NDS musí upraviť podmienky aj pre druhý úsek D1 pri Levoči

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. musí odstrániť nejasnosti v súťažných podkladoch aj v tendri na stavbu druhého úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov.

BRATISLAVA.

Ide o 9,5-kilometrový plánovaný úsek medzi Levočou a Spišským Podhradím. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) čiastočne vyhovel sťažnosti spoločnosti Doprastav, a.s., ktorá ešte koncom vlaňajška podala štyri námietky proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Podľa rozhodnutia úradu z 9. marca diaľničiari musia odstrániť protiprávny stav do 30 dní od doručenia rozhodnutia.

V uvedenej lehote sú povinní zaslať všetkým záujemcom vo verejnej súťaži vysvetlenie, respektíve doplnenie súťažných podkladov v časti týkajúcej sa dodržania platných a účinných technických noriem a technologických predpisov pri realizácii stavby, ako aj v časti akceptovaná zmluvná hodnota.

Nebolo totiž jasné, podľa akých noriem by mali uchádzači postupovať, čo by mohlo mať vplyv na zvýšenie stavebných nákladov oproti budúcej vybranej ponuke.

"ÚVO v rozhodnutí konštatoval, že dokumentácia pre realizáciu stavby je v súlade s dokumentáciou pre stavebné povolenie. Na základe poskytnutých súťažných podkladov je možné vypracovať a predložiť ponuku a následne realizovať dielo, ktoré bude možné skolaudovať v zmysle ustanovení stavebného zákona," informoval v piatok agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Doprastav mal diaľnicu pri Levoči pôvodne stavať v rámci konzorcia spolu s ďalší štyrmi úsekmi v prvom balíku PPP. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) však prvý aj tretí balík PPP zastavil pre nevýhodné finančné podmienky. Doprastav podal námietky v tendri na stavbu D1 Jánovce - Jablonov ako jediný z vyše 50 uchádzačov.

Námietkové konanie na Úrade pre verejné obstarávanie spôsobilo prerušenie plynutia lehôt v súťaži. Namiesto pôvodného termínu na predkladanie a otváranie ponúk, ktorý uplynul 8. februára, určí Národná diaľničná spoločnosť ďalší termín.

Vzhľadom na čas potrebný na vyhodnotenie ponúk, predpokladaný začiatok prác na stavbe diaľničného úseku v apríli tohto roka sa pravdepodobne oneskorí.

Doprastav môže navyše priebeh tendra oddialiť ďalšími námietkami, ak sa mu podmienky nebudú pozdávať ani po úprave súťažných podkladov. To by mohlo predĺžiť tender o ďalší mesiac, keďže toľko zvyčajne trvá rozhodovanie úradu o námietkach.

Potvrdzuje to aj tender na prvý úsek D1 Jánovce - Jablonov, a to časť diaľnice medzi Spišským Štvrtkom a Levočou v dĺžke 9 kilometrov. ÚVO v tomto prípade pred mesiacom podobne vyhovel jednej zo štyroch námietok Doprastavu proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Diaľničiari ich vysvetlili, ale stavebnej firme to nestačilo a najprv podala žiadosť o nápravu, tú však diaľničiari zamietli ako bezdôvodnú. "

Žiadosť o nápravu smerovala proti skutočnostiam, ktoré už raz boli Úradom pre verejné obstarávanie právoplatne rozhodnuté," uviedol Jánošík pre agentúru SITA.

"Súťažné podklady spolu s ich vysvetlením jednoznačne, zrozumiteľne a určito konkretizujú predmet zákazky a spôsob jej ocenenia," dodal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.

Doprastav môže pre zamietnutie žiadosti o nápravu podať námietku na ÚVO do 21. marca. "I keď právny dôvod na podanie námietky nemá, nakoľko ide o rei iudicatae - prekážku právoplatne rozhodnutej veci. V prípade, že tak vykoná, spôsobí omeškanie verejnej súťaže približne o jeden mesiac," uviedol ďalej Jánošík.

NDS zmenila pôvodný termín predkladania a otvárania ponúk v tomto tendri z 8. februára na 15. apríla. Ak Doprastav námietku podá, diaľničiari budú musieť tento termín opäť posunúť.

NDS vyhlásila tendre na oba úseky D1 Jánovce - Jablonov vlani 26. novembra. Výstavba úsekov v celkovej dĺžke 18,5 kilometra by mohla podľa ich predpokladanej ceny stáť spolu 360,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Stavebné práce na prvom, 9-kilometrovom úseku vedúcom od Spišského Štvrtka po Levoču za predpokladanú cenu 94,65 mil. eur bez dane by mali trvať dva a pol roka, respektíve 914 dní.

Druhý úsek v dĺžke 9,5 kilometra, ktorý bude pokračovať po Spišské Podhradie, má predpokladanú cenu 265,68 mil. eur bez dane. Jeho výstavba je naplánovaná na viac ako tri a štvrť roka, alebo na 1 217 dní.

Súčasťou druhého a zároveň drahšieho úseku diaľnice bude dvojrúrový tunel Šibenik dlhý 635,5 metra, ako aj mimoúrovňová križovatka a privádzač Levoča.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 160
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 726
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 114
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 412
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 307
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 169
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 148
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.