Ficovi železničiari v podniku zostali

Štátna ŽSR skončila minulý rok so stratou vyše 100 miliónov eur. Jej bývalý generálny riaditeľ ostal v spoločnosti. Dostal aj odstupné.

Železničiari si nechali vo firme bývalé vedenie, po ktorom ostala miliónová strata.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bývalí manažéri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) zanechali štátnu spoločnosť so stratou vyše sto miliónov eur.

Ficova vláda jej pritom dala takmer 70 miliónov eur. Napriek tomu zostali v spoločnosti. Štefan Hlinka, Dušan Šefčík a Anton Kukučka. „Sú prospešní,“ tvrdí o nich šéf železníc Vladimír Ľupták.

„Nie sú na vysokých postoch, nemajú pod sebou ľudí. Sú v orgánovej štruktúre ako asistenti. To nie je vysoký post,“ hovorí.

Ľuptákovo blízke okolie

Bývalý generálny riaditeľ Štefan Hlinka je dnes asistentom svojho nástupcu Ľuptáka. Firma tvrdí, že má poverenie od ministra dopravy koordinovať projekt predĺženia širokorozchodnej trate.

O koho ide

Štefan Hlinka

  • Predtým: generálny riaditeľ.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, s poverením od ministra dopravy na koordinovanie projektu predĺženia širokorozchodnej trate.

Dušan Šefčík

  • Predtým: námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, rieši program úspory nákladov v ŽSR.

Anton Kukučka:

  • Predtým: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
  • Dnes: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
Zdroj: ŽSR

„Je to veľmi prospešné, lebo to už robil. Som veľmi rád, že to je ochotný robiť aj teraz,“ povedal Ľupták. Širokorozchodnú vláda ani minister dopravy Ján Figeľ z KDH nechce.

Prácu bývalého vedenia ŽSR v minulosti tvrdo kritizoval. „Tovary boli dodávané predražené nielen o niekoľko percent, ale aj o sto, ba aj viac než o sto percent,“ povedal v septembri minulého roka Figeľ.

Šéf Železníc Slovenskej republiky Ľupták má však stále ministrovu dôveru: „Ministerstvo má dôveru voči generálnemu riaditeľovi. S plnením revitalizačného plánu a vytiahnutím ŽSR z dna sme spokojní.“

Ministerstvo priznáva aj to, že exriaditeľ Hlinka má riešiť širokorozchodnú. „Ostatné nominácie sú v kompetencii ŽSR,“ povedal hovorca rezortu Martin Krajčovič.

Odstupné dostali

Z kuloárov ministerstva však vychádzajú informácie, že ŽSR sú fakticky pod kontrolou SDKÚ a minister to musí rešpektovať. Z odpovede premiérky to nevyplýva. „Za železnice je zodpovedný rezort dopravy a za podriadených manažment,“ odkázala po hovorcovi Radovi Baťovi.

Koaličným poslancom sa takáto politika nepozdáva. „Nepovažujem to za férové, keď zobrali odstupné a ostali vo firme. A už vôbec nie, keď firmu dostali do stavu, v akom je,“ povedal poslanec SaS Ľudovít Jurčík.

„Keby som bol generálnym riaditeľom, nechcel by som mať okolo ľudí, ktorí predtým zle hospodárili,“ povedal poslanec Mosta­Híd László Solymos.

Hlinka za odvolanie z postu dostal odstupné 27­tisíc eur. Koľko dostal bývalý ekonomický námestník Dušan Šefčík, dnes asistent Ľuptáka, ŽSR neprezradili. Je to vraj osobný údaj.

Železnice za Ľuptáka prijali aj Jána Simča. Za Ficovej vlády mal v Cargu na starosti úsek obchodu. Figeľ bývalé vedenie firmy rovnako kritizoval. Simčo si pred príchodom do ŽSR odniesol zo štátneho Carga viac ako stotisícové odstupné.

Na železniciach sa ozdravuje podozrivo, píše Ivan Štulajter.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 612
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 930
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 223
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 734
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 418
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 073
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 671
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 638
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 534
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 239

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa v cieli pýtal: A kto dnes vyhral?

Prvý deň v Alpách nepriniesol žiadne zmeny.

KOŠICE KORZÁR

Súd v Budapešti súhlasil so žiadosťou Varholíkovej o prepustenie na slobodu

Slovenka si odpykáva v Maďarsku trest.

Neprehliadnite tiež

Kauzou Dieselgate je postihnutá ešte pätina vozidiel Volkswagen

Spoločnos splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje

Prestavba prináša zmeny. Vodiči sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou.

Šefčovič dohodol rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom o tranzite plynu

Treba oddeliť staré problémy od nových, bude sa rokovať o novej zmluve.

Britská Banka Lloyds bude mať po brexite v Európe tri pobočky

Predpokladalo sa, že banka bude svoje kontinentálne podnikanie riadiť iba z Berlina.

Ukrajina a Rusko rokujú o tranzite plynu do EÚ po roku 2020

Tranzit ruského plynu cez Ukrajinu do EÚ znamená pre Kyjev príjmy.