NAÍ DILLÍ. Motorom rastu boli zvyšujúce sa príjmy obyvateľstva a ľahší prístup k úverom.
Podľa údajov Spoločnosti indických automobilových výrobcov (SIAM), ktoré boli zverejnené v stredu, sa na indickom trhu vo februári predalo 189 008 áut, pričom v rovnakom mesiaci minulého roka to bolo 154 132 vozidiel.
Predaj nákladných áut a autobusov, ktorý sa považuje za barometer ekonomickej aktivity, vo februári vzrástol o 10,5 % na celkový počet 64 057 kusov.
Predaj najväčšej indickej automobilky Maruti Suzuki sa vo februári medziročne zvýšil o 15,5 %.
Automobilka Tata Motors predala o 12 % viac automobilov ako pred rokom a predaj spoločnosti Mahindra & Mahindra poskočil o 20 %. Očakáva sa však, že na predaj automobilov budú v nasledujúcich mesiacoch negatívne vplývať vyššie vstupné náklady a pravdepodobné zvýšenie úrokových sadzieb.