NDS musí upraviť podmienky aj pre druhý úsek D1 pri Levoči

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. musí odstrániť nejasnosti v súťažných podkladoch aj v tendri na stavbu druhého úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov.

BRATISLAVA.

Ide o 9,5-kilometrový plánovaný úsek medzi Levočou a Spišským Podhradím. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) čiastočne vyhovel sťažnosti spoločnosti Doprastav, a.s., ktorá ešte koncom vlaňajška podala štyri námietky proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Podľa rozhodnutia úradu z 9. marca diaľničiari musia odstrániť protiprávny stav do 30 dní od doručenia rozhodnutia.

V uvedenej lehote sú povinní zaslať všetkým záujemcom vo verejnej súťaži vysvetlenie, respektíve doplnenie súťažných podkladov v časti týkajúcej sa dodržania platných a účinných technických noriem a technologických predpisov pri realizácii stavby, ako aj v časti akceptovaná zmluvná hodnota.

Nebolo totiž jasné, podľa akých noriem by mali uchádzači postupovať, čo by mohlo mať vplyv na zvýšenie stavebných nákladov oproti budúcej vybranej ponuke.

"ÚVO v rozhodnutí konštatoval, že dokumentácia pre realizáciu stavby je v súlade s dokumentáciou pre stavebné povolenie. Na základe poskytnutých súťažných podkladov je možné vypracovať a predložiť ponuku a následne realizovať dielo, ktoré bude možné skolaudovať v zmysle ustanovení stavebného zákona," informoval v piatok agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Doprastav mal diaľnicu pri Levoči pôvodne stavať v rámci konzorcia spolu s ďalší štyrmi úsekmi v prvom balíku PPP. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) však prvý aj tretí balík PPP zastavil pre nevýhodné finančné podmienky. Doprastav podal námietky v tendri na stavbu D1 Jánovce - Jablonov ako jediný z vyše 50 uchádzačov.

Námietkové konanie na Úrade pre verejné obstarávanie spôsobilo prerušenie plynutia lehôt v súťaži. Namiesto pôvodného termínu na predkladanie a otváranie ponúk, ktorý uplynul 8. februára, určí Národná diaľničná spoločnosť ďalší termín.

Vzhľadom na čas potrebný na vyhodnotenie ponúk, predpokladaný začiatok prác na stavbe diaľničného úseku v apríli tohto roka sa pravdepodobne oneskorí.

Doprastav môže navyše priebeh tendra oddialiť ďalšími námietkami, ak sa mu podmienky nebudú pozdávať ani po úprave súťažných podkladov. To by mohlo predĺžiť tender o ďalší mesiac, keďže toľko zvyčajne trvá rozhodovanie úradu o námietkach.

Potvrdzuje to aj tender na prvý úsek D1 Jánovce - Jablonov, a to časť diaľnice medzi Spišským Štvrtkom a Levočou v dĺžke 9 kilometrov. ÚVO v tomto prípade pred mesiacom podobne vyhovel jednej zo štyroch námietok Doprastavu proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Diaľničiari ich vysvetlili, ale stavebnej firme to nestačilo a najprv podala žiadosť o nápravu, tú však diaľničiari zamietli ako bezdôvodnú. "

Žiadosť o nápravu smerovala proti skutočnostiam, ktoré už raz boli Úradom pre verejné obstarávanie právoplatne rozhodnuté," uviedol Jánošík pre agentúru SITA.

"Súťažné podklady spolu s ich vysvetlením jednoznačne, zrozumiteľne a určito konkretizujú predmet zákazky a spôsob jej ocenenia," dodal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.

Doprastav môže pre zamietnutie žiadosti o nápravu podať námietku na ÚVO do 21. marca. "I keď právny dôvod na podanie námietky nemá, nakoľko ide o rei iudicatae - prekážku právoplatne rozhodnutej veci. V prípade, že tak vykoná, spôsobí omeškanie verejnej súťaže približne o jeden mesiac," uviedol ďalej Jánošík.

NDS zmenila pôvodný termín predkladania a otvárania ponúk v tomto tendri z 8. februára na 15. apríla. Ak Doprastav námietku podá, diaľničiari budú musieť tento termín opäť posunúť.

NDS vyhlásila tendre na oba úseky D1 Jánovce - Jablonov vlani 26. novembra. Výstavba úsekov v celkovej dĺžke 18,5 kilometra by mohla podľa ich predpokladanej ceny stáť spolu 360,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Stavebné práce na prvom, 9-kilometrovom úseku vedúcom od Spišského Štvrtka po Levoču za predpokladanú cenu 94,65 mil. eur bez dane by mali trvať dva a pol roka, respektíve 914 dní.

Druhý úsek v dĺžke 9,5 kilometra, ktorý bude pokračovať po Spišské Podhradie, má predpokladanú cenu 265,68 mil. eur bez dane. Jeho výstavba je naplánovaná na viac ako tri a štvrť roka, alebo na 1 217 dní.

Súčasťou druhého a zároveň drahšieho úseku diaľnice bude dvojrúrový tunel Šibenik dlhý 635,5 metra, ako aj mimoúrovňová križovatka a privádzač Levoča.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 486
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 149
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 132
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 281
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 163
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 268
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 087
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 517
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 630
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 515

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop