Rušenie vlakov je už uzavreté

Železnice skončia vo väčšej strate, než sa predpokladalo. Od mája síce ubudne spojov aj tratí, ale oveľa menej, než železnice očakávali.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Ozdravný plán železníc spravil zo zástupcov niektorých miest a obcí víťazov, z iných porazených. Niektorým z nich sa totiž podarilo železničné spoje na svojom území zachrániť, iným nie alebo nie v celom rozsahu.

Menej často, ale predsa

„Navrhovali sme ponechať vlak aspoň na leto, ľudia chodili hlavne v letných mesiacoch počas turistickej sezóny," hovorí primátor Medzilaboriec Ivan Solej. S požiadavkou na záchranu spoja medzi mestom a štátnou hranicou však na rokovaniach so Železničnou spoločnosťou Slovensko neuspel.

Do poslednej chvíle sa rokovalo aj o osude trate Čata – Šahy. V pôvodných plánoch sa hovorilo o jej zrušení.
Zachránilo ju to, že nemá alternatívu v autobusovej doprave a ani vhodné cesty.

„Uznali váhu našich argumentov a prisľúbili, že sa nás zmena nebude týkať alebo iba minimálne," vraví starosta Čaty Ján Varga. Na trati by mali vlaky premávať síce zriedkavejšie, ale iba počas víkendu či prázdnin.

Obmedzovanie spojov na trati medzi Teplicami a Trenčianskou Teplou zrejme zastaví súkromný investor.

Hoci železnice napokon zrušia ani nie 1,2 milióna vlakových kilometrov z pôvodne plánovaných 2,17 milióna, niektoré občianske organizácie sú s výsledkom nespokojné.

„Sme jednoznačne proti akémukoľvek rušeniu a obmedzovaniu vlakových spojov v rámci celého Slovenska," povedal Tomáš Samko, koordinátor občianskej iniciatívy s názvom O doprave.

Jediné obmedzenia, ktoré toto združenie akceptuje, sú na trati Bratislava – Petržalka, tam vlak údajne naozaj nie je vôbec vyťažený.

Na záchranu ostatných spojov však plánujú vyjsť do ulíc. Doteraz zbierali podpisy pod petíciu proti rušeniu spojov elektronicky a posielali ju najmä starostom miest a obcí a županom. Zatiaľ pod ňu nazbierali asi 3000 podpisov.

Teraz sa chcú premiestniť do väčších miest, napríklad na železničné stanice. Do dvoch mesiacov plánujú aj protestné zhromaždenie. Kde a ako zatiaľ nevedno.

Vláda chce program revitalizácie železníc, ktorého súčasťou je aj rušenie tratí, schvaľovať na budúci týždeň.

Županov zoznam zaskočil

Niektorých županov včera prekvapilo, že majú železnice už sumárnu verziu obmedzovania vlakovej dopravy.

„Podľa mňa by to bolo neseriózne, lebo nám nič nepovedali," povedal banskobystrický župan Vladimír Maňka.

Hovorca železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay však tvrdí, že na 76 spojov dostala železničná firma súhlas žúp.

„O 238 spojoch sa rokovalo a skončilo sa to buď bez ich jednoznačného stanoviska, alebo s negatívnym stanovisko," dodal Buzinkay.

Firmu teraz najviac trápi, že sa jej zvýši plánovaná strata. „Skončíme rok so stratou a budeme žiadať viac peňazí na výkony vo verejnom záujme, než nám bolo odsúhlasené," povedal Buzinkay.

Zmeny na železniciach:

Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 082
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 966
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 853
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 472
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 667
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 310
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 461
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 140
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 632

Téma: Rušenie vlakov na východe


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.

Podnik v Madride ponúka priestory na poludňajšiu siestu

Odpočinok v čase siesty láka čoraz viac zamestnancov, študentov aj turistov v Španielsku.

Rakúski hydinári zápasia s cenovým dumpingom zo zahraničia

V Rakúsku sa počet spracovateľských podnikov v priebehu 15 rokov znížil na polovicu.