BRATISLAVA. Tender na plánovaný úsek diaľnice D1 medzi Jánovcami a Jablonovom nebol možno úplne perfektne pripravený. Povedal to včera v panelovej diskusii TA3 riaditeľ Inštitútu stratégie ministerstva dopravy Ján Kovalčík.
Tento tender stopla námietkami firma Doprastav. Výhrady mala k jeho príprave. „Sme presvedčení, že pri skutočnej vôli zainteresovaných sme mohli stavať,“ dodal Kovalčík.
Šéf Doprastavu Ivan Šesták na to zareagoval: „Pokiaľ som ja prekážkou toho, aby sa stavebníctvo rozbehlo, pokojne odídem.“ Podľa neho firmy nemajú záujem podávať zbytočné námietky, lebo by sa tým oberali o čas aj peniaze. Dodal, že námietky podali aj iní. V kuloároch sa hovorí o firme Strabag. Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti namietajúce firmy nekonkretizoval.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) do diskusie neprišiel. Rezort to odôvodnil tým, že stavbárov v nej zastupoval iba Doprastav.
Rezort dopravy však už pripravil nový harmonogram prepojenia Košíc a Bratislavy diaľnicou. Dlhšie čakanie na vypísanie tendrov zdôvodnilo snahou kvalitne ich pripraviť.
Na budúci mesiac možno očakávať dva tendre na úseky D1, o mesiac ďalší. Dlhšie potrvá úsek medzi Turanmi a Hubovou. Brusel má pochybnosti, či je v poriadku rozčesnúť diaľnicou Veľkú Fatru. Spolu má východná časť D1 stáť asi 2,12 miliardy eur. Financovať ju chcú z eurofondov. Časti D1 pri Žiline vrátane tunela Višňové budú hotové najskôr v roku 2016.