Koľko percent z Carga sa predá, je stále otázne

Ministri financií a dopravy majú rozdielne predstavy o tom, ako a kedy by sa malo predávať železničné Cargo. Ani po včerajšom rokovaní nikto z nich neustúpil.

Minister financií Ivan Mikloš chce, aby sa železničné Cargo predalo čo najskôr.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. To číslo bude medzi 66 a 100. Tak včera odpovedal minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na otázku, koľko percent železničného Carga sa predá strategickému investorovi.

Napriek tomu, že vláda už schválila ozdravný plán železničných firiem, stále nie je jasné, ako presne naloží štát s nákladným prepravcom.

Proti plánom Figeľa predať najprv len 66 percent akcií a až neskôr zvyšok, sa postavil minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ). „Je to skôr o intervale, v ktorom prebieha diskusia,“ zhodnotil Figeľ.

Minister financií pritom chcel, aby sa Cargo predávalo čo najrýchlejšie. Odôvodnil to tým, že jeho hodnota skrytá v jeho podiele na trhu bude už len klesať. Nič na tom nezmení ani prípadný vstup 66percentného investora.

Ministrovi financií dáva za pravdu analýza Fondu národného majetku. Ten naposledy zhodnotil výhody predaja určitých podielov teplárenských firiem. Vyšlo mu z toho, že čím vyšší podiel sa predáva, tým vyšší je aj výnos z akcie.

Figeľ si naopak myslí, že zvyšné akcie treba predať po predaji majoritného balíka. Potom sa vraj predajú výhodnejšie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Téma: Zmeny na železniciach


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.