Rezort dopravy určuje zásady nového stavebného zákona

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja momentálne formuluje zásady budúceho nového stavebného zákona.

BRATISLAVA. Jeho prípravu začína rezort odznova, pretože pôvodnú podobu zákona vtedajší minister výstavby Igor Štefanov pred dvoma rokmi stiahol z parlamentu, keď ju mal prerokovať v druhom čítaní. Stavebný zákon, ktorý bývalá vláda schválila po deväťročnej príprave v marci 2009, mal pôvodne začať platiť 1. júla 2010 a nahradiť zákon z roku 1976.

"Začíname odznova, pretože tam bolo množstvo pripomienok a výhrad. Odborná verejnosť nebola s návrhom zákona úplne stotožnená a mala dojem, že sa úplne nestretáva s dnešnou dobou. Preto začíname odznova," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ sekcie výstavby a bytovej politiky na ministerstve dopravy Pavol Baxa. Opticky sa podľa neho zdá, že príprava stavebného zákona bude trvať príliš dlho. Tvrdí však, že ministerstvo sa snaží pripraviť nový stavebný zákon v zrýchlenom tempe. Do pripomienkového konania by sa mal návrh budúceho stavebného zákona dostať začiatkom nasledujúceho roka a na rokovanie vlády približne v treťom štvrťroku 2012. Termín účinnosti stavebného zákona bude závisieť od jeho schválenia vo vláde a následne v parlamente, predpokladá sa, že v takom prípade by začal platiť v roku 2013.

Rezort dopravy prevzal kompetencie v oblasti stavebníctva a bytovej politiky od novembra minulého roka po zrušenom ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja. Nový stavebný zákon chce ministerstvo pripraviť tak, aby bolo pre odborníkov jasné, čo a akým spôsobom bude v oblasti stavieb riešené. "Neočakávame, že všade dosiahneme zhodu, ale minimálne si budeme vzájomne rozumieť, prečo ideme takým postupom a nie iným. Očakávame, že práve to nám uľahčí záverečné prerokovanie v rámci záverečného medzirezortného pripomienkového konania," predpokladá Baxa.

Návrh malej novely stavebného zákona, ktorý rezort dopravy už vypracoval, bude zameraný iba na sprísnenie postihov za nepovolené stavby a platiť by mal po schválení vládou a parlamentom 1. septembra tohto roka. "Verejnosť vníma problematiku čiernych stavieb ako veľmi veľkú škvrnu na činnosti štátu. Spoločenská objednávka je veľmi silná a veľmi jasne definovaná, pokúšame sa ju nejakým spôsobom zrealizovať," zdôvodnil Baxa, prečo rezort pripravil túto novelu zvlášť. "Určité prvky boja proti nepovoleným stavbám testujeme v rámci tejto novely. Keď sa ukážu slabé miesta, doriešime ich v rámci nového zákona. Voči čiernym stavbám naozaj treba začať konať rýchlo a efektívne a nečakať zbytočne," dodal Baxa.

Podľa pôvodného, ale stiahnutého návrhu stavebného zákona mala byť znížená administratívna náročnosť povoľovacích konaní podľa novej diferenciácie stavieb. Zákon mal komplexne upravovať problematiku územného plánovania a stavebného poriadku ako aj štátneho stavebného dohľadu a sankcií za porušenie stavebnej disciplíny. Podľa návrhu mal vzniknúť aj inštitút audítora stavby a mala sa posilniť kontrola stavieb a odstránenia zistených nedostatkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.