BONN. Koncern Deutsche Telekom končí podnikanie v Spojených štátoch, lebo priveľa jeho zákazníkov prebehlo ku konkurencii. Nemecká spoločnosť predáva celý svoj americký majetok americkému konkurentovi AT&T.
Nemecký denník Die Welt napísal, že Telekomu sa nevydaril ani posledný pokus udržať si klientov, hoci sa uchýlil k triku. Z večera do rána premenoval svoju mobilnú sieť tretej generácie (3G) na 4G.
Napriek tomu zostupný trend nemohol zastaviť. Neúčinným zostal aj reklamný slogan, v ktorom Telekom o sebe tvrdil, že podniká "s najlepšou sieťou, najlepšími tarifami a najlepším servisom".
Správna rada Telekomu rozhodla, že dcéru T-Mobile USA predá za 39 miliárd dolárov koncernu AT&T, ktorý je v sektore krajiny jednotkou. Zo sumy dostane 24 miliárd dolárov v hotovosti a zvyšok v akciách. Podiel Telekomu dosiahne v AT&T 8 %, čím sa stane jeho najväčším podielnikom.
Americká dcéra Telekomu mala na celkových výnosoch koncernu podiel 25 % a vytvárala mu 20 % prevádzkového zisku. Súčasne z vyše 250.000 pracovníkov stratí asi 15 %.
Odchodom zo Spojených štátov sa Deutsche Telekom vzdáva globálnych ambícií. Telekom pred desiatimi rokmi vstúpil na americký trh tým, že za 40 miliárd dolárov kúpil spoločnosť Voicestream.
Globálny kurz presadzoval šéf Ron Sommer. Zámer sa mu však nepodarilo uskutočniť, koncern zadlžil a napokon po silnom poklese jeho akcií prišiel o miesto.