So zvyšovaním platov vedenie železníc nesúhlasí

Kolektívne vyjednávanie o sociálnych a mzdových podmienkach zamestnancov v tomto roku nie je ešte stále uzavreté v dvoch z troch štátnych železničných spoločností.

BRATISLAVA. Pokračovať bude na budúci týždeň. Odborári žiadajú navýšenie miezd v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s.

Vedenie s touto požiadavkou nesúhlasí pre nedostatok finančných prostriedkov, informoval agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Neskoršie schválenie revitalizačného programu vládou, ktorý odobrila až 16. marca, podľa neho spôsobí spoločnosti v tomto roku stratu okolo 10 mil. eur.

Kolektívne vyjednávanie v ZSSK je prerušené. "Rokovanie bolo prerušené na podnet odborových centrál, pokračovať bude 23. marca," uviedol Buzinkay.

Rokovania vedenia a zástupcov zamestnancov v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. smerujú k predĺženiu platnosti minuloročnej kolektívnej zmluvy.

"Požiadavky odborov hovoria o faktickom predĺžení platnosti kolektívnej zmluvy z roku 2010. Odborári na ostatnom rokovaní začiatkom marca akceptovali požiadavku spoločnosti na nulový smerný rast miezd v roku 2011," uviedol pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa podľa neho uskutoční 23. marca.

V Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, kolektívne vyjednávanie už ukončili. Generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Ľupták a zástupcovia jedenástich odborových organizácií vo štvrtok podpísali dodatok ku kolektívnej zmluve z minulého roka, ktorý predlžuje jej platnosť aj pre terajší rok.

Pracovníci najväčšej z troch železničných spoločností budú tretí rok za sebou dostávať mzdu na doterajšej úrovni. Jej priemerná výška dosahuje 757,65 eura.

Popri odmeňovaní zamestnancov zostáva zachované aj poskytovanie odstupného, ako aj otázky fondu pracovného času i špecifické riešenie dôležitých osobných prekážok v práci.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave.

Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. po rozdelení Železničnej spoločnosti, a.s. prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť má základné imanie 401,65 mil. eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty.

Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 455
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 981
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 132
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 908
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 718
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 493
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 115
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 088
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

Neprehliadnite tiež

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.

Ceny ropy posilnili, zdraželo aj zlato

Veľkoobchodná cena benzínu na americkom trhu vzrástla o 3 centy.

Dlžníci v Sociálnej poisťovni dostanú viac času na splácanie dlhov

V roku 2016 využilo splátkové kalendáre 890 ľudí, od začiatku tohto roka do konca septembra ich využilo 597 ľudí.