So zvyšovaním platov vedenie železníc nesúhlasí

Kolektívne vyjednávanie o sociálnych a mzdových podmienkach zamestnancov v tomto roku nie je ešte stále uzavreté v dvoch z troch štátnych železničných spoločností.

BRATISLAVA. Pokračovať bude na budúci týždeň. Odborári žiadajú navýšenie miezd v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s.

Vedenie s touto požiadavkou nesúhlasí pre nedostatok finančných prostriedkov, informoval agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Neskoršie schválenie revitalizačného programu vládou, ktorý odobrila až 16. marca, podľa neho spôsobí spoločnosti v tomto roku stratu okolo 10 mil. eur.

Kolektívne vyjednávanie v ZSSK je prerušené. "Rokovanie bolo prerušené na podnet odborových centrál, pokračovať bude 23. marca," uviedol Buzinkay.

Rokovania vedenia a zástupcov zamestnancov v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. smerujú k predĺženiu platnosti minuloročnej kolektívnej zmluvy.

"Požiadavky odborov hovoria o faktickom predĺžení platnosti kolektívnej zmluvy z roku 2010. Odborári na ostatnom rokovaní začiatkom marca akceptovali požiadavku spoločnosti na nulový smerný rast miezd v roku 2011," uviedol pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa podľa neho uskutoční 23. marca.

V Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, kolektívne vyjednávanie už ukončili. Generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Ľupták a zástupcovia jedenástich odborových organizácií vo štvrtok podpísali dodatok ku kolektívnej zmluve z minulého roka, ktorý predlžuje jej platnosť aj pre terajší rok.

Pracovníci najväčšej z troch železničných spoločností budú tretí rok za sebou dostávať mzdu na doterajšej úrovni. Jej priemerná výška dosahuje 757,65 eura.

Popri odmeňovaní zamestnancov zostáva zachované aj poskytovanie odstupného, ako aj otázky fondu pracovného času i špecifické riešenie dôležitých osobných prekážok v práci.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave.

Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. po rozdelení Železničnej spoločnosti, a.s. prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť má základné imanie 401,65 mil. eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty.

Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 827
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 650
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 778
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 336
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 010
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 959
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 878
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 836
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 753
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 210

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

KOMENTÁRE

SPD či FDP, to je otázka

Ak skončí SPD zase ako menšia vládna strana, z tieňa kresťanských demokratov nevylezie nikdy.

Neprehliadnite tiež

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.