Výstavba diaľníc sa podľa tretieho sektora predraží o desiatky miliárd korún

Banská Bystrica 25. júna (TASR) - O 2,35 miliardy Sk viac ako pôvodne plánovalo - spolu 13,25 miliardy Sk chce žiadať na výstavbu diaľnic v roku 2003 ...

Banská Bystrica 25. júna (TASR) - O 2,35 miliardy Sk viac ako pôvodne plánovalo - spolu 13,25 miliardy Sk chce žiadať na výstavbu diaľnic v roku 2003 z rozpočtu Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR. O rok neskôr by to malo byť 13,48 miliardy Sk, teda o 1,18 miliardy Sk viac oproti pôvodnému predpokladu. V roku 2005 má ísť o 15,844 miliardy Sk (navýšenie o 3,24 miliardy Sk oproti pôvodnému plánu) a v roku 2006 o 17 miliárd Sk (navýšenie o 2,91 miliardy Sk).

Sumy na výstavbu diaľnic, uvádza ďalej v stanovisku Juraj Mesík z Krajského grémia tretieho sektora (KG3S) Banskobystrického kraja, podľa plánov vlády pritom zďaleka nie sú konečné. "Skrývajú v sebe ešte jednu obrovskú manipuláciu - kalkulujú totiž len s jednorúrovými tunelmi, teda takými, ktoré nebudú štvorpruhové ako na skutočnej diaľnici, ale iba dvojpruhové ako na bežnej ceste," tvrdí J. Mesík. Takéto tunely podľa neho onedlho EÚ nebude považovať za prijateľné a bude nutné investovať do nich ďalšie desiatky miliárd Sk. Len v priestore Považia a Kysúc pritom ide o 22 kilometrov "v rozpočte zatajených" tunelov.

"Všetci pritom vieme, že na spojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou existuje o desiatky miliárd Sk lacnejšie, o 50 kilometrov kratšie a o 10 rokov rýchlejšie realizovateľné riešenie, ako je tunelová verzia vlády Mikuláša Dzurindu," zdôraznil J. Mesík.

Doplnil, že keď vo februári 2001 Dzurindov kabinet schválil tzv. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest", jeho súčasťou bol aj rozpočet na ich budovanie. Už vtedy poukazovalo KG3S na to, že tento rozpočet je zámerne hlboko podcenený a realizácia vládou naplánovaných diaľnic zatne do peňazí daňovníkov podstatne hlbšiu sekeru.

V júni 2002, len o 16 mesiacov po schválení "Nového projektu" MDPT SR priznalo, že schválený rozpočet nie je reálny a na výstavbu diaľnic podľa projektu je nutné výdavky v nasledujúcich štyroch rokoch zvýšiť o 9,7 miliardy na rekordných 59,3 miliardy Sk.

* dc zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 658
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 820
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 302
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 086
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 019
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 363
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 303
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 114
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 065
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 636

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.