Podnikateľa Fiľa v mýte vysvetliť nevedia

Ani za novej vlády sa nedarí vypátrať vlastníkov prevádzkovateľa elektronického mýta.

Mýto vyjde takmer na miliardu eur. Kto ju získa, nie je jasné.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- TASR)

BRATISLAVA. „Keďže je jedným z tých, ktorí mýto realizovali, tak, pochopiteľne, že chodí vyjednávať.“ Takto odpovedala včera premiérka Iveta Radičová (SDKÚ) na otázku, ako hodnotí, že známy podnikateľ Milan Fiľo chodí rokovať o elektronickom mýte na ministerstvo dopravy.

Aká je vlastnícka štruktúra dodávateľa mýta – firmy SkyToll – však už premiérka nevedela.

Podobne na tom bol včera minister dopravy Ján Figeľ (KDH). S otázkami nás odkázal na partnera J&T Ivana Jakaboviča.

Práve na jeho podnet sa podľa ministerstva dopravy podnikateľ Fiľo zúčastňuje na rokovaniach o mýte. J&T je oficiálnym desaťpercentným akcionárom projektu. „Neviem, aké sú ďalšie vzťahy alebo podiely,“ povedal Figeľ.

Prečo rokoval s Fiľom

Finančná skupina pripomenula utorňajšiu odpoveď Jakaboviča, ktorá je vraj vyčerpávajúca. Partner J&T sa v nej odvolal na diskrétnosť, ktorá je samozrejmá v bankovníctve.

Podnikateľ Fiľo, známy najmä vďaka svojím aktivitám v papierenskom priemysle a kedysi aj v televízii Markíza, sa odmietol včera vyjadriť. „Napísali ste niečo, čo je nehodnotné,“ povedal a položil telefón.

Fakt, že Milan Fiľo vystúpil z anonymity a v sprievode Ivana Jakaboviča z J&T vkročil na pôdu ministerstva dopravy, vypovedá, že istým kruhom tam dôveruje, píše Ivan Štulajter.

Ani radca ministerstva dopravy Marián Kolník, ktorý s Fiľom a Jakabovičom priamo rokoval, netuší, aké sú vlastnícke pomery mýta za stovky miliónov eur. „To nie je pre mňa téma. Prizvaný bol pán z J&T a mali tam rôznych odborníkov, a prišiel potom aj pán Fiľo,“ povedal.

Exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) tvrdí, že práve Kolník je na ministerstve dopravy rozhodujúcim elementom, a nie minister Figeľ.

„Na ministerstve to funguje tak, že menovaný pán namiesto aby radil ministerstvu, v praxi riadi ministerstvo. Dokonca urobil aj zo štátnych tajomníkov štatistov, nehovoriac o šéfoch sekcií,“ povedal Vážny.

Keď sme sa včera Kolníka spýtali, či s výrokom Vážneho súhlasí, rozosmial sa.

Pochybný tender

V tendri na elektronické mýto tri lacnejšie ponuky Národná diaľničná spoločnosť vyradila. Vyhrala najdrahšia ponuka v hodnote 852 miliónov eur – o viac než 200 miliónov eur vyššia ako najlacnejšia.

Víťazom sa stalo konzorcium zložené z francúzskej firmy Sanef a slovenského Ibertaxu.

Ibertax je vytvorený na to, aby do neho vstúpil investor. Doteraz vo firme získala desaťpercentný podiel vraj len J&T.

Jediným akcionárom Ibertaxu je podľa listín z obchodného registra firma Rehlingen, registrovaná v Česku. V jej orgánoch sedí napríklad Karol Morár. O vlastníckej štruktúre SkyTollu tiež nič netuší, tvrdí. „To je mimo čohokoľvek, čo som schopný okomentovať.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 473
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 162
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 699
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 466
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 039
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 651
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 556

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.