Ficovi železničiari v podniku zostali

Štátna ŽSR skončila minulý rok so stratou vyše 100 miliónov eur. Jej bývalý generálny riaditeľ ostal v spoločnosti. Dostal aj odstupné.

Železničiari si nechali vo firme bývalé vedenie, po ktorom ostala miliónová strata.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bývalí manažéri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) zanechali štátnu spoločnosť so stratou vyše sto miliónov eur.

Ficova vláda jej pritom dala takmer 70 miliónov eur. Napriek tomu zostali v spoločnosti. Štefan Hlinka, Dušan Šefčík a Anton Kukučka. „Sú prospešní,“ tvrdí o nich šéf železníc Vladimír Ľupták.

„Nie sú na vysokých postoch, nemajú pod sebou ľudí. Sú v orgánovej štruktúre ako asistenti. To nie je vysoký post,“ hovorí.

Ľuptákovo blízke okolie

Bývalý generálny riaditeľ Štefan Hlinka je dnes asistentom svojho nástupcu Ľuptáka. Firma tvrdí, že má poverenie od ministra dopravy koordinovať projekt predĺženia širokorozchodnej trate.

O koho ide

Štefan Hlinka

  • Predtým: generálny riaditeľ.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, s poverením od ministra dopravy na koordinovanie projektu predĺženia širokorozchodnej trate.

Dušan Šefčík

  • Predtým: námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, rieši program úspory nákladov v ŽSR.

Anton Kukučka:

  • Predtým: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
  • Dnes: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
Zdroj: ŽSR

„Je to veľmi prospešné, lebo to už robil. Som veľmi rád, že to je ochotný robiť aj teraz,“ povedal Ľupták. Širokorozchodnú vláda ani minister dopravy Ján Figeľ z KDH nechce.

Prácu bývalého vedenia ŽSR v minulosti tvrdo kritizoval. „Tovary boli dodávané predražené nielen o niekoľko percent, ale aj o sto, ba aj viac než o sto percent,“ povedal v septembri minulého roka Figeľ.

Šéf Železníc Slovenskej republiky Ľupták má však stále ministrovu dôveru: „Ministerstvo má dôveru voči generálnemu riaditeľovi. S plnením revitalizačného plánu a vytiahnutím ŽSR z dna sme spokojní.“

Ministerstvo priznáva aj to, že exriaditeľ Hlinka má riešiť širokorozchodnú. „Ostatné nominácie sú v kompetencii ŽSR,“ povedal hovorca rezortu Martin Krajčovič.

Odstupné dostali

Z kuloárov ministerstva však vychádzajú informácie, že ŽSR sú fakticky pod kontrolou SDKÚ a minister to musí rešpektovať. Z odpovede premiérky to nevyplýva. „Za železnice je zodpovedný rezort dopravy a za podriadených manažment,“ odkázala po hovorcovi Radovi Baťovi.

Koaličným poslancom sa takáto politika nepozdáva. „Nepovažujem to za férové, keď zobrali odstupné a ostali vo firme. A už vôbec nie, keď firmu dostali do stavu, v akom je,“ povedal poslanec SaS Ľudovít Jurčík.

„Keby som bol generálnym riaditeľom, nechcel by som mať okolo ľudí, ktorí predtým zle hospodárili,“ povedal poslanec Mosta­Híd László Solymos.

Hlinka za odvolanie z postu dostal odstupné 27­tisíc eur. Koľko dostal bývalý ekonomický námestník Dušan Šefčík, dnes asistent Ľuptáka, ŽSR neprezradili. Je to vraj osobný údaj.

Železnice za Ľuptáka prijali aj Jána Simča. Za Ficovej vlády mal v Cargu na starosti úsek obchodu. Figeľ bývalé vedenie firmy rovnako kritizoval. Simčo si pred príchodom do ŽSR odniesol zo štátneho Carga viac ako stotisícové odstupné.

Na železniciach sa ozdravuje podozrivo, píše Ivan Štulajter.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 127
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 469
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 135
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 632
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 850
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 200
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 109
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 097
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 074
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 942

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Známa americká banka si vybrala Varšavu za sídlo nového centra

Ďalšími kandidátmi boli maďarská metropola Budapešť a poľské mesto Vroclav.

Čína zablokovala WhatsApp, blíži sa 19. zjazd komunistickej strany

WhatsApp sa stal terčom cenzúry čínskej komunistickej vlády aj v júli tohto roka.

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.