So zvyšovaním platov vedenie železníc nesúhlasí

Kolektívne vyjednávanie o sociálnych a mzdových podmienkach zamestnancov v tomto roku nie je ešte stále uzavreté v dvoch z troch štátnych železničných spoločností.

BRATISLAVA. Pokračovať bude na budúci týždeň. Odborári žiadajú navýšenie miezd v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s.

Vedenie s touto požiadavkou nesúhlasí pre nedostatok finančných prostriedkov, informoval agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Neskoršie schválenie revitalizačného programu vládou, ktorý odobrila až 16. marca, podľa neho spôsobí spoločnosti v tomto roku stratu okolo 10 mil. eur.

Kolektívne vyjednávanie v ZSSK je prerušené. "Rokovanie bolo prerušené na podnet odborových centrál, pokračovať bude 23. marca," uviedol Buzinkay.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rokovania vedenia a zástupcov zamestnancov v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. smerujú k predĺženiu platnosti minuloročnej kolektívnej zmluvy.

"Požiadavky odborov hovoria o faktickom predĺžení platnosti kolektívnej zmluvy z roku 2010. Odborári na ostatnom rokovaní začiatkom marca akceptovali požiadavku spoločnosti na nulový smerný rast miezd v roku 2011," uviedol pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa podľa neho uskutoční 23. marca.

V Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, kolektívne vyjednávanie už ukončili. Generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Ľupták a zástupcovia jedenástich odborových organizácií vo štvrtok podpísali dodatok ku kolektívnej zmluve z minulého roka, ktorý predlžuje jej platnosť aj pre terajší rok.

Pracovníci najväčšej z troch železničných spoločností budú tretí rok za sebou dostávať mzdu na doterajšej úrovni. Jej priemerná výška dosahuje 757,65 eura.

Popri odmeňovaní zamestnancov zostáva zachované aj poskytovanie odstupného, ako aj otázky fondu pracovného času i špecifické riešenie dôležitých osobných prekážok v práci.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave.

Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. po rozdelení Železničnej spoločnosti, a.s. prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť má základné imanie 401,65 mil. eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty.

Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Kaufland skúša happy hour, na Slovensku to bežné nie je

Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov rôznymi spôsobmi.

Teplé počasie oplyvnilo úrodu. Menej bude maku, obilnín aj zemiakov

Vysoké teploty a suchá trápili viaceré okresy.

Ekonomika Iránu sa zhoršuje. Chameneí zvolal naliehavú schôdzu

Irán sa obáva nových sankcií zo strany USA.

Globálny predaj osobných počítačov vzrástol, prvýkrát za šesť rokov

Vplyv na predaj osobných počítačov majú najmä smartfóny.

Bankrot Air Berlin zapríčinil pokles letov na linkách v Nemecku

Bankrot výrazne ovplyvnil prvých päť mesiacov tohto roka.