Tendre na úseky D1 z prvého balíka PPP majú začať v tomto roku

Ministerstvo dopravy končí prípravu programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, na rokovanie vlády ho chce predložiť v apríli.

BRATISLAVA. V tomto roku majú začať tendre na výstavbu všetkých piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré boli súčasťou zastaveného prvého balíka PPP.

Stavby úsekov Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke 75 kilometrov by mali začať postupne od leta tohto roka do jari budúceho a ukončené by mali byť v rokoch 2013 až 2015. Informoval o tom vo štvrtok na Cestnej konferencii 2011 v Bratislave generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy na ministerstve dopravy Milín Kaňuščák.

Ministerstvo podľa neho v súčasnosti končí s vyhotovením Programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, pričom na rokovanie vlády ho chce predložiť v apríli. Diaľničné stavby majú byť financované z európskych prostriedkov a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.

Začiatok výstavby prvej, 9-kilometrovej časti úseku Jánovce - Jablonov, rozdeleného na dva samostatné úseky, je podľa Kaňuščáka plánovaná v júni tohto roka a dokončenie koncom roka 2013. Stavba druhej, 9,5-kilometrovej časti diaľnice pri Levoči by mala začať v septembri tohto roka a ukončená má byť do konca roka 2014.

Predpokladané náklady na oba úseky spolu dosahujú 360 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Verejné súťaže na obidve časti diaľnice Jánovce - Jablonov vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. ešte vlani koncom novembra. Priebeh týchto tendrov predĺžili námietky spoločnosti Doprastav, a.s. k podmienkam v súťažných podkladoch.

NDS plánuje v apríli vyhlásiť tendre na stavbu úsekov D1 Fričovce - Svinia (dĺžka 11,2 kilometra, náklady 200 mil. eur) a Dubná Skala - Turany (16,5 kilometra). Predpokladaný začiatok výstavby oboch úsekov je v auguste tohto roka a dokončenie o tri roky neskôr. Tender na ďalší úsek severnej diaľnice Hubová - Ivachnová (15,25 kilometra, takmer 582 mil. eur) by mali diaľničiari vypísať v máji, plánované trvanie stavby od septembra tohto roka do marca 2015.

Súťaž na stavbu úseku Turany - Hubová (13,6 kilometra, 698 mil. eur) by mohla začať v septembri tohto roka. Plánovaný začiatok prác je v marci budúceho roka a dokončenie v októbri 2015. "Za predpokladu, že nájdeme dohodu s mimovládnymi organizáciami a ministerstvom životného prostredia," podmienil Kaňuščák stavbu tohto diaľničného úseku. Ochranári sa totiž sťažovali v Európskej komisii proti trase úseku v blízkosti chránených území prírody Malej a Veľkej Fatry. Žiadali trasu zmeniť a postaviť na nej tunel Korbeľka. "Ak sa nepodarí nájsť dohodu s mimovládnymi organizáciami, tento úsek vypadne," dodal Kaňuščák.

Rezort dopravy plánuje spolu s uvedenými úsekmi D1 začať aj výstavbu 8-kilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ - Pstruša. Predpoklad výstavby je od novembra 2012 do júla 2015. Na stavby všetkých spomínaných diaľničných úsekov má NDS podľa Kaňuščáka zabezpečené financovanie.

V Operačnom programe Doprava je na výstavbu diaľnic určených 1,143 mld. eur a na rýchlostné cesty a cesty prvej triedy 871,52 mil. eur. Po presune 250 mil. eur v rámci rezortného programu by prostriedky na diaľnice vzrástli na 1,394 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 168
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 487
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 320
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 892
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 784
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 689
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 477
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 448
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 214
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

Neprehliadnite tiež

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.

Najpočúvanejším rádiom v prvom polroku bolo Rádio Expres

Rádio Expres dominuje v slovenskom éteri s 19,2-percentnou počúvanosťou.