Podnikateľa Fiľa v mýte vysvetliť nevedia

Ani za novej vlády sa nedarí vypátrať vlastníkov prevádzkovateľa elektronického mýta.

Mýto vyjde takmer na miliardu eur. Kto ju získa, nie je jasné.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- TASR)

BRATISLAVA. „Keďže je jedným z tých, ktorí mýto realizovali, tak, pochopiteľne, že chodí vyjednávať.“ Takto odpovedala včera premiérka Iveta Radičová (SDKÚ) na otázku, ako hodnotí, že známy podnikateľ Milan Fiľo chodí rokovať o elektronickom mýte na ministerstvo dopravy.

Aká je vlastnícka štruktúra dodávateľa mýta – firmy SkyToll – však už premiérka nevedela.

Podobne na tom bol včera minister dopravy Ján Figeľ (KDH). S otázkami nás odkázal na partnera J&T Ivana Jakaboviča.

Práve na jeho podnet sa podľa ministerstva dopravy podnikateľ Fiľo zúčastňuje na rokovaniach o mýte. J&T je oficiálnym desaťpercentným akcionárom projektu. „Neviem, aké sú ďalšie vzťahy alebo podiely,“ povedal Figeľ.

Prečo rokoval s Fiľom

Finančná skupina pripomenula utorňajšiu odpoveď Jakaboviča, ktorá je vraj vyčerpávajúca. Partner J&T sa v nej odvolal na diskrétnosť, ktorá je samozrejmá v bankovníctve.

Podnikateľ Fiľo, známy najmä vďaka svojím aktivitám v papierenskom priemysle a kedysi aj v televízii Markíza, sa odmietol včera vyjadriť. „Napísali ste niečo, čo je nehodnotné,“ povedal a položil telefón.

Fakt, že Milan Fiľo vystúpil z anonymity a v sprievode Ivana Jakaboviča z J&T vkročil na pôdu ministerstva dopravy, vypovedá, že istým kruhom tam dôveruje, píše Ivan Štulajter.

Ani radca ministerstva dopravy Marián Kolník, ktorý s Fiľom a Jakabovičom priamo rokoval, netuší, aké sú vlastnícke pomery mýta za stovky miliónov eur. „To nie je pre mňa téma. Prizvaný bol pán z J&T a mali tam rôznych odborníkov, a prišiel potom aj pán Fiľo,“ povedal.

Exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) tvrdí, že práve Kolník je na ministerstve dopravy rozhodujúcim elementom, a nie minister Figeľ.

„Na ministerstve to funguje tak, že menovaný pán namiesto aby radil ministerstvu, v praxi riadi ministerstvo. Dokonca urobil aj zo štátnych tajomníkov štatistov, nehovoriac o šéfoch sekcií,“ povedal Vážny.

Keď sme sa včera Kolníka spýtali, či s výrokom Vážneho súhlasí, rozosmial sa.

Pochybný tender

V tendri na elektronické mýto tri lacnejšie ponuky Národná diaľničná spoločnosť vyradila. Vyhrala najdrahšia ponuka v hodnote 852 miliónov eur – o viac než 200 miliónov eur vyššia ako najlacnejšia.

Víťazom sa stalo konzorcium zložené z francúzskej firmy Sanef a slovenského Ibertaxu.

Ibertax je vytvorený na to, aby do neho vstúpil investor. Doteraz vo firme získala desaťpercentný podiel vraj len J&T.

Jediným akcionárom Ibertaxu je podľa listín z obchodného registra firma Rehlingen, registrovaná v Česku. V jej orgánoch sedí napríklad Karol Morár. O vlastníckej štruktúre SkyTollu tiež nič netuší, tvrdí. „To je mimo čohokoľvek, čo som schopný okomentovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 962
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 897
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 718
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 018
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 516
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 382
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 464
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 100
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 634

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.

Česko zažíva karavanový rozmach, dopyt rastie

Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej.

Hirošima straší Ružinov už vyše desaťročie

Z projektu Yosaria Plaza zostal len železobetónový skelet.