Rezort dopravy určuje zásady nového stavebného zákona

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja momentálne formuluje zásady budúceho nového stavebného zákona.

BRATISLAVA. Jeho prípravu začína rezort odznova, pretože pôvodnú podobu zákona vtedajší minister výstavby Igor Štefanov pred dvoma rokmi stiahol z parlamentu, keď ju mal prerokovať v druhom čítaní. Stavebný zákon, ktorý bývalá vláda schválila po deväťročnej príprave v marci 2009, mal pôvodne začať platiť 1. júla 2010 a nahradiť zákon z roku 1976.

"Začíname odznova, pretože tam bolo množstvo pripomienok a výhrad. Odborná verejnosť nebola s návrhom zákona úplne stotožnená a mala dojem, že sa úplne nestretáva s dnešnou dobou. Preto začíname odznova," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ sekcie výstavby a bytovej politiky na ministerstve dopravy Pavol Baxa. Opticky sa podľa neho zdá, že príprava stavebného zákona bude trvať príliš dlho. Tvrdí však, že ministerstvo sa snaží pripraviť nový stavebný zákon v zrýchlenom tempe. Do pripomienkového konania by sa mal návrh budúceho stavebného zákona dostať začiatkom nasledujúceho roka a na rokovanie vlády približne v treťom štvrťroku 2012. Termín účinnosti stavebného zákona bude závisieť od jeho schválenia vo vláde a následne v parlamente, predpokladá sa, že v takom prípade by začal platiť v roku 2013.

Rezort dopravy prevzal kompetencie v oblasti stavebníctva a bytovej politiky od novembra minulého roka po zrušenom ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja. Nový stavebný zákon chce ministerstvo pripraviť tak, aby bolo pre odborníkov jasné, čo a akým spôsobom bude v oblasti stavieb riešené. "Neočakávame, že všade dosiahneme zhodu, ale minimálne si budeme vzájomne rozumieť, prečo ideme takým postupom a nie iným. Očakávame, že práve to nám uľahčí záverečné prerokovanie v rámci záverečného medzirezortného pripomienkového konania," predpokladá Baxa.

Návrh malej novely stavebného zákona, ktorý rezort dopravy už vypracoval, bude zameraný iba na sprísnenie postihov za nepovolené stavby a platiť by mal po schválení vládou a parlamentom 1. septembra tohto roka. "Verejnosť vníma problematiku čiernych stavieb ako veľmi veľkú škvrnu na činnosti štátu. Spoločenská objednávka je veľmi silná a veľmi jasne definovaná, pokúšame sa ju nejakým spôsobom zrealizovať," zdôvodnil Baxa, prečo rezort pripravil túto novelu zvlášť. "Určité prvky boja proti nepovoleným stavbám testujeme v rámci tejto novely. Keď sa ukážu slabé miesta, doriešime ich v rámci nového zákona. Voči čiernym stavbám naozaj treba začať konať rýchlo a efektívne a nečakať zbytočne," dodal Baxa.

Podľa pôvodného, ale stiahnutého návrhu stavebného zákona mala byť znížená administratívna náročnosť povoľovacích konaní podľa novej diferenciácie stavieb. Zákon mal komplexne upravovať problematiku územného plánovania a stavebného poriadku ako aj štátneho stavebného dohľadu a sankcií za porušenie stavebnej disciplíny. Podľa návrhu mal vzniknúť aj inštitút audítora stavby a mala sa posilniť kontrola stavieb a odstránenia zistených nedostatkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 715
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 242
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 380
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 140
  5. Kam do tepla v januári? 1 792
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 539
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 408
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 366
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 906
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 867

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu. Okrem prokuratúry.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

Neprehliadnite tiež

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.

Jaguar kúpil pozemky pod fabrikou, štátu sa vrátia desaťtisíce

Britská automobilka plánuje neďaleko Nitry spustiť výrobu svojich vozidiel na konci tohto roka.

Čína zavedie ďalšie špecifické emisné limity pre veľké podniky

Vláda v Pekingu chce pokračovať v boji so znečistením.

Účet za brexit výmenou za obchodnú dohodu sa Británii vyplatí

Mayová predbežne súhlasila, že za odchod z EÚ zaplatí približne 40 miliárd libier.