Mikloš: Ani nový mechanizmus dlhovú krízu nerieši

Slovenský minister financií Ivan Mikloš v rozhovore pre nemeckú agentúru DPA opäť vyjadril skepticizmus voči každej forme mechanizmu na obranu eura.

BRATISLAVA.

Namiesto toho by sa únia podľa neho mala čo najrýchlejšie dohodnúť na pravidlách reštrukturalizácie dlhov problémových krajín, teda v podstate na pravidlách ich riadeného bankrotu. Z dlhodobého hľadiska totiž iná cesta z prehlbujúcej sa dlhovej krízy neexistuje.

"Najprv sme boli s týmto názorom takmer osamelí, ale postupne sa na to podobne pozerá stále viac politikov," uviedol Mikloš. Každé nové opatrenia na stabilizáciu eura totiž ťahajú z vreciek európskych daňových poplatníkov stále viac peňazí, čím sa podľa Mikloša len roztáča dlhová špirála.

Dodal, že ani stály Európsky stabilizačný mechanizmus (ESM) nerieši dlhovú krízu. ESM má vzniknúť v polovici roka 2013 po skončení dočasného Európskeho fondu finančnej stability (EFSF).

"Najprv nám tvrdili, že problémy vyrieši pomoc pre Grécko. Potom vznikol euroval. A takto to ide stále ďalej bez toho, aby sa riešili skutočné problémy," kritizoval Mikloš doterajšie oparenia EÚ v boji proti dlhovej kríze.

Mikloš požaduje, aby sa na jej riešení podieľal aj súkromný sektor, predovšetkým banky. Len tak sa totiž dá docieliť, aby finančné inštitúty boli zodpovednejšie a nerozdávali bez rozmyslu úvery. Doteraz si totiž mysleli, že im nehrozí žiadne riziko strát.

Napriek tomu sa nedá očakávať, že by slovenská premiérka Iveta Radičová na summite EÚ, ktorý sa bude konať 24. a 25. marca, vetovala vytvorenie ESM. Keďže predchádzajúca vláda premiéra Roberta Fica súhlasila s prvými krokmi, už sa nedá vyskočiť z idúceho vlaku, zdôraznil Mikloš.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.