Pošta chce zostať lídrom aj po úplnom otvorení trhu

BRATISLAVA 6. apríla (SITA) - Slovenská pošta, a.s. chce zostať lídrom na domácom trhu poštových služieb aj po jeho plánovanej úplnej liberalizácii v budúcom roku. Teraz je však podľa nej ťažké predpokladať ...

BRATISLAVA. Slovenská pošta, a.s. chce zostať lídrom na domácom trhu poštových služieb aj po jeho plánovanej úplnej liberalizácii v budúcom roku. Teraz je však podľa nej ťažké predpokladať presný vývoj po otvorení poštového trhu.

"Pre Slovenskú poštu ako poskytovateľa univerzálnej služby je z tohto hľadiska podstatné, aby posilnila svoju konkurencieschopnosť a maximálne zefektívnila svoje fungovanie," informovala v stredu agentúru SITA vedúca oddelenia externej a internej komunikácie v Slovenskej pošte Bela Lisáková.

Úlohou a povinnosťou Slovenskej pošty vyplývajúcou z poštovej licencie podľa nej nie je iba dosahovanie hospodárskeho zisku, ale aj zabezpečenie cenovo dostupných poštových služieb pre všetkých občanov SR.

Nájdenie vhodného spôsobu zabezpečenia univerzálnej poštovej služby, aby sa listy dostali do vzdialených obcí včas a za rovnakú cenu ako v meste, nie je podľa Slovenskej pošty jednoduché.

Pôvodné členské krajiny Európskej únie sa na liberalizáciu poštových služieb totiž pripravujú približne o desaťročie dlhšie ako Slovensko.

"Takzvanú poštovú výhradu, ktorá národným poštovým podnikom zabezpečuje financovanie povinností univerzálnej služby, musí po liberalizácii nahradiť iný mechanizmus, ktorý zabezpečí, aby univerzálna služa nebola pre jej poskytovateľa neprimeraným finančným bremenom. Jeho zásady ustanoví nový zákon o poštových službách, ktorý má Národná rada SR prijať v tomto roku," uviedla ďalej Lisáková.

Slovenská pošta sa v súčasnosti zameriava najmä na zvyšovanie efektivity poskytovaných služieb a na udržanie spokojnosti zákazníkov. Plánuje zaviesť nové a zelektronizovať tradičné služby.

"Chceme sa zapojiť do elektronizácie štátnej a verejnej správy - e-governmentu, napríklad poskytovanie výpisov z obchodného registra, zo živnostenského registra a z trestného registra. Ďalej by sme chceli ukončiť automatizáciu pôšt," dodala Lisáková s tým, že to pošte umožní rozvíjať ďalšie služby s pridanou hodnotou pre konečného spotrebiteľa a zvýšiť komfort obsluhy pri poštovej priehradke.

Návrh zákona o poštových službách plánuje ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja predložiť ešte v tomto mesiaci.

"Prioritou návrhu zákona je dokončenie liberalizácie listovej služby a zabezpečenie univerzálnej poštovej služby," informoval rezort dopravy agentúru SITA. Účinnosť tohto zákona je navrhnutá od 1. januára 2012.

"Ministerstvo v súčasnosti ešte rieši problematiku vplyvov na verejné financie, a to v súvislosti s navrhnutým kombinovaným spôsobom financovania neprimeranej finančnej záťaže vyplývajúcej z povinnosti poskytovať univerzálnu službu," dodalo ministerstvo dopravy.

Návrh zákona o poštových službách bude preto predložený po doriešení obsahu doložky vplyvov.

Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) predkladal na rokovanie vlády pred týždňom návrh poštovej politiky do roku 2014. Kabinet však tento materiál vypustil, pričom rezort dopravy zdôvodnil jeho odsunutie internými dôvodmi. V rovnakom znení by mal byť predložený na niektoré z nasledujúcich zasadnutí vlády.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 126
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 822
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 475
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 950
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 407
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 318
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 063
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 214
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.