IATA očakáva prepad japonského trhu leteckej dopravy

Ničivé zemetrasenie z 11. marca, následné vlny cunami a k tomu poškodenie jadrových elektrární povedú v najbližšom období k výraznému prepadu japonského trhu leteckej dopravy, čo v nemalej miere pocítia aj zahraničné aerolínie.

ŽENEVA.

Oznámilo to dnes Medzinárodné združenie leteckých dopravcov (IATA), podľa ktorého oživenie bude závisieť od toho, ako sa vyvinie situácia okolo jadrových elektrární. Nepočíta však veľmi s tým, že by k oživeniu mohlo dôjsť ešte v 1. polroku.

Na problémy Japonska doplatia najviac rýchlorastúce trhy Číny, Taiwanu a Kórejskej republiky, kde až pätinu príjmov z leteckej dopravy zabezpečujú linky do a z Japonska. Na celosvetovej leteckej preprave sa japonský trh podieľa približne 6,5 % a na príjmoch tohto sektora 10 %.

Najviac je s ním previazaná Čína. Tejto krajine až 23 % z príjmov z medzinárodnej leteckej prepravy zabezpečuje spojenie s Japonskom. V prípade Taiwanu a Kórejskej republiky je to okolo 20 %.

Ďalšími krajinami, ktoré v nemalej miere doplatia na dôsledky zemetrasenia v Japonsku, budú Thajsko (prepojenie s japonským trhom 15 %), USA (12 %), Hongkong (11 %) a Singapur (9 %). Z európskych krajín je najviac s japonským leteckým trhom previazané Francúzsko (7 %), nasledujú Nemci (6 %) a Británia (3 %).

V dlhodobom horizonte IATA zatiaľ dôsledky prírodnej katastrofy a škôd na reaktoroch na svetovú leteckú dopravu odhadnúť nevie. Očakáva však rast cien leteckého paliva v dôsledku poškodenia japonských rafinérií. Tie sa na celosvetových dodávkach leteckého paliva podieľajú zhruba 3 až 4 %.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.