Tender na stavbu D1 Fričovce - Svinia je už zverejnený

V tendri na výstavbu úseku diaľnice D1 Fričovce - Svinia pri Prešove sa môžu zúčastniť uchádzači, ktorí uskutočnili aspoň dve stavby so zmluvnou cenou každej najmenej 50 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

BRATISLAVA.

Hlavný inžinier projektu musí mať skúsenosti s projektovaním diaľnic alebo rýchlostných ciest či ciest prvej triedy za posledných desať rokov a hlavný stavbyvedúci musí mať minimálne desaťročnú prax pri stavbách diaľnic alebo rýchlostných ciest.

Vyplýva to z podmienok verejnej súťaže na výstavbu spomínaného diaľničného úseku v dĺžke 11,2 kilometra za predpokladanú cenu 213,19 mil. eur bez DPH, ktorá už bola zverejnená v Úradnom vestníku Európskej únie i vo Vestníku verejného obstarávania. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Alan Sitár informoval o vyhlásení tendra ešte v piatok 1. apríla.

Stavba diaľnice Fričovce - Svinia má podľa NDS trvať 1 200 dní, od septembra 2011 do konca roka 2014, a financovaná má byť zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Podiel európskych peňazí bude predstavovať 85 % a zvyšných 15 % prostriedkov zabezpečia domáce zdroje. Záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 21. apríla, lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 27. júna.

Pri vyhodnocovaní ponúk rozhoduje najnižšia cena, pričom ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 30. novembra. Diaľničiari plánujú uzavrieť zmluvu s vybraným dodávateľom v septembri tohto roka. Dodržanie termínov bude závisieť od prípadných námietok uchádzačov voči priebehu tendra. O vysvetlenie podmienok účasti a verejnej súťaže i obsahu súťažných podkladov môžu záujemcovia požiadať do 2. júna.

Na diaľničnom úseku Fričovce - Svinia bude postavených 16 mostov, z toho 15 priamo na diaľnici a jeden nad ňou. "Z hľadiska komplikácií je tento úsek štandardný, ak opomenieme skutočnosť, že v jednej časti tohto úseku riešime zosuvy, ktoré nastali z dôvodov veľmi výrazných zrážok v roku 2010, kedy začalo posúvanie svahu," informoval Sitár.

Úsek D1 Fričovce - Svinia bol pôvodne jedným z piatich plánovaných úsekov diaľnice medzi Martinom a Prešovom, ktoré mali byť postavené a prevádzkované formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) v rámci zastaveného prvého balíka. Na plánovanú diaľnicu zo západu nadväzuje 14-kilometrový úsek Beharovce - Fričovce, vrátane 5 kilometrov dlhého tunela Branisko, a z východu zas 8-kilometrový úsek Svinia - Prešov, západ.

Tender na výstavbu diaľnice Fričovce - Svinia sa podľa Sitára uskutoční prvý raz na základe Žltej knihy Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov (FIDIC), čo znamená, že budúci zhotoviteľ diaľnicu nielen postaví, ale aj naprojektuje. Riaditeľ NDS zdôvodnil použitie Žltej knihy pre časovo limitované možnosti čerpania eurofondov, skoršie začatie výstavby diaľnice a tiež preto, že k dispozícii nie je realizačná dokumentácia stavby.

Pri postupe podľa Žltej knihy zhotoviteľ stavby preberie riziká a popri projekte realizácie stavby zabezpečí aj vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie. Platby budú zabezpečené podľa postupu prác a nie na základe výkazu výmer, ako je to pri využití Červenej knihy. Výhodou Žltej knihy je aj možná flexibilita technického riešenia stavby. Podľa poslanca a exministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) Žltá kniha bola využitá prvý raz už na jar 2009 pri stavbe D1 Jablonov - Studenec. Riaditeľ NDS uviedol, že pri výstavbe tohto úseku boli použité iba jej princípy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 952
  2. Od septembra opäť po starom 5 994
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 731
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 208
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 801
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 732
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 197
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 147
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 045

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.