SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Nemci vyvezú tento rok 4,5 milióna áut

V Nemecku by sa malo v tomto roku vyrobiť vyše 5,8 milióna áut.

BERLÍN. Bude to nový rekord krajiny. Z nich by sa malo podľa prezidenta Združenia automobilového priemyslu (VDA) Matthiasa Wissmanna vyviezť takmer 4,5 milióna.

V 1. štvrťroku 2011 výroba osobných vozidiel vzrástla medziročne o 8 percenta na 1,5 milióna, z nich sa 1,16 milióna exportovalo. Vývoz v porovnaní s rovnakým obdobím vlani dosiahol prírastok 11 percent.

Na celom svete by sa malo v tomto roku vyrobiť asi 66 miliónov osobných áut. Medziročný prírastok ich produkcie bude 7 percent. Cieľ bude reálny, ak sa udrží tempo výroby, ktoré sa dosiahlo v 1. štvrťroku.

Skryť Vypnúť reklamu

Pokiaľ ide o Japonsko, Wissmann je presvedčený, že japonskí výrobcovia prekonajú ťažkosti spojené s katastrofálnym zemetrasením a vlnou cunami. S podobnými problémami sa stretli aj v minulosti a dokázali ich prekonať.

Nemecké automobilky dovážajú z Japonska najmä elektroniku, kompresory a tesnenia. Podľa neho je napätie v zásobovacej sieti vysoké, ale dodávatelia sú zatiaľ stále schopní plniť záväzky. Automobilky v Nemecku nemajú dôvod pomýšľať na zmenu dodávateľov, lebo výhody globálnej spolupráce pretrvajú aj v budúcnosti. Wissmann pripomenul, že dodávatelia komponentov majú na hodnote vozidiel 75 percentný podiel.

Čínsky trh s motorovými vozidlami si zachová svoje významné postavenie aj v budúcnosti, aj keď prírastok ich predaja mierne klesne. Krajina s viac ako 1,3 miliardy obyvateľov disponuje obrovským rastovým potenciálom. Kým v Nemecku pripadá jedno vozidlo na dvoch obyvateľov, v Číne ich je na 1000 ľudí zatiaľ len 23.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 150
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 690
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 698
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 431
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 256
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 878
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 861
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 427
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 579
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Nemecko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.