministerstvo chce presunúť viac nákladnej dopravy na železnice, doterajšia koordinácia ciest a železníc bola podľa rezortu ponechaná na samovývoj.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ PRE SME – JUDITA ČERMÁKOVÁ)

ZVOLEN. Tranzitná kamiónová doprava na cestách II. a III. triedy má byť v krátkom čase zakázaná a cesty prvej triedy budú spoplatnené všetky.

Uviedol to na piatkovom pracovnom stretnutí zamestnancov, vedenia železničných spoločností a predstaviteľov ministerstva dopravy na tému revitalizácie železničných spoločností minister dopravy Ján Figeľ ako jedno z pripravovaných opatrení na presun nákladnej dopravy z preťažených ciest na železnicu.

Slovenské železničné spoločnosti sú podľa neho v liberálnom prostredí pod tvrdou konkurenciou, ale môžu aj expandovať. "Máme na viac, na väčšie kontrakty, na väčšie množstvo prepravovaného tovaru. Mnohé trasy nás obchádzajú, a to dokonca aj trasy z Maďarska do Poľska," povedal Figeľ.

Podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka je železničný sektor na Slovensku v katastrofálnom stave z troch dôvodov.

Samovývoj

Podľa neho štát ponechával koordináciu železničnej a cestnej dopravy na samovývoj, pretože štát neplatil v plnom rozsahu za objednané výkony a pretože železničné spoločnosti neefektívne hospodárili.

Na nápravu tohto stavu treba podľa Kubáčka urýchlene zastaviť ďalšie zadlžovanie železníc, pripraviť Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia na vstup strategického investora a v Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Slovensko dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.

Ako nevyhnutné rýchle operatívne opatrenia na zastavenie rastu zadlženosti uviedol odstránenie rezerv v obstarávaní materiálov, revíziu outsourcingov aj opatrenia na zvýšenie tržieb.

Štát začína železničným spoločnostiam postupne uhrádzať v minulosti neuhradené platby a objednávať si už bude len také výkony, ktoré je schopný zaplatiť.

Koordinácia železníc a ciest

S tým však podľa Kubáčka súvisí redukcia osobnej dopravy a po zvážení aj možná redukcia siete koľajníc. Medzi strategické opatrenia považuje najmä racionalizáciu deľby práce medzi cestnou a železničnou dopravou.

V tejto súvislosti ministerstvo pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave ako legislatívny nástroj na koordináciu, integráciu a harmonizáciu dopravy na cestnej a železničnej sieti.

O piatkové stretnutie bol medzi zamestnancami železníc mimoriadne veľký záujem. Ich otázky ministrovi a vedeniu firiem sa týkali najmä plánovaného prepúštania. Minister Figeľ k tomu uviedol, že železničné spoločnosti nemôžu byť sociálnymi podnikmi a musia obstáť v tvrdej konkurencii na spoločnom trhu Európskej únie, ktorá neustále rastie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 545
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 391
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 459
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 869
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 582
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 441
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 432
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 857

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop