Island chce potiahnuť elektrický kábel do Európy

Podmorský kábel by mohol byť dlhý až 1900 kilometrov.

Vodopád Gullfoss v kaňone rieky Hvítá na Islande.(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

REYKJAVIK. Island zvažuje realizáciu unikátneho projektu, prostredníctvom ktorého by dopravoval elektrickú energiu do Európy. Umožniť by to mal rekordne dlhý podmorský elektrický kábel. Ten by na starý kontinent dopravoval energiu získanú z geotermálnych zdrojov, ktorými je ostrov povestný.

Island by tak mohol speňažiť svoje geologické bohatstvo, ktoré sa prejavuje intenzívnou sopečnou činnosťou či gejzírmi. O definitívnom osude projektu rozhodne islandská energetická spoločnosť Landsvirkjun po zvážení všetkých faktorov, potvrdila v pondelok pre agentúru AFP jej hovorkyňa Ragna Sara Jónsdóttirová.

Podľa predbežných zistení spoločnosti by sa dĺžka podmorského káblu dopravujúceho elektrinu do Európy pohybovala v rozmedzí 1200 až 1900 kilometrov, čím by sa stal najdlhším na svete.

Medzi hlavných odberateľov energie by mohli patriť Holandsko, Nórsko, Nemecko a Veľká Británia. Ročne by na tom Islanďania mohli zarobiť stovky miliónov eur, čo by krízou tvrdo zasiahnutej ekonomike ostrova mohlo výrazne pomôcť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 220
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 174
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 686
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 830
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 671
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 304
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 062
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 212
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 211

Téma: Geológia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.