Ficovi železničiari v podniku zostali

Štátna ŽSR skončila minulý rok so stratou vyše 100 miliónov eur. Jej bývalý generálny riaditeľ ostal v spoločnosti. Dostal aj odstupné.

Železničiari si nechali vo firme bývalé vedenie, po ktorom ostala miliónová strata.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Bývalí manažéri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) zanechali štátnu spoločnosť so stratou vyše sto miliónov eur.

Ficova vláda jej pritom dala takmer 70 miliónov eur. Napriek tomu zostali v spoločnosti. Štefan Hlinka, Dušan Šefčík a Anton Kukučka. „Sú prospešní,“ tvrdí o nich šéf železníc Vladimír Ľupták.

„Nie sú na vysokých postoch, nemajú pod sebou ľudí. Sú v orgánovej štruktúre ako asistenti. To nie je vysoký post,“ hovorí.

Ľuptákovo blízke okolie

Bývalý generálny riaditeľ Štefan Hlinka je dnes asistentom svojho nástupcu Ľuptáka. Firma tvrdí, že má poverenie od ministra dopravy koordinovať projekt predĺženia širokorozchodnej trate.

O koho ide

Štefan Hlinka

  • Predtým: generálny riaditeľ.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, s poverením od ministra dopravy na koordinovanie projektu predĺženia širokorozchodnej trate.

Dušan Šefčík

  • Predtým: námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku.
  • Dnes: asistent generálneho riaditeľa, rieši program úspory nákladov v ŽSR.

Anton Kukučka:

  • Predtým: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
  • Dnes: riaditeľ kancelárie generálneho riaditeľa.
Zdroj: ŽSR

„Je to veľmi prospešné, lebo to už robil. Som veľmi rád, že to je ochotný robiť aj teraz,“ povedal Ľupták. Širokorozchodnú vláda ani minister dopravy Ján Figeľ z KDH nechce.

Prácu bývalého vedenia ŽSR v minulosti tvrdo kritizoval. „Tovary boli dodávané predražené nielen o niekoľko percent, ale aj o sto, ba aj viac než o sto percent,“ povedal v septembri minulého roka Figeľ.

Šéf Železníc Slovenskej republiky Ľupták má však stále ministrovu dôveru: „Ministerstvo má dôveru voči generálnemu riaditeľovi. S plnením revitalizačného plánu a vytiahnutím ŽSR z dna sme spokojní.“

Ministerstvo priznáva aj to, že exriaditeľ Hlinka má riešiť širokorozchodnú. „Ostatné nominácie sú v kompetencii ŽSR,“ povedal hovorca rezortu Martin Krajčovič.

Odstupné dostali

Z kuloárov ministerstva však vychádzajú informácie, že ŽSR sú fakticky pod kontrolou SDKÚ a minister to musí rešpektovať. Z odpovede premiérky to nevyplýva. „Za železnice je zodpovedný rezort dopravy a za podriadených manažment,“ odkázala po hovorcovi Radovi Baťovi.

Koaličným poslancom sa takáto politika nepozdáva. „Nepovažujem to za férové, keď zobrali odstupné a ostali vo firme. A už vôbec nie, keď firmu dostali do stavu, v akom je,“ povedal poslanec SaS Ľudovít Jurčík.

„Keby som bol generálnym riaditeľom, nechcel by som mať okolo ľudí, ktorí predtým zle hospodárili,“ povedal poslanec Mosta­Híd László Solymos.

Hlinka za odvolanie z postu dostal odstupné 27­tisíc eur. Koľko dostal bývalý ekonomický námestník Dušan Šefčík, dnes asistent Ľuptáka, ŽSR neprezradili. Je to vraj osobný údaj.

Železnice za Ľuptáka prijali aj Jána Simča. Za Ficovej vlády mal v Cargu na starosti úsek obchodu. Figeľ bývalé vedenie firmy rovnako kritizoval. Simčo si pred príchodom do ŽSR odniesol zo štátneho Carga viac ako stotisícové odstupné.

Na železniciach sa ozdravuje podozrivo, píše Ivan Štulajter.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 772
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 620
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 592
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 429
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 201
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 772
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 415
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 743
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 933
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 556

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop